Αλ. Βασιλικός: Οι μεγάλες προκλήσεις για τα ξενοδοχεία
Η συνέλευση πραγματοποιήθηκε στο συνεδριακό χώρο του Metropolitan Expo, όπου σήμερα άνοιξε τις πύλες της η τουριστική έκθεση Xenia. Στην παρέμβαση του ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός εγκαινιάζοντας την δεύτερη θητεία του στην προεδρεία του ΞΕΕ υπογράμμισε ότι μετά από δύσκολες συγκυρίες πιστοποιείται η ξεκάθαρη συνεισφορά του ξενοδοχειακού κλάδου στην επίτευξη της φετινής πολύ καλής χρονιάς. “Εφαρμόσαμε τα υγειονομικά πρωτόκολλα κατά τρόπο εξαιρετικό κάτι που συνέβαλε στην υγειονομική ασφάλεια του προορισμού συνολικά”, ανάφερε μεταξύ άλλων ο κ. Βασιλικός.
Αναφερόμενος στις μεγάλες προκλήσεις που έχει να διαχειριστεί ο κλάδος των ξενοδοχείων ο κ. Βασιλικός στάθηκε στην αύξηση του ενεργειακού κόστους (το ρεύμα αυξήθηκε κατά 100%), στην αύξηση των προμηθειών κατά 40%, αλλά και την έλλειψη του προσωπικού, που πρβλέπεται επιδείνωση του προβλήματος, αν δεν ληφθούν μέτρα, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλικός. Μάλιστα οι ελλείψεις σε προσωπικό υπολογίζονται πλέον σε 61.000 όταν η αρχική εκτίμηση έκανε λόγο για ελλείψεις 50.000 ατόμων. Την ίδια στιγμή, τα ανοιχτά μέτωπα για τον ξενοδοχειακό κλάδο έχουν να κάνουν με την ρύθμιση της βραχυχρόνιας μίσθωσης, την ρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων, αλλά και την λειτουργία των 12μηνων ξενοδοχείων, που η βιωσιμότητα τους απειλείται από την αύξηση του ενεργειακού κόστους, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΞΕΕ.
Ρέτσος: Επιπλέον 4 δισ. ευρώ στην ελληνική κοινωνία από τον τουρισμό
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος εστίασε στην επιτυχημένη τουριστική χρονιά, αναφέροντας ότι παρά την μικρή υστέρηση των εσόδων σε σχέση με το 2019, έφερε 18 δισ. ευρώ τουριστικά έσοδα στην ελληνική οικονομία, 4 δισ. ευρώ επιπλέον από το στόχο του προϋπολογισμού για φέτος. “Επιπλέον 4 δισ. ευρώ που ήταν χρήσιμα για τα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας”, σημείωσε ο κ. Ρέτσος. Αναφερόμενος στην επόμενη χρονιά ο κ. Ρέτσος επεσήμανε ότι ο τουριστικός κλάδος την αττενίζει με αισιοδοξία, απόρροια και του γεγονότος ότι η Ελλάδα είναι το 5ο Brand παγκοσμίως, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα. Μάλιστα υπενθύμισε ότι η Ελλάδα είναι στην πρώτη τριάδα στις κύριες αγορές της, αναφορικά με τις χώρες που επιθυμούν οι ευρωπαίοι να κάνουν διακοπές, όταν στο παρελθόν βρισκόμασταν στις θέσεις από 5 εως 10, είπε ο κ. Ρέτσος. Στο μεταξύ και ο κ. Ρέτσος, ως ένα απο τα μεγάλα προβλήματα που απασχολεί τον κλάδο ανάφερε τον αθέμιτο ανταγωνισμό της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Μάλιστα εκτίμησε ότι η συγκυρία είναι θετική για ρύθμιση της εν λόγω αγοράς.
Τάσιος: Τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο
Παίρνοντας τη σκυτάλη των εισηγήσεων ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος, αφού επεσήμανε ότι η σεζόν ήταν πράγματι καλή εξέφρασε την ευχή το 2023 να επαληθεύσει ξανά τις προσδοκίες του κλάδου. Σε κάθε περίπτωση επεσήμανε ότι όλοι πρέπει να είναι προσεκτικοί, συγκρατημένοι και να δουλεύουν για το καλύτερο αποτέλεσμα. “Ο κόσμος μας είναι πλέον ρευστός κι αβέβαιος και τίποτα δεν μπορεί εκ των προτέρων να θεωρείται δεδομένο”, σημείωσε. Νωρίτερα ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας υπογράμμισε ότι την φετινή χρονιά δεν επιβεβαίωσε όσους πίστευαν οτι ο ελληνικός τουρισμός δεν θα πήγαινε καλά αυτή τη χρονιά και στάθηκε στην συστηματική δουλειά του υπουργείου ώστε να επιτευχθεί ο εφετινός στόχος.
H έκθεση Xenia που άνοιξε σήμερα τις πύλες της στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo θα υποδέχεται κόσμο μέχρι και την Δευτέρα 28 Νοεμβρίου και έχει στόχο να προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον επισκέπτη, όπως τονίζουν οι διοργανωτές. Μάλιστα οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά σειρά από ομιλίες και παρουσιάσεις, που θα κινηθούν σε 3 κεντρικούς άξονες (Tech, Design & Sustainability) και έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν ένα σημείο καινοτομιών και έμπνευσης για τους όλους τους επισκέπτες της έκθεσης. Στο πλαίσιο αυτών των Workshops θα πραγματοποιηθούν εξειδικευμένες ομιλίες και συζητήσεις καταξιωμένων αρχιτεκτόνων αλλά και σημαντικών προσωπικοτήτων της τουριστικής βιομηχανίας από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στόχος η κατάθεση εμπειριών και απόψεων οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το μέλλον του τουρισμού και να συμβάλλουν ουσιαστικά στον δημιουργικό ανασχεδιασμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.