Quantcast

Υπουργείο Παιδείας: Ανανεώνονται μετά από δύο δεκαετίες σχολικά βιβλία και προγράμματα σπουδών

ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υλοποίηση της μεταρρυθμιστικής δράσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που αφορά στην εκπόνηση 123 νέων προγραμμάτων σπουδών και την επικαιροποίηση και ανανέωση 139 σχολικών βιβλίων όλων των γνωστικών αντικειμένων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου γενικής εκπαίδευσης.

Παράλληλα, θα επικαιροποιηθούν 330 προγράμματα σπουδών και βιβλία επαγγελματικής εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια από τις βασικές μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης, που ξεκινά από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας, το Νηπιαγωγείο, και φτάνει μέχρι την κορυφή. 

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ολοκλήρωσε τη διαδικασία επιλογής 49 εποπτών και 210 εκπονητών, μεταξύ 750 περίπου υποψηφίων διακεκριμένων επιστημόνων – ερευνητών, ακαδημαϊκών δασκάλων και εκπαιδευτικών – οι οποίοι αφιερώνονται στο έργο της εκπόνησης των νέων προγραμμάτων σπουδών, αλλά και της επικαιροποίησης και συγγραφής νέων σχολικών βιβλίων γενικής εκπαίδευσης. Σχεδιάζεται επιπλέον επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα προγράμματα σπουδών, με επιστημονική κατεύθυνση που δίνει, μεταξύ άλλων:
– έμφαση σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας,
– έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων,
– κεντρικό ρόλο στις πολλαπλές πηγές, τη συγκριτική ανάλυση, την καλλιέργεια κριτικής σκέψης.

Σημειώνεται ότι τα υφιστάμενα συνολικά Προγράμματα Σπουδών γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, πλην πολύ λίγων εξαιρέσεων, έχουν εκπονηθεί και ισχύουν σήμερα, ανά σχολική βαθμίδα, ως εξής:

Νηπιαγωγείο: από το 2003
Δημοτικό: από το 2003
Γυμνάσιο: από το 2003
Λύκειο: από το 1998.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε: «Έχει ξεκινήσει η συγγραφή, όχι μόνο των νέων σχολικών βιβλίων, αλλά και μίας νέας σελίδας για τα σχολεία μας. Μίας σελίδας σύγχρονης, ποιοτικής, που συμπεριλαμβάνει τις νεότερες εξελίξεις κάθε επιστημονικού πεδίου, που αφουγκράζεται τις ανάγκες και τις ανησυχίες των νέων, που μπορεί να τους εφοδιάσει με πιο χρήσιμες, πιο επικαιροποιημένες, πιο απαραίτητες γνώσεις αλλά και να τους καλλιεργήσει σημαντικές δεξιότητες. Η ανανέωση των Προγραμμάτων Σπουδών και των σχολικών βιβλίων, καθώς και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας επ’ αυτών, μία οραματική μεταρρύθμιση με ορίζοντα διετίας, εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της στρατηγικής μας για τη συνολική αναβάθμιση του σχολείου που, μαζί με άλλες πρωτοβουλίες, όπως τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και η ενίσχυση γνωστικών αντικειμένων, μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους».