Ούτε μήνα δεν έχει κλείσει στον διαδικτυακό «αέρα» το Shopflix.gr, το νέο marketplace της εταιρείας Wellcomm, συμφερόντων της οικογένειας Μαρινάκη, εντείνοντας τον ανταγωνισμό στον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Μέχρι σήμερα τα συνεργαζόμενα καταστήματα στο νέο marketplace έχουν ξεπεράσει τα 200 διαθέτοντας μια εκτεταμένη γκάμα προϊόντων, ενώ η ζήτηση από πλευράς επιχειρήσεων λιανικής, προκειμένου να συμμετάσχουν στη νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικών παραγγελιών, συνεχώς αυξάνεται.
Στην «πόρτα» του πελάτη
Προτεραιότητα και βασικό χαρακτηριστικό της λειτουργίας του Shopflix.gr είναι η καινοτομία και η ποιοτική εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού σε όλη την Ελλάδα. Έτσι ξεκινώντας ανάποδα, από την «πόρτα» δηλαδή των πελατών της, σχεδίασε από την αρχή τον τρόπο που λειτουργεί ένα marketplace με σκοπό την έγκαιρη παράδοση κάθε παραγγελίας.
«Μας ενδιαφέρει» εξήγησε ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, CEO και Co – Founder της Shopflix.gr, μιλώντας στο OT Forum την περασμένη εβδομάδα, «το προϊόν να φτάνει στην πόρτα του καταναλωτή, όπου κι αν βρίσκεται στην επικράτεια. Έχουμε πάνω από 220 νησιά που οι κάτοικοί τους δεν πρέπει να νιώθουν πολίτες ενός άλλου κόσμου. Υπήρχε λοιπόν η ιδέα αλλά και η γνώση των προβλημάτων που υπάρχουν και έτσι αποφασίσαμε να το αντιμετωπίσουμε.»
»Δώσαμε όλες μας τις δυνάμεις και η πλατφόρμα κατασκευάστηκε σε λιγότερο από ένα έτος, γεγονός που αποτελεί ρεκόρ. Στη συνέχεια επειδή δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα το προϊόν να φτάσει στην ώρα του στον καταναλωτή προχωρήσαμε στην εξαγορά εταιρείας ταχυμεταφοράς, και φυσικά δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των συνεργατών μας, που θα πρέπει να συμμερίζονται το όραμά μας και να σέβονται τον πελάτη.»
Οι παραδόσεις γίνονται σε όλη την Ελλάδα σε συνεργασία με την Courier Center, εταιρεία ταχυμεταφορών της οποίας εξαγόρασε πλειοψηφικό ποσοστό το καλοκαίρι του 2021 επίσης η οικογένεια Μαρινάκη. Να σημειωθεί ότι η εξαγορά της Courier Center είχε εξαρχής ως στόχο τη δημιουργία ενός δυνατού παίκτη στην αγορά των ταχυμεταφορών, που αυτή τη στιγμή είναι ο 5ος μεγαλύτερος.
Τα μεταφορικά κόστη
Ως προς την χρέωση του μεταφορικού κόστους, τα έξοδα καθορίζονται από τη διεύθυνση του παραλήπτη και τον όγκο και βάρος του δέματος.
Κατά το πρώτο διάστημα λειτουργίας της η ηλεκτρονική πλατφόρμα έχει ορίσει χρέωση στο επίπεδο του 1,5 ευρώ οριζόντια για όλες τις παραγγελίες.
Ταυτόχρονα, ολόκληρο το σύστημα παραγγελιοληψίας και παραδόσεων των παραγγελιών βρίσκεται υπό διαρκή αξιολόγηση μέσω στοχευμένων ερωτηματολογίων ικανοποίησης πελατών που αποστέλλονται μετά την ολοκλήρωση της κάθε παραγγελίας.
Μία βασική διαφορά του από τον ανταγωνισμό είναι ότι όλες οι αγορές ολοκληρώνονται μέσα από την πλατφόρμα, και όχι με ανακατεύθυνση προς τα καταστήματα – συνεργάτες, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα το Shopflix να έχει τον πλήρη έλεγχο της παραγγελίας.
Νέες θέσεις εργασίας
Η επέκταση και η διαρκής αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών περιλαμβάνονται στο επενδυτικό πλάνο του Shopflix.gr και όπως αποκάλυψε ο κ. Καλογεράκης, πρόκειται για μία startup που μία εβδομάδα πριν λανσάρει την πλατφόρμα απασχολούσε ήδη 54 άτομα και στόχος είναι μέχρι το τέλος του χρόνου οι θέσεις να γίνουν 100.
Η γκάμα εξελίσσεται και μεγαλώνει
Στη γκάμα του Shopflix.gr περιλαμβάνονται 10 μεγάλες κατηγορίες προϊόντων από είδη τεχνολογίας, βιβλία, είδη gaming, εξοπλισμό σπιτιού και παιχνίδια. Επίσης βρεφικά είδη, μικροσυσκευές για το σπίτι, είδη κήπου καθώς και οτιδήποτε έχει να κάνει με τα κατοικίδια, τον αθλητισμό, τον ελεύθερο χρόνο αλλά και την προσωπική φροντίδα. Επιπλέον διατίθενται είδη καπνιστού και κωδικολόγιο κάβας και ροφημάτων.
«Τα προϊόντα στην πλατφόρμα αυξάνονται σε αντίθεση με τις τιμές», ανέφερε ο κ. Καλογεράκης, επισημαίνοντας ότι μικρές και μεσαίες εταιρείες επιλέγοντας να συνεργαστούν με την πλατφόρμα της Shopflix.gr θα μπορέσουν να αναπτυχθούν.
Αυξάνονται οι ηλεκτρονικές πωλήσεις
Με βάση τα στοιχεία του ELTRUN (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών), ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα σημείωσε νέο ρεκόρ το 2021, φτάνοντας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στα 14 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για ποσό υψηλότερο σε σύγκριση με το 2020, παρά το γεγονός ότι το 2021 τα φυσικά καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε σχέση με την πρώτη χρονιά της ζωής μας με την πανδημία.
Υπενθυμίζεται πως το 2020 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα διαμορφώθηκε σε 11,5 δισ. ευρώ, ενώ προ κορωνοϊού, το 2019, εκτιμάται ότι ήταν περί τα 9 δισ. ευρώ.