Quantcast

Αυτές είναι οι απαραίτητες δεξιότητες που θα χρειαστείτε για να τα καταφέρετε στις θέσεις εργασίας του μέλλοντος

Οι ψηφιακές τεχνολογίες μεταμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε με ταχείς ρυθμούς

Είναι βέβαιο ότι ορισμένα από τα επαγγέλματα με τη μεγαλύτερη ζήτηση της επόμενης δεκαετίας βρίσκονται ακόμη σε στάδιο ανάπτυξης ή δεν έχουν καν δημιουργηθεί.

Μια έκθεση που εκπονήθηκε κατά παραγγελία της Dell προβλέπει ότι το 85% των θέσεων εργασίας που θα υπάρχουν το 2030 δεν έχουν καν εφευρεθεί ακόμη.

Οι ερευνητές προσπαθούν να κατανοήσουν τι σημαίνει αυτό για τις δεξιότητες που έχουμε εξασκήσει από τα πρώτα στάδια της εκπαίδευσής μας. Οι δεξιότητες που αναπτύχθηκαν από ανθρώπους που εισήλθαν στο εργατικό δυναμικό πριν από μια δεκαετία θα εξακολουθούν να είναι σχετικές στο μέλλον; Και πώς μπορούμε να προσαρμοστούμε αν δεν είναι;

Οι εργαζόμενοι ανησυχούν για την πιθανή απαξίωση της απασχόλησής τους και για το τι μπορούν να κάνουν για να την καταπολεμήσουν. Μια μελέτη του Ινστιτούτου McKinsey προσδιόρισε πάνω από 50 “θεμελιώδεις δεξιότητες” που θα βοηθήσουν τους ανθρώπους να ευημερήσουν στον μελλοντικό κόσμο της εργασίας.

 

Φυσικά, πολλές από αυτές τις ιδέες έχουν τις ρίζες τους στη χρήση της τεχνολογίας, αλλά ένας εκπληκτικός αριθμός από αυτές μας ενθαρρύνει να αγκαλιάσουμε τις ήπιες δεξιότητές μας και να προσθέσουμε αξία στους χώρους εργασίας πέρα από την αποτελεσματικότητα που μπορούν να προσφέρουν η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και οι αλγόριθμοι.

Ακολουθούν οι οκτώ κορυφαίες δεξιότητες που θα χρειαστείτε για να προσαρμοστείτε στο μέλλον.

1. Αντιμετώπιση της αβεβαιότητας

 

Η προσαρμοστικότητα αποτελούσε πάντα προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις που αναζητούν προσωπικό υψηλής ποιότητας. Είναι σημαντικό να γνωρίζει κανείς πώς να παραμένει ψύχραιμος μπροστά σε μεταβαλλόμενα εργασιακά περιβάλλοντα και προκλήσεις, και οι τελευταίοι 18 μήνες απέδειξαν πόσο κρίσιμο μπορεί να είναι αυτό.

Αν και μπορούμε να ελπίζουμε ότι πλησιάζουμε στο τέλος της πανδημίας COVID-19, οι επιχειρήσεις θα αναζητούν άτομα που χρησιμοποίησαν αυτές τις πρωτοφανείς συνθήκες προς όφελός τους. Άνθρωποι που μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν και να μην επιτρέψουν στα ερωτηματικά που παραμένουν πάνω από τα καθημερινά εργασιακά πρότυπα να τους αποσπάσουν την προσοχή από την ολοκλήρωση σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

Όπως είναι κατανοητό, η φύση της παγκόσμιας κατάστασής μας δεν το επέτρεπε πάντοτε αυτό, και αυτό δεν πειράζει. Αν ξεπεράσατε το COVID-19, μπορείτε να ξεπεράσετε προβλήματα που προκαλούν έστω και ένα κλάσμα αυτής της αβεβαιότητας.

Είτε ήσασταν μέλος ενός γραφείου χιλιάδων ατόμων που εγκλιματιζόταν στην εργασία στο σπίτι, είτε μιας μικρής ομάδας που συνεργαζόταν διεθνώς, υπάρχουν μικρές νίκες που θα αναγνωρίζονται από τους μελλοντικούς εργοδότες σας για τα επόμενα χρόνια.

