Ανοδικά κινήθηκαν για ακόμη μια χρονιά την Black Friday οι κλάδοι Ηλεκτρονικού Φαρμακείου και Ηλεκτρονικού Super Market καθώς σημείωσαν αύξηση 15% και 27% αντίστοιχα στην αξία των online αγορών σε σχέση με τη μέση αξία των προηγούμενων 3 Παρασκευών του Νοεμβρίου.
Ωστόσο o συνολικός online τζίρος της φετινής Black Friday στα δύο αυτά κανάλια δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον αντίστοιχο της περσινής, όπου τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά λόγω του lockdown του Νοεμβρίου του 2020.
Τα στοιχεία αυτά καταγράφηκαν σε πραγματικό χρόνο στη πλατφόρμα eRetail Audit της Convert Group που επιτρέπει σε Προμηθευτές και Εμπόρους Καταναλωτικών Αγαθών να έχουν πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα για τη διαμόρφωση της στρατηγικής τους στο ψηφιακό ράφι.
Σε ποιες κατηγορίες αγαθών κατευθύνθηκε η online αγοραστική διάθεση των Ελλήνων
Σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, οι 5 κατηγορίες με την μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online φαρμακεία ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+209%), οι κρέμες αντιγήρανσης (+164%), τα προϊόντα περιποίησης ματιών (+156%), τα προϊόντα καθαρισμού προσώπου (+149%) και οι ανοιχτές πάνες (+138%). Αντίστοιχα στα online Super markets είδαμε μία σαφή προτίμηση στα κόκκινα κρασιά (+116%), στα ουίσκι (+115%), στη βότκα (+99%), στα ροζέ κρασιά (+91%), και στα λευκά κρασιά (+82%).
Από τα στοιχεία της Convert Group προκύπτει ότι η μέση παραγγελία στο online φαρμακείο είχε αξία 44,80 ευρώ και εμπεριείχε 5,1 τμχ (συγκριτικά με 43,10 ευρώ με 4,8 τμχ τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές). Στο online σούπερ μάρκετ είχε αξία 81,50 ευρώ και εμπεριείχε 36,8 τμχ (συγκριτικά με 75,50 ευρώ με 35,9 τμχ τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές).
Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των αγορών από τα online σούπερ μάρκετ και τα οnline φαρμακεία θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει το 2021 τα 500 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) χωρίς να περιλαμβάνονται αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ, κ.ά.