Οι θερινές εκπτώσεις για το 2022 ρίχνουν «αυλαία» σήμερα 31 Αυγούστου και η αγοραστική κίνηση σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα από πέρσι, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να πιάσει τους τζίρους που ανέμεναν οι έμποροι.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου έχουν θέσει ως προτεραιότητα τη ρευστοποίηση των αποθεμάτων, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις και πολλές από αυτές αναμένεται να επεκτείνουν τις εποχικές προσφορές τουλάχιστον ένα δεκαήμερο μετά το τέλος των θερινών εκπτώσεων.
Ανοδική πορεία για καλλυντικά και τα είδη σπιτιού
Σε αντίθεση με τους περισσότερους κλάδους της λιανικής, τα καλλυντικά και τα είδη σπιτιού συνέχισαν τη φετινή ανοδική τους πορεία. Σε ότι αφορά την Αττική, καλύτερη των προσδοκιών ήταν η εμπορική κίνηση στα πολυκαταστήματα, τα υπερκαταστήματα, τα εμπορικά κέντρα και τα εκπτωτικά χωριά καθώς και στο εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας.
Πιο αναλυτικά, αναφορικά με την εγχώρια κατανάλωση, οι 8 στους 10 Έλληνες, παρά τις γενναίες εκπτώσεις, ήταν διστακτικοί και συγκεκριμένα στα είδη ένδυσης και υπόδησης, αφού ο όγκος πωλήσεων περιορίστηκε κατά -18% και κατά -13% ο τζίρος, ανέφερε ο κ. Κορκίδης.
Οι φετινές θερινές εκπτώσεις επιβεβαιώνουν τις συνεχείς αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, που προσαρμόζονται στο επίπεδο διαβίωσης και το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Επίσης παρατηρείται μια αρνητική αλλαγή στην ψυχολογία των καταναλωτών με έκδηλη την απαισιοδοξία σε 7 στους 10 πως, μετά την πανδημία, αντί για μια καλύτερη περίοδο χωρίς περιορισμούς, εξαναγκάζονται από το ενεργειακό κόστος σε «οικονομικό περιορισμό», επισήμανε μεταξύ άλλων.