Quantcast

Εκτός στόχου τα σούπερ μάρκετ Mere στην Ελλάδα

Το Αγρίνιο, και μάλιστα με μεγάλη καθυστέρηση από την ημέρα εξεύρεσης του καταστήματος, θα είναι η πέμπτη πόλη που θα ανοίξει σούπερ μάρκετ η ρώσικη αλυσίδα Mere. To κατάστημα το οποίο αναμένεται να εγκαινιαστεί την επόμενη εβδομάδα, βρίσκεται στο 3ο χλμ. του δρόμου που συνδέει το Αγρίνιο με το Αντίρριο και έρχεται να προστεθεί σε αυτά που άνοιξαν μετά την άρση της καραντίνας την περασμένη άνοιξη σε Λάρισα, Λαγκαδά, Τρίπολη και Κόρινθο.

Τα πέντε σούπερ μάρκετ σε λειτουργία απέχουν πολύ από τον στόχο των 80 σημείων σε όλη την Ελλάδα που είχε τεθεί για το 2021, σύμφωνα με ενημέρωση που είχαν προμηθευτές της αλυσίδας από την διοίκηση της MERE πριν από ένα χρόνο όταν και εισέρχονταν επίσημα στην ελληνική αγορά. Η πανδημία δεν αποτελεί δικαιολογία καθώς ο στόχος είχε ανακοινωθεί μεσούσης της υγειονομικής κρίσης και σε μία περίοδο που ο κλάδος των σούπερ μάρκετ εμφανίζει δυναμική και αυξάνει συνεχώς τον τζίρο του.

Οι παράγοντες της στασιμότητας
Προμηθευτές της Μere, με τους οποίους επικοινώνησε το powergame.gr, ανέφεραν ότι η μη επίτευξη του στόχου είναι άμεσα συνυφασμένη με την πορεία πωλήσεων της αλυσίδας στην ελληνική αγορά. Αν και έχει καταφέρει να έχει πιστή, αλλά μικρή πελατεία αυτή αυξάνεται με αρκετά αργούς ρυθμούς, μια κατάσταση που είναι γνώριμη στην ελληνική αγορά και από τα πρώτα βήματα των Lidl στην Ελλάδα, όταν ακόμη δραστηριοποιούνταν στην κατηγορία των hard discount market.

Παράλληλα, το μέσο καλάθι παραμένει πολύ κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς, καθώς η περιορισμένη ποικιλία οδηγεί αρκετούς καταναλωτές να προμηθεύονται προϊόντα που δεν βρίσκουν στα Mere σε άλλα σούπερ μάρκετ. Μία τέτοια κατηγορία που απουσίαζε έως πρόσφατα ήταν για παράδειγμα, το ελαιόλαδο. Από το φθινόπωρο και έως σήμερα, γίνονται προσπάθειες, ώστε να εισέλθουν και επώνυμα προϊόντα τα οποία θα λειτουργήσουν ως «κράχτες», ώστε να αυξηθεί η πελατειακή βάση. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το απορρυπαντικό Ariel, καθώς και οι οδοντόκρεμες Theramed.

Αρνητικός παράγοντας, σύμφωνα με τους συνομιλητές μας, είναι επίσης ότι η διοίκηση στην Ελλάδα, που αποτελείται κυρίως από Ρώσους που γνωρίζουν ελληνικά ή ρωσόφωνους Έλληνες δεν μπορεί να προχωρήσει σε κινήσεις εάν δεν έχει την έγκριση από τη μητρική στην Ρωσία. Αυτό καθυστερεί σημαντικά τις διαδικασίες, ενώ αποφασίζουν στελέχη που δεν έχουν εικόνα της τοπικής αγοράς.

Οι πληθωριστικές τάσεις που θα γίνουν πιο έντονες από τον Ιανουάριο, καθώς οι περισσότεροι προμηθευτές θα προχωρήσουν σε γενναίες αυξήσεις στα τιμολόγια τους προς τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, είναι μία κίνηση που θα ευνοούσε αλυσίδες hard discount, όπως η Mere, καθώς ο παράγοντας τιμή θα βρεθεί περαιτέρω στο επίκεντρο από τους καταναλωτές το νέο έτος. Όμως με ένα τόσο περιορισμένο δίκτυο, χωρίς παρουσία στην Αθήνα, αλλά και χωρίς επικοινωνία των πραγματικά χαμηλών τιμών και προσφορών η αλυσίδα δύσκολα θα καταφέρει να καρπωθεί από την συγκυρία.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που τα σχέδια που έχει κάνει ο ρωσικός όμιλος δεν έχουν επιτευχθεί. Προβλήματα αντιμετωπίζει στις περισσότερες χώρες της Δυτικής Ευρώπης όπου έχει εισέλθει φέτος. Πέρα από τη Μεγάλη Βρετανία που παραμένει με ένα κατάστημα, λόγω του προβλήματος με τους προμηθευτές και τις μεταφορές που αντιμετωπίζει η χώρα λόγω Brexit χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση της Ισπανίας. Στην χώρα της Ιβηρικής η Mere άνοιξε τον περασμένο Μάιο, παράλληλα με την Ελλάδα και το σχέδιο προέβλεπε 40 καταστήματα έως το τέλος του Δεκεμβρίου, σήμερα σε λειτουργία έχουν τεθεί μόλις τέσσερα.

Πηγη: powergame.gr