 

 

3. Ψηφιακή ευχέρεια

4. Αυτογνωσία και αυτοδιαχείριση

Η κατανόηση του πού βρίσκονται οι δυνάμεις και οι αδυναμίες μας είναι ένας καλός τρόπος για να ξέρουμε πότε να ζητήσουμε βοήθεια και να ξέρουμε πότε να βοηθήσουμε τους άλλους.

Με αυτόν τον τρόπο, το μελλοντικό σας αφεντικό είναι σε θέση να αναγνωρίσει τι προσφέρετε στην ομάδα σας. Εάν κάτι δεν είναι στη ζώνη άνεσής σας, μην υπόσχεστε υπερβολικά και μην παραδίδετε λιγότερο. Αν παρουσιαστεί η ευκαιρία να θαμπώσετε τους ανθρώπους με τις γνώσεις σας σε ένα σχετικό θεματικό πεδίο, θα σας θυμούνται γι’ αυτό.

Η ευθύνη για την εφαρμογή των παραπάνω εναπόκειται τελικά στους εργοδότες – η έκθεση της McKinsey συνδέει αυτές τις δεξιότητες με ιδανικά όπως η ακεραιότητα και η κατανόηση των συναισθημάτων και των ορίων μας. Οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν το χώρο να το κάνουν αυτό διαφορετικά, κάτι που δεν συμβαίνει χωρίς τη σωστή κουλτούρα στο χώρο εργασίας.

 

5. Κυβερνοασφάλεια

 

Αυτή η δεξιότητα συμβαδίζει με μια σειρά από ικανότητες που η McKinsey αναφέρει ως βασικές, όπως η ψηφιακή ευχέρεια. Η ικανότητά μας να χρησιμοποιούμε, να αναζητούμε και να δημιουργούμε περιεχόμενο χρησιμοποιώντας ψηφιακές πλατφόρμες μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα την αξία των δεδομένων και γιατί πρέπει να τα προστατεύσουμε.

Οι εταιρείες έχουν ηθική και οικονομική υποχρέωση να προστατεύουν τα δεδομένα των χρηστών – έχει αυξανόμενη σημασία για τους νομοθέτες και διαβρώνει την εμπιστοσύνη αν δεν τηρηθεί. Υπάρχει λόγος που η Amazon τιμωρήθηκε με πρόστιμο 746 εκατ. ευρώ για τη μεγαλύτερη παραβίαση δεδομένων GDPR στην Ευρώπη πέρυσι.

Εξάλλου, τα δεδομένα βρίσκονται απολύτως παντού και συχνά τα υπογράφουμε μέσω κρυφών μνήμης και cookies χωρίς να αναγνωρίζουμε τι πραγματικά σημαίνει αυτό. Η εκπαίδευση σχετικά με το γιατί είναι σημαντικά και ποιες δομές υπάρχουν που τα αφήνουν ευάλωτα στη δημιουργία ζημιών θα γίνεται όλο και πιο σημαντική σε διάφορους τομείς.

6. Σύνθεση διαφορετικών μηνυμάτων

Ορισμένοι εργαζόμενοι που αναλαμβάνουν καθημερινά καθήκοντα έντασης έρευνας καταλήγουν να αισθάνονται ότι ο εγκέφαλός τους βιώνει υπερφόρτωση πληροφοριών.

Μελέτες που διερευνούν τα “τρομακτικά επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης των εργαζομένων”, ιδίως στους Millenials, συνδέουν τα υψηλά επίπεδα στρες και άγχους με μια κουλτούρα όπου είναι αδύνατο να ξεφύγει κανείς από ατελείωτες μάζες (συχνά αναξιόπιστων) μηνυμάτων.

Η ικανότητα “σύνθεσης” διαφορετικών μηνυμάτων ως τρόπος επίδειξης κριτικής σκέψης και επικοινωνιακών δυνάμεων αποτελεί αυξανόμενη επιθυμία για πολλές διαφορετικές βιομηχανίες. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αντλείτε πληροφορίες που σχετίζονται με το πλαίσιο που ήδη γνωρίζετε και να τις συνδυάζετε με νέες ιδέες προκειμένου να αντλείτε ομοιότητες και διαφορές.

Αποτελεί απαίτηση για όλες σχεδόν τις θέσεις εργασίας και θα συνεχίσει να το κάνει καθώς η κριτική σκέψη ενθαρρύνεται για την καταπολέμηση των επιζήμιων επιπέδων παραπληροφόρησης.

7. Επιχειρηματικότητα