Τραγωδία στα Τέμπη: Μέχρι το μεσημέρι αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διασωστικές έρευνες – Συγκλονίζει ο θρήνος των συγγενών των θυμάτων (Βίντεο)

Υπενθυμίζεται ότι 57 άτομα έχασαν τη ζωή τους και 56 αγνοούνται

Σήμερα το μεσημέρι αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διασωστικές έρευνες στο σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη , όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι και 56 αγνοούνται.

Ακόμα 48 άτομα παραμένουν στα νοσοκομεία για νοσηλεία, εκ των οποίων 6 σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

Η διαδικασία της ταυτοποίησης τρέχει πιο αργά και δεν γίνεται αφαίρεση από τον αριθμό των αγνοουμένων, άρα το γεγονός ότι έχουμε 57 νεκρούς και 56 αγνοούμενους, δεν σημαίνει ότι έχουμε 113 νεκρούς.

Σκηνές αρχαίας τραγωδίας εκτυλίσσονται στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου λαμβάνει χώρα η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων.

Μετά την απόφαση βιολογικής ταυτοποίησης των σορών, δηλαδή μέσω του DNA, ελήφθησαν συνολικά 55 δείγματα από τις σορούς, 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών, καθώς και 26 δείγματα από ανθρώπινα μέλη.

Μέχρι χθες, οι ταυτοποιήσεις σορών είχαν φτάσει τις 24, με τους συγγενείς των θυμάτων να ενημερώνονται σταδιακά για την τύχη των οικείων τους.

«Αν και κατά κανόνα η διαδικασία του DNA διαρκεί πολλές ημέρες, έχουν καταβληθεί προσπάθειες να ολοκληρωθεί μέχρι αύριο (σ.σ. σήμερα). Οι οικείοι και συγγενείς των θυμάτων, όταν θα ολοκληρώνεται η ταυτοποίηση, θα ενημερώνονται από τον Επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της ΕΛΑΣ και τον ειδικό ψυχολόγο της Αστυνομίας και θα προχωρά η διαδικασία παραλαβής της σορού», είπε χαρακτηριστικά η Εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ, Κωνσταντία Δημογλίδου.

Φιάλες υγραερίου στα ευρήματα

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εντοπισμός δύο άθικτων φιαλών υγραερίου, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό Mega, έχει πυροδοτήσει νέα σενάρια, αναφορικά με τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας.

Εξετάζεται, δηλαδή, εάν οι δύο φιάλες που βρέθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν με κάποιον τρόπο στο εστιατόριο της επιβατικής αμαξοστοιχίας και αν υπήρχαν και άλλες μέσα στο ίδιο βαγόνι.

Το κυρίως ζητούμενο για τις Αρχές είναι, πάντως, εάν οι φιάλες υγραερίου που εντοπίστηκαν στο βαγόνι της μοιραίας αμαξοστοιχίας στα Τέμπη, είναι αποκλειστικά υπαίτιες για την έκρηξη στο τρένο, καθώς η πυρκαγιά δεν ερμηνεύεται, με βάση το είδος και τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, αλλά και τις τεχνικές προδιαγραφές των αμαξοστοιχιών

 

Το δεύτερο λάθος

Πλάι στα νέα ευρήματα προστίθενται, ταυτόχρονα, και νέες αποκαλύψεις, καθώς ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής, πύραρχος Βασίλης Βαθρακογιάννης, επιβεβαίωσε χθες πως διεξάγεται έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη, καθώς αυτή δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ή από ανάφλεξη καυσίμων.

Ακόμα πιο σοκαριστικό είναι το γεγονός ότι ο σταθμάρχης είχε στη διάθεσή του 17 ολόκληρα λεπτά πριν από την μετωπική σύγκρουση, χωρίς να κάνει τίποτε ουσιαστικό, για να την αποτρέψει. Συγκεκριμένα, ο Σταθμάρχης Λάρισας είχε ειδοποιηθεί ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρισκόταν στη γραμμή καθόδου, πληροφορία που του έδινε τη δυνατότητα να ακινητοποιήσει τα τρένα και να αποφευχθεί η τραγωδία.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Star, ο σταθμάρχης της Λάρισας ενημερώθηκε στις 23:04 από τον σταθμάρχη Νέων Πόρων ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρίσκεται στη γραμμή καθόδου με κατεύθυνση προς την Αθήνα. Ο σταθμάρχης της Λάρισας, όμως, δεν αντέδρασε ούτε τότε, μιας και εξακολουθούσε να πιστεύει ότι είχε «κλειδώσει» το μοιραίο Intercity 62 στη γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη.

Το ρεπορτάζ του καναλιού ανέφερε ακόμη πως η συγκεκριμένη επικοινωνία έχει καταγραφεί ηχητικά και σε βιβλίο, με τον σταθμάρχη μάλιστα να έχει απαντήσει στον συνάδελφό του από τον σταθμό των Νέων Πόρων, «όλα καλώς». Στο άθροισμα των μοιραίων λαθών προστίθεται δηλαδή το ότι ο Σταθμάρχης της Λάρισας έβλεπε για 5,5 χλμ. την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας, στην «κάθοδο» προς Αθήνα αντί για την «άνοδο» στη Θεσσαλονίκη και πάλι δεν αντέδρασε.

Όπως εξήγησε ο Σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, «ο σταθμάρχης είναι αυτός που εντέλει άπαντες να κυκλοφορούν στη γραμμή άρα έπρεπε να ακολουθήσει την εντολή. Αν όμως του δώσει περίεργη εντολή ο μηχανοδηγός μπορεί να διευκρινίσει την εντολή που πήρε». «Θα μπορούσε, δεν ήταν υποχρέωσή του, όταν του κάνει εντύπωση να ζητήσει διευκρινίσεις», κατέληξε.

Αναφερόμενος στη σιδηροδρομική καριέρα του Σταθμάρχη της Λάρισας, ο κ. Τεζεράκης επισήμανε πως «βγήκε μετά την εκπαίδευση και τοποθετήθηκε στη Λάρισα, ήταν αρχικά μόνος του με άλλον σταθμάρχη που επιτηρούσε τους χειρισμούς του, επειδή είναι καίριο πόστο» ενώ για τον μηχανοδηγό συμπλήρωσε ότι «ήταν έμπειρος, θα έπαιρνε σύνταξη σε δύο μήνες».

Θρήνος για τα θύματα

Κι ενώ οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας εντατικοποιούνται, σε συνέχεια της νέας εισαγγελικής παραγγελίας χθες από πλευράς του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, ο οποίος υπογράμμισε πως προέχει να εντοπιστούν οι υπαίτιοι, «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται, ό,τι κι αν εκπροσωπούν», τραγικές στιγμές βιώνουν οι συγγενείς των θυμάτων. Ήδη, 24 σοροί ταυτοποιήθηκαν από τα εργαστήρια της ΕΛΑΣ χθες, με αποτέλεσμα να δοθεί τέλος στην αγωνία αρκετών συγγενών, βυθίζοντας παράλληλα στη θλίψη τους τόπους κατοικίας τους.

Περισσότερο συγκλονίζουν οι αποχαιρετισμοί στα θύματα από τους οικείους, τους συγγενείς και τους φίλους τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιτείνοντας το αίσθημα της οδύνης, όταν μόλις πριν από λίγες ώρες οι συγγενείς τους αναζητούσαν εναγωνίως νέα τους ως αγνοούμενοι τότε, όπως στις περιπτώσεις των νέων γυναικών, Αθηνάς Κατσάρα και Ιφιγένεια Μήτσκα, οι οποίες ήταν από τις πρώτες σορούς που ταυτοποιήθηκαν χθες, για να ακολουθήσει πλέον το «ύστατο χαίρε», όταν θα φτάσουν τις επόμενες ώρες στην τελευταία κατοικία τους.

 

 

 

Πληροφορίες: protothema.gr