Quantcast

ΕΕΤΤ: Βροχή καταγγελιών για τις υπηρεσίες courier το 2020

Τι αναφέρουν τα στοιχεία

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι καταγγελίες καταναλωτών στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών Και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) μέσα στο 2020.

 

 

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΤΤ, οι καταγγελίες για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες μειώθηκαν πέρυσι, αλλά εκτοξεύθηκαν οι καταγγελίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες ή ταχυμεταφορές.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΤΤ, οι καταγγελίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες από περίπου 300 που ήταν το 2019, πέρυσι δεκαπλασιάστηκαν και ξεπέρασαν τις 3.000.

Μάλιστα, η συντριπτική πλειονότητα των καταγγελιών (86%) αφορούσε σε καταγγελίες καθυστέρησης επίδοσης αλληλογραφίας/δέματος.

Το πρόβλημα φυσικά ανέκυψε με την πανδημική κρίση, όπου με την καραντίνα και τα κλειστά καταστήματα, οι καταναλωτές στράφηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Επομένως αυξήθηκε η διακίνηση αγαθών μέσω courier επιχειρήσεων, όπως επίσης και οι ταχυδρομικές επικοινωνίες καθώς ο κόσμος παρέμεινα κλεισμένος στα σπίτια του.

Οι καταγγελίες για τις τηλεπικοινωνίες

Αντίθετα, μείωση σημείωσαν οι καταγγελίες για τις τηλεπικοινωνίες. Από περίπου 14.700 που ήταν το 2019 υποχώρησαν στις 12.100 πέρυσι.

Η συντριπτική πλειονότητα των καταγγελιών (60%) αφορούσε σε συνδυαστικές υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (τηλεφωνία, internet κ.λπ.) και ακολουθούσαν οι καταγγελίες για την κινητή (16%), των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (13%), γενικής ενημέρωσης (10%) και μόλις το 1% αφορούσε στην σταθερή τηλεφωνία.

Ανά είδος καταγγελίας, οι περισσότερες που έγιναν πέρυσι ήταν αμφισβήτηση λογαριασμού. Πάνω από τις μισές καταγγελίες που έχουν κατατεθεί αφορούν σε αμφισβήτηση λογαριασμού.

Μάλιστα, στην κινητή τηλεφωνία, σχεδόν δύο στις τρεις καταγγελίες (67%) αφορούν στην αμφισβήτηση λογαριασμού.

Και αν σε αυτές προστεθούν οι αμφισβητήσεις λογαριασμών σε υπηρεσίες αυξημένων χρεώσεων, που η συντριπτική τους πλειοψηφία αφορά σε υπηρεσίες κινητής, τότε το ποσοστό των δυσαρεστημένων καταναλωτών με τους λογαριασμούς του κινητού τους, αυξάνει περαιτέρω.

Οι πολυμεσικές υπηρεσίες

Αναφορικά με τις πολυμεσικές υπηρεσίες, δηλαδή τις υπηρεσίες των πενταψήφιων κωδικών (19ΧΧΧ, 54ΧΧΧ κ.λπ.), τα στοιχεία της ΕΕΤΤ δείχνουν ότι οι καταγγελίες μειώθηκαν σημαντικά σε σχέση με το 2019.

Συγκεκριμένα μειώθηκαν από περίπου 3.500 το 2019 σε 1.600 πέρυσι. Η μείωση αυτή αποδίδεται στα μέτρα που έλαβε η ΕΕΤΤ στις αρχές του 2020, βάσει των οποίων οι πάροχοι υπηρεσιών αυξημένων χρεώσεων τηλεφωνίας (ringtones, αστρο-προγνώσεις, συμβουλές κ.λπ.) υποχρεώθηκαν να διατηρούν στα αρχεία τους την επιβεβαιωμένη εγγραφή των καταναλωτών στις υπηρεσίες τους.

Αν και ο όγκος των παραπόνων παραμένει ακόμη υψηλός -αυτό συμβαίνει καθώς ο νέος κανονισμός ξεκίνησε να ισχύει τον Μάιο του 2020– εν τούτοις φαίνεται ότι υπήρξε ταχεία αποκλιμάκωση των καταγγελιών.

Αυτό αποδεικνύει τον παρελκυστικό τρόπο που λειτουργούσαν οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών αυξημένων χρεώσεων όλα τα προηγούμενα χρόνια, «φορτώνοντας» κάθε χρόνο με χρεώσεις μερικών δεκάδων εκατ. ευρώ τους λογαριασμούς των καταναλωτών. Για φέτος δε, ο αριθμός των καταγγελιών στη συγκεκριμένη κατηγορία, αναμένεται να είναι ακόμη μικρότερος.

Πηγή: powergame.gr