Διόδια στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση, με τον ΦΠΑ, προβλέπει η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, έναντι των 2,8 ευρώ που πληρώνουν σήμερα όσοι διέρχονται από τον οδικό άξονα. Η σύμβαση παραδόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στους οκτώ υποψήφιους πριν από λίγες ώρες. Κατά πληροφορίες, δεν προβλέπει κυμαινόμενα διόδια ανάλογα με την ώρα διέλευσης, όπως είχε κάποια στιγμή προταθεί. Όπως φαίνεται, κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ βιάζονται να προχωρήσει γρήγορα ο διαγωνισμός, ώστε να υποβληθούν προσφορές πριν από τις εκλογές.
Και οι οκτώ υποψήφιοι πέρασαν στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Μέσα στους επόμενους μήνες θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές o διεθνής όμιλος Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.
Η Αττική Οδός περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, αποτελεί επίσης τμήμα της Αττικής Οδού. Ο οδικός άξονας διαθέτει συνολικά 29 ανισόπεδους κόμβους (26 κατασκευασμένους και τρεις προγραμματισμένους για το μέλλον) με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής. Για την είσπραξη των διοδίων λειτουργούν επί του παρόντος 195 λωρίδες διοδίων σε 39 σταθμούς διοδίων (6 μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 33 πλευρικούς σταθμούς διοδίων).