Σοκ προκαλούν στην κοινή γνώμη όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα Τέμπη.
Για «ένα σημαντικό λάθος» που έγινε στο ταξίδι των δύο τρένων που συγκρούστηκαν στα Τέμπη μίλησε στην ΕΡΤ ο Νικόλαος Λάζου, πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων στην Hellenic Train.
Ο κ. Λάζου απέφυγε να επεκταθεί περαιτέρω λέγοντας πως «ας το διερευνήσουν οι δικαστικές και αστυνομικές αρχές μαζί με την Hellenic train και τον ΟΣΕ και να βγάλουν τα πορίσματα».
Επίσης, ο συνδικαλιστής εξήγησε ότι: «Η Hellenic Train είναι μία εταιρεία Μεταφορών. Στην κυριότητά της έχει μόνο τα καινούρια τρένα, “τα βέλη”. Όλο το υπόλοιπο τροχαίο υλικό, όπως οι συρμοί, ανοίκουν στο ελληνικό κράτος, στη ΓΑΙΑΟΣΕ και από εκεί τα νοικιάζει η Hellenic Train».
Στη συνέχεια, υπογράμμισε: «Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 4-5 εταιρείες διαφορετικές μεταξύ τους. Εμείς φωνάζαμε ενιαίος δημόσιος σιδηρόδρομος».
«Φταίνε όλοι από το 2000 και μετά»
«Για μας είναι λυπηρό να βγάζει ο καθένας πορίσματα για το ποιος φταίει πάνω στις πλάτες των συγγενών όπως και να μαλώνουν τα κόμματα. Φταίνε όλοι από το 2000 και μετά. Όλοι οι υπουργοί υποδομών και μεταφορών από τότε μέχρι σήμερα πρέπει να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να κάνουν την αυτοκριτική τους» σημείωσε ακόμη.
Παράλληλα, ο κ. Λάζου είπε: «Δεν μπορώ να ξεχάσω ότι λοιδορηθήκαμε ακόμα και από τα Μέσα Ενημέρωσης όταν βγαίναμε σε απεργίες – μας έλεγαν τεμπέληδες – ενώ εμείς βγαίναμε για την ασφάλεια κυκλοφορίας. Για να έχουμε έναν αξιόπιστο σιδηρόδρομο σε μία ευρωπαϊκή χώρα».
«Το αίτημα των απεργιών μας ήταν ασφάλεια στους σιδηρόδρομους», πρόσθεσε και υποστήριξε ότι: «Το 2010 ο νόμος Ρέππα 3899, κατέστρεψε στην ουσία τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τον διαμέλισε με το πρόσχημα ότι ο ΟΣΕ τότε χρωστούσε 10 δισεκατομμύρια. Το αφήγημα αυτό κατέπεσε. Δεν τα χρωστούσε ο ΟΣΕ, αλλά το ελληνικό κράτος. Έδιωξαν τότε 2.500 έμπειρους συναδέλφους μου».
Ο κ. Λάζου συγκεκριμένα ανέφερε ότι στις απεργίες τους ζητούσαν: «Να ολοκληρωθεί το σύστημα ασφάλειας βάσει των προδιαγραφών που ξεκίνησε το 2000. Έγινε διπλή γραμμή αλλά δεν μπήκαν τα ανάλογα συστήματα ασφάλειας όπως το ETCS».
Γι΄αυτό, όπως υποστήριξε, φταίνε «και οι διαγωνισμοί και τελείωναν οι συμβάσεις τους και έπρεπε να ξαναγίνουν κι άλλες» Το αίτημα των σιδηροδρομικών είναι «να ολοκληρωθεί το σύστημα ασφαλείας βάσει των προδιαγραφών».
«Όλα τα ερωτήματα πρέπει να τα απαντήσουν οι υπουργοί Μεταφορών διαχρονικά της ελληνικής Βουλής που πέρασαν από την Ελλάδα», κατέληξε.