Χαμός επικρατεί τις τελευταίες μέρες στα social media με αφορμή την πρόσφατη καμπάνια «Gift Shop» του Balenciaga, που δείχνει παιδιά να ποζάρουν κρατώντας τσάντες με αρκουδάκια στολισμένα με BDSM αξεσουάρ.
Και μπορεί ο κορυφαίος οίκος μόδας, μετά τον σάλο που προκλήθηκε να ζήτησε συγγνώμη και να απέσυρε τις διαφημίσεις, οι χρήστες του TikTok και του Twitter παραμένουν εξαγριωμένοι.
Το #cancelBalenciaga έχει πάρει φωτιά και συνεχίζει να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των trends. Μόνο στην πλατφόρμα δημιουργίας και κοινοποίησης βίντεο μετρά πάνω από 33Μ προβολές, με τους TikTokers να εκφράζουν την απέχθειά τους και να τονίζουν ότι πρόκειται για μια απαράδεκτη καμπάνια.
«Κάποτε αγαπούσα αυτή τη μάρκα, αλλά δεν θα την υποστηρίξω ποτέ ξανά», «Η ασφάλεια των παιδιών δεν είναι παιχνίδι», «Είμαι αηδιασμένη με την καμπάνια», είναι μόνο κάποια από τα σχόλιά τους την ώρα που καίνε τα παπούτσια τους, καταστρέφουν τις τσάντες τους και σκίζουν τα ρούχα τους.
Εκρηκτικό είναι το κλίμα και στο Twitter. Oι επικριτές κατακεραυνώνουν τις φωτογραφίες και εκφράζουν την οργή τους.
«Νόμιζα ότι οι άνθρωποι τρολάρουν, αλλά όχι. It’s real. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που ο Balenciaga έφυγε από το Twitter. Δεν θέλουν να λογοδοτήσουν. Ναι, αυτά είναι παιδιά που κρατούν αρκουδάκια ντυμένα με σαδομαζοχιστικά ρούχα», έγραψε ένας χρήστης.
Πολλοί παρατήρησαν επίσης δικαστικά έγγραφα που αναφέρονται σε «παιδικό πορνό» και τα οποία περιλαμβάνονται στην εκστρατεία, ενώ άλλοι τα έβαλαν και με την Κιμ Καρντάσιαν, που είναι η μούσα του creative director του οίκου, Demna Gvasalia.
H ίδια αποφάσισε να τοποθετηθεί γράφοντας τα παρακάτω στα Instagram stories της: «Παρέμεινα σιωπηλή τις τελευταίες μέρες, όχι επειδή δεν με αηδίασαν και δεν με εξοργίσαν οι πρόσφατες καμπάνιες της Balenciaga, αλλά επειδή ήθελα μια ευκαιρία να μιλήσω στην ομάδα τους για να καταλάβω μόνη μου, πώς συνέβη κάτι τέτοιο. Ως μητέρα τεσσάρων παιδιών, έχω συγκλονιστεί από αυτές τις ενοχλητικές εικόνες. Η ασφάλεια των παιδιών πρέπει να διασφαλίζεται με τον υψηλότερο σεβασμό και οποιεσδήποτε προσπάθειες εξομάλυνσης της παιδικής κακοποίησης, οποιουδήποτε είδους, δεν πρέπει να έχουν θέση στην κοινωνία μας — τελεία.
Εκτιμώ την αφαίρεση την καμπάνιας από τον Balenciaga και τη συγγνώμη τους. Μιλώντας μαζί τους, πιστεύω ότι κατανοούν τη σοβαρότητα του ζητήματος και θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να μην ξανασυμβεί ποτέ. Όσον αφορά το μέλλον μου με τον Balenciaga, αυτή τη στιγμή επαναξιολογώ τη σχέση μου με τον οίκο, βασίζοντάς την στην προθυμία τους να αποδεχτούν την ευθύνη για κάτι, που δεν έπρεπε να είχε συμβεί ποτέ εξαρχής — και τις ενέργειες που περιμένω να δω να κάνουν, για να προστατεύσουν παιδιά».
Το χρονικό του #cancelBalenciaga
Η καμπάνια «Gift Shop», την οποία φωτογράφισε ο διάσημος Gabriele Galimberti, είχε ως στόχο να αποτελέσει μια δήλωση σχετικά με την όμορφη διαδικασία της ανταλλαγής δώρων, εμπνευσμένη από τη σειρά φωτογραφιών “toy story” του Galimberti. Ωστόσο, η απεικόνιση παιδιών να κρατούν τις τσάντες λούτρινα αρκουδάκια με BDSM αξεσουάρ, ιμάντες και χειροπέδες προκάλεσε την οργή του διαδικτύου.
Η καμπάνια «κατέβηκε» αυτομάτως από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ο οίκος εξέδωσε την εξής ανακοίνωση: «Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για οποιαδήποτε προσβολή μπορεί να προκάλεσε η εορταστική μας καμπάνια. Οι τσάντες με τις βελούδινες αρκούδες μας δεν θα έπρεπε να είχαν παρουσιαστεί με παιδιά σε αυτή την καμπάνια. Αφαιρέσαμε αμέσως την καμπάνια από όλες τις πλατφόρμες. Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας αυτό το θέμα και θα προβούμε σε νομικές ενέργειες κατά των υπευθύνων για τη δημιουργία του σκηνικού και τη συμπερίληψη μη εγκεκριμένων αντικειμένων για τη φωτογράφιση της καμπάνιας μας Άνοιξη ‘23. Καταδικάζουμε έντονα την κακοποίηση των παιδιών σε οποιαδήποτε μορφή. Υπερασπιζόμαστε την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών».