Quantcast

Τουρισμός: Γιατί οι τιμές των ξενοδοχείων θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν

Τι λένε οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς – Ποιοι βλέπουν το καλύτερο καλοκαίρι του αιώνα

Παρά τον υψηλό πληθωρισμό, την επιβράδυνση της οικονομίας και τους φόβους για ύφεση, η ξενοδοχειακή βιομηχανία δεν βλέπει καμία επιβράδυνση.

Για την ακρίβεια συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, με τον CEO της Hilton , Chris Nassetta, να προβλέπει ότι η αλυσίδα ξενοδοχείων «θα έχει το μεγαλύτερο καλοκαίρι που έχουμε δει ποτέ στην 103χρονη ιστορία μας αυτό το καλοκαίρι».

Λίγες βιομηχανίες επλήγησαν τόσο σκληρά όσο τα ταξίδια από την πανδημία Covid-19, η οποία περιόρισε σχεδόν όλα τα σχέδια αναψυχής και επαγγελματικών ταξιδιών. Αλλά καθώς τα ποσοστά εμβολιασμού και η χαλάρωση των περιορισμών έχουν εξαπλωθεί, οι ταξιδιώτες επέστρεψαν. Το Μάιο, οι παγκόσμιες πτήσεις αναψυχής και επιχειρήσεων ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας.

Περιθώριο για περαιτέρω αυξήσεις
Και οι ξενοδόχοι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι υπάρχει περιθώριο περαιτέρω αύξησης των τιμών.

«Οι τιμές έχουν ανέβει για τα πάντα, επομένως δεν είμαστε διαφορετικοί από ότι όταν πηγαίνετε σε μια αντλία βενζίνης ή στο παντοπωλείο ή σε οποιαδήποτε άλλη πτυχή της ζωής», είπε ο Nassetta στο στο CNBC.

«Έχουν περάσει δύο χρόνια τόσο από ψυχαγωγική όσο και από επιχειρηματική άποψη με συναντήσεις και εκδηλώσεις χωρίς να μπορούν να κάνουν τα πράγματα που πρέπει να κάνουν», είπε προσθέτοντας ότι πλέον ο κόσμος είναι αποφασισμένος να ξοδέψει όσα δεν μπόρεσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Marriott, Tony Capuano, δήλωσε ότι το Σαββατοκύριακο της Ημέρας Μνήμης τα έσοδα της εταιρείας ανά διαθέσιμο δωμάτιο, που μετρά την απόδοση του ξενοδοχείου, αυξήθηκαν περίπου 25% το 2022 σε σύγκριση με το 2019. Στο χαρτοφυλάκιο πολυτελείας της Marriott, το οποίο περιλαμβάνει ξενοδοχεία όπως τα JW Marriott, Ritz-Carlton και St. Regis, αυτά τα ξενοδοχεία σημείωσαν σχεδόν αύξηση 30% στα ποσοστά το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το 2019.

Θέμα ποιότητας
«Νομίζω ότι όσο παρέχουμε υπηρεσίες, κάτι που μπορεί να αμφισβητηθεί σε αγορές όπου η εργασία είναι δύσκολη, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε πραγματικά αξιοσημείωτες τιμές», δήλωσε επίσης στο CNBC ο Capuano.

Σημείωσε ότι ενώ υπήρχε «υπερβολικά ισχυρή δυναμική» σε μέρη όπως προορισμοί αναψυχής και παράκτιοι προορισμοί, «στο μέσο της χώρας, ορισμένες από τις αστικές αγορές δεν έχουν επιστρέψει τόσο γρήγορα».

Μια άλλη πιθανή ώθηση στη ζήτηση θα μπορούσε να έρθει, καθώς η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει πλέον εγκαταλείψει τις απαιτήσεις δοκιμών Covid-19 για αεροπορικούς ταξιδιώτες από το εξωτερικό.

Η αναφορά στην Ελλάδα
Το CNBC αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ενώ άλλες χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελλάδα έχουν από καιρό άρει τις απαιτήσεις τους, οι ΗΠΑ εξακολουθούν να απαιτούν από τους ταξιδιώτες να προσκομίζουν απόδειξη αρνητικού τεστ Covid-19 μια μέρα πριν επιβιβαστούν σε πτήση με προορισμό τις ΗΠΑ, ανεξάρτητα από το καθεστώς εμβολιασμού τους. Ήταν μια από τις τελευταίες χώρες που εξακολουθούσαν να εφαρμόζουν έναν τέτοιο κανόνα.

Στελέχη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας είχαν υποστηρίξει ότι ο περιορισμός είχε πλήξει τη διεθνή ταξιδιωτική ζήτηση. «Η απαίτηση δοκιμών πριν από την αναχώρηση δημιουργεί αβεβαιότητα για τους ταξιδιώτες, ένα ακόμη εμπόδιο που μπορεί να τους οδηγήσει να επιλέξουν έναν προορισμό με λιγότερες τριβές», δήλωσε ο Capuano.

«Η κυβέρνηση Μπάιντεν πρέπει να επαινεθεί για αυτή την ενέργεια, η οποία θα καλωσορίσει ξανά επισκέπτες από όλο τον κόσμο και θα επιταχύνει την ανάκαμψη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας των ΗΠΑ», δήλωσε ο Ρότζερ Ντάου, πρόεδρος της Ένωσης Ταξιδίων των ΗΠΑ. «Τα διεθνή εισερχόμενα ταξίδια είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους σε ολόκληρη τη χώρα που αγωνίστηκαν να ανακτήσουν τις ζημίες από αυτόν τον πολύτιμο τομέα».

Οι ξένοι ξοδεύουν περισσότερα
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hyatt , Mark Hoplamazian, δήλωσε από την πλευρά του ότι οι ξένοι ταξιδιώτες στις ΗΠΑ ξοδεύουν πολύ περισσότερα από τους εγχώριους ταξιδιώτες και ότι οι απαιτήσεις δοκιμών «δημιουργούσαν τριβές».

Ο Keith Barr, Διευθύνων Σύμβουλος της IHG Hotels & Resorts , που κατέχει επωνυμίες όπως το InterContinental και το Holiday Inn, είπε ότι αναμένει ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται για το υπόλοιπο του έτους καθώς τα ταξίδια είναι πιο κανονικά μετά την πανδημία.

Αυτό πιθανότατα θα επέλθει με περαιτέρω αυξήσεις των τιμών, καθώς ο πληθωρισμός και τα άλλα κόστη θα ληφθούν υπόψη περαιτέρω.

«Η ζήτηση είναι τόσο ισχυρή… έχουμε τη δυνατότητα να τιμολογούμε, αλλά στην πραγματικότητα, δεν έχουμε καν συμβαδίσει με τον πληθωρισμό», είπε ο Barr

Αυτές οι τιμές πιθανότατα θα αυξηθούν μόνο καθώς θα υπάρξει «πολύ μικρή σταδιακή νέα δυναμικότητα που θα εισέλθει στον κλάδο», είπε ο Nassetta. «Οι νόμοι της προσφοράς και της ζήτησης, οι νόμοι της οικονομίας, είναι ζωντανοί και καλά», είπε.

Πηγή: ΟΤ