Οι τρεις παρεμβάσεