Nέα παραγγελία για την ναυπήγηση τριών ακόμη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 1.800 κουτιών τοποθέτησε η Capital Maritime and Trading, που ίδρυσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης. Η νέα παραγγελία είναι συνολικής αξίας 96 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία έχει πλέον εννέα παραγγελίες στα ναυπηγεία Hyundai Mipo συνολικού κόστους 283 εκατομμυρίων δολαρίων. Και τα εννέα πλοία θα παραδοθούν στη διάρκεια του 2023.
Είναι διπλού καυσίμου με άμεση δυνατότητα χρησιμοποίησης και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αλλά και ηλεκτρικής ενέργειας όταν βρίσκονται στα λιμάνια.
Θα ναυπηγηθούν βάσει των πιο σύγχρονων προδιαγραφών που υπάρχουν σήμερα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και οι οποίες εφαρμόζονται μετά το 2025.
Πιο συγκεκριμένα, καλύπτουν τις προϋποθέσεις που αφορούν στη μειωμένη εκπομπή κατά 30% των αερίων του θερμοκηπίου GHG -EEDI Phase 3 σε σύγκριση με το 2008 και τις προϋποθέσεις NOx-Tier III για λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου.
Το αξιοσημείωτο είναι πως πρόκειται για τα πρώτα feeders contairerships που ναυπηγούνται με προϋποθέσεις NOx-Tier III.
Η εταιρεία έχει ακόμη υπό εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για τρια containerships μεταφορικής ικανότητας 13.278 Teu το ένα.
Επίσης ναυπηγεί έξι δεξαμενόπλοια – product carriers στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuildings, αξίας 217, 2 εκατ. δολαρίων. Θα είναι dual fuel ready, δηλαδή με άμεση χρήση και φυσικού αερίου ως καύσιμου και με χρήση αιολικής ενέργειας (wind roter), ενώ θα είναι και τα πρώτα με τεχνολογία amp, δηλαδή θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρική ενέργεια όταν βρίσκονται στα λιμάνια.