Quantcast

Amazon: Μαζικές απολύσεις – Τα memo που έστειλαν στελέχη για τις περικοπές

Η Amazon είχε γνωστοποιήσει νωρίτερα μέσα στο μήνα ότι σκόπευε να περικόψει περισσότερες από 18.000 θέσεις εργασίας

Η Amazon ξεκίνησε την Τετάρτη νέο γύρο περικοπών θέσεων εργασίας, στο πλαίσιο του μεγαλύτερου «κύματος» απολύσεων στην ιστορία της εταιρείας.

 

Για το πλάνο των περικοπών, ενημέρωσαν με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ο Νταγκ Χέρρινγκτον, επικεφαλής λιανικού εμπορίου της εταιρείας παγκοσμίως, και η Μπεθ Γκαλέτι επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού.

Η εταιρεία θα ενημέρωνε εντός 24 ωρών τους υπαλλήλους που θα απολύονταν από τα τμήματά της στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Κόστα Ρίκα. Οι εργαζόμενοι σε άλλες περιοχές θα ενημερώνονταν αργότερα. Στην Κίνα, για παράδειγμα, η εταιρεία θα προχωρήσει στις απολύσεις μετά την κινεζική Πρωτοχρονιά (22 Ιανουαρίου).

Η Amazon είχε γνωστοποιήσει νωρίτερα μέσα στο μήνα ότι σκόπευε να περικόψει περισσότερες από 18.000 θέσεις εργασίας. Τα τμήματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και τα καταστήματα της Amazon φαίνεται πως επηρεάστηκαν περισσότερο από τις αποφάσεις.

Οι απολύσεις ακολουθούν την περίοδο ραγδαίας αύξησης του αριθμού των εργαζομένων στην Amazon κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τον περασμένο Νοέμβριο, ο διευθύνων σύμβουλος Άντι Τζάσι δήλωσε ότι η εταιρεία θα αρχίσει να καταργεί ρόλους.

Η Amazon αναθεωρεί παράλληλα τις δαπάνες της, καθώς επιβραδύνονται οι ρυθμοί των δραστηριοτήτων της. Η εταιρεία «πάγωσε» τις προσλήψεις, ματαίωσε ορισμένα δοκιμαστικά εγχειρήματα και επιβράδυνε την επέκταση των αποθηκών της.

Ο Χέρινγκτον ανέφερε στο μήνυμά του: «Θέλω να σας ενημερώσω ότι σήμερα θα ειδοποιήσουμε τους εργαζόμενους που επηρεάζονται από την απόφασή μας να μειώσουμε το προσωπικό της εταιρείας στα καταστήματα της Amazon παγκοσμίως (…) Αν και θα είναι οδυνηρό να αποχαιρετήσουμε πολλούς από τους ταλαντούχους συναδέλφους μας, αποτελεί κρίσιμο βήμα μιας ευρύτερης προσπάθειας για τη μείωση του κόστους εξυπηρέτησης, ώστε να συνεχίσουμε να επενδύουμε στη μεγάλη ποικιλία, τις χαμηλές τιμές και τη γρήγορη αποστολή που αγαπούν οι πελάτες μας.

Κατά τη διάρκεια της Covid, η πρώτη μας προτεραιότητα ήταν η διεύρυνση για την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών μας, διασφαλίζοντας παράλληλα την ασφάλεια των εργαζομένων μας. Είμαι απίστευτα υπερήφανος για το έργο αυτής της ομάδας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Παρόλο που άλλες εταιρείες θα μπορούσαν να διστάσουν μπροστά στα βραχυπρόθεσμα οικονομικά μεγέθη, εμείς δώσαμε προτεραιότητα στην επένδυση για τους πελάτες και τους εργαζομένους κατά τη διάρκεια αυτών των πρωτοφανών περιόδων.

Η περσινή «έξοδος» από την περίοδο Covid ήταν δύσκολη, με ελλείψεις εργατικού δυναμικού, δυσκολίες στην αλυσίδα εφοδιασμού, πληθωρισμό και παραγωγική επιβάρυνση από την τόσο κρίσιμη ανάπτυξη των δικτύων τήρησης του προγραμματισμού και μεταφορών μέσα στην πανδημία, που αύξησαν το κόστος εξυπηρέτησης.

Καθώς οδεύουμε προς το 2023, παραμένουμε σε αβέβαιους οικονομικούς καιρούς. Ως εκ τούτου, έχουμε αποφασίσει ότι πρέπει να λάβουμε περαιτέρω μέτρα για τη βελτίωση του κόστους, ώστε να είμαστε σε θέση να επενδύουμε στην εμπειρία των πελατών που προσελκύει πελάτες στην Amazon και αναπτύσσει την επιχείρησή μας.

Το σχέδιό μας (…) περιλαμβάνει δυστυχώς μειώσεις ρόλων. Είναι επώδυνο και σπάνιο για εμάς να προχωράμε σε ένα τέτοιο βήμα και γνωρίζω πόσο δύσκολο είναι αυτό για τα άτομα που επηρεάζονται και τους οικείους τους. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι κάθε εργαζόμενος που επηρεάζεται θα βοηθηθεί σε αυτή τη μετάβαση, οπότε, για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, παρέχουμε πακέτα 60 ημερών με πλήρη μισθό και παροχές, καθώς και επιπλέον αποζημίωση για αρκετές εβδομάδες, ανάλογα με το χρόνο εργασίας στην εταιρεία, αποζημίωση αποχώρησης, παροχές μετάβασης και εξωτερική υποστήριξη για την εύρεση εργασίας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά όλους εσάς που επηρεάζεστε από τις αλλαγές στο πρόγραμμα για τη συνεισφορά σας (…) βελτιώνοντας τη «δομή του κόστους», είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε να επενδύουμε ουσιαστικά σε μεγάλους τομείς ανάπτυξης, όπως τα οπωροπωλεία, το Amazon Business, το Buy with Prime και η υγειονομική περίθαλψη.

Για όσους μένουν, ξέρω ότι αυτή είναι μια δύσκολη στιγμή και για εσάς και είναι σημαντικό να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον. Αποχαιρετάμε ανθρώπους με τους οποίους έχουμε συνεργαστεί στενά, και υπάρχει πολλή σκληρή δουλειά μπροστά μας καθώς καινοτομείτε για τους πελάτες. Αν και θα προτιμούσα να μην καταργήσουμε ούτε έναν ρόλο, κάνουμε αυτές τις αλλαγές τώρα για να συνεχίσουμε να επενδύουμε στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, η οποία θα ενισχύσει την επιχείρησή μας μακροπρόθεσμα.

Όπως έχω μοιραστεί με πολλούς από εσάς, δεν ήμουν ποτέ πιο αισιόδοξος για την ευκαιρία που έχουμε μπροστά μας. Για πάνω από 25 χρόνια, καινοτομούμε για λογαριασμό των πελατών και, από πολλές απόψεις, μόλις τώρα ξεκινάμε. Η μείωση του κόστους εξυπηρέτησης θα αποτελέσει βασική μας προτεραιότητα τα επόμενα χρόνια (…) Δεν πρόκειται απλώς να κάνουμε περισσότερα με λιγότερα, αλλά θα επανεξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο εξυπηρετούμε τους πελάτες μας, τον τρόπο με τον οποίο οργανωνόμαστε εσωτερικά και σε ποιους νέους τομείς καινοτομίας επενδύουμε».

Η Γκαλέτι έγραψε, μεταξύ άλλων:

«Σήμερα κάναμε το δύσκολο βήμα να μειώσουμε τις θέσεις σε όλη την Amazon. Αν και επηρεάζονται αρκετές ομάδες, η πλειονότητα των θέσεων που καταργούνται αφορά τα καταστήματα και τον οργανισμό μας για την Εμπειρία και την Τεχνολογία (PXT).

Σήμερα έγιναν συζητήσεις με τους υπαλλήλους που επηρεάζονται σε όλο τον κόσμο και σήμερα το πρωί, εστάλησαν μηνύματα σε όλους τους υπαλλήλους που επηρεάζονται στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Κόστα Ρίκα. Παρέχουμε στους υπαλλήλους αυτούς μια σειρά από πόρους, και οι επικεφαλής της PXT θα κάνουν σήμερα ενημερωτικές συνεδρίες ανά χώρα για τις ΗΠΑ και τον Καναδά, ενώ οι επικεφαλής οργανώνουν συναντήσεις με κάθε επηρεαζόμενο μέλος της ομάδας.

Προτεραιότητά μας τις επόμενες ημέρες είναι η υποστήριξη όσων επηρεάστηκαν. Για να βοηθήσουμε στη μετάβαση, παρέχουμε πακέτα που περιλαμβάνουν μια αποζημίωση αποχώρησης, μεταβατικά επιδόματα ανάλογα με τη χώρα και εξωτερική υποστήριξη για την εύρεση εργασίας.

Παρακαλούμε συνεχίστε να δείχνετε την υποστήριξη και τη φροντίδα που τόσο συχνά βλέπω εδώ στην Amazon. Πρόκειται για μια πολύ δύσκολη στιγμή, γι’ αυτό σας ενθαρρύνουμε να απευθυνθείτε στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού με ερωτήσεις και να θυμάστε ότι το Πρόγραμμα Υποστήριξης Εργαζομένων (EAP) είναι διαθέσιμο 24 ώρες το 24ωρο για δωρεάν και εμπιστευτική βοήθεια.»

 

Πηγή: CNBC