Η Ελλάδα απειλείται με επιστροφή κοινοτικών πόρων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ αν δεν ολοκληρώσει μέχρι τέλος του χρόνου την περίφημη εργολαβία 717, που είχε υπογραφεί το 2014 για την «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη– Προμαχώνας» (πλην τμήματος Τιθορέα – Δομοκός). Μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η σύμβαση προμήθειας (η «10005»), η οποία αφορά την εγκατάσταση του συστήματος ETCS (European Control Train System) στα αντίστοιχα τμήματα.
Συνεπώς, κάποιοι θα υποστηρίξουν πως είναι πολυτέλεια η επεξεργασία σχεδίου για τη δρομολόγηση τραίνων υδρογόνου στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όπου σχεδόν καθημερινά καταγράφονται μεγάλες καθυστερήσεις (εκτροχιασμοί, κ.λπ.) λόγω των προβλημάτων στη συντήρησή του. Όμως, η δεκαετής σύμβαση μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) που εγκρίθηκε προ ημερών από την Βουλή προβλέπει πενταετή παράταση αν η εταιρεία προχωρήσει, μεταξύ άλλων, και στην καταβολή τμήματος (του 40%) του κόστους για την μίσθωση δέκα νέων υδρογονοκίνητων τραίνων. Το υπόλοιπο 60% θα καταβληθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.]