Quantcast

Αεροπορικές εταιρείες: Στα ύψη το κόστος ενέργειας ως το 2023

Τα μέλη της ένωσης δήλωσαν ότι είδαν το εργατικό τους δυναμικό τους να διαμορφώνεται από τους 400.000 στους 250.000 εργαζομένους από το 2019 έως το 2021, ενώ ο ετήσιος αριθμός επιβατών διαμορφώθηκε από τα 720 εκατ. στα 270 εκατ.

Οι κορυφαίες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες εκτίμησαν σήμερα ότι οι τιμές της ενέργειας θα παραμείνουν αυξημένες «τουλάχιστον έως το 2023», πλήττοντας τις προοπτικές τους για ανάκαμψη ύστερα από την ιστορική κρίση της Covid-19. «Ο ευρωπαϊκός αεροπορικός κλάδος παραμένει ένας από τους πλέον πληγέντες από την πανδημία», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ένωση «Airlines for Europe» (A4E), τα μέλη της οποίας συνεδριάζουν στις Βρυξέλλες.

 

 

Τα μέλη της ένωσης δήλωσαν ότι είδαν το εργατικό τους δυναμικό τους να διαμορφώνεται από τους 400.000 στους 250.000 εργαζομένους από το 2019 έως το 2021, ενώ ο ετήσιος αριθμός επιβατών διαμορφώθηκε από τα 720 εκατ. στα 270 εκατ.

«Οι αεροπορικές εταιρείες δεν αναμένεται να επιστρέψουν σε κερδοφορία πριν από το 2023 ή το 2024 το νωρίτερο», ανέφερε η A4E, επικαλούμενη τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).

«Ελπίζουμε όλοι σε μια περίοδο σταθερότητας» ενώ η πανδημία φαίνεται να υποχωρεί στις αρχές στις 2022, σχολίασε ο γενικός διευθυντής της A4E Τόμας Ρέινερτ, αλλά η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, που οδήγησε τις τιμές πετρελαίου σε επίπεδα ρεκόρ στις αγορές, αποδυνάμωσε αυτή την προοπτική, σύμφωνα με τον ίδιο.

«Τα καύσιμα αντιπροσωπεύουν έως το 35% του λειτουργικού κόστους των αεροπορικών εταιρειών» και «οι τιμές ενέργειας αναμένεται να παραμείνουν αυξημένες τουλάχιστον έως το 2023», προέβλεψε η A4E, στα μέλη της οποίας περιλαμβάνονται οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί Ryanair, Lufthansa, IAG, easyJet και Air France-KLM.

«Παρά την ισχυρή συσσωρευμένη ζήτηση μεταξύ των Ευρωπαίων για την επανεκκίνηση των ταξιδιών, οι τιμές ρεκόρ του πετρελαίου και του άνθρακα, σε συνδυασμό με μεγάλες παρακάμψεις για να αποφευχθεί ο ρωσικός εναέριος χώρος, θα αποδυναμώσουν την ανταγωνιστική θέση των ευρωπαίων αερομεταφορέων απέναντι σε μη ευρωπαίους μεταφορείς στις πτήσεις από και προς την Ασία», σύμφωνα με την A4E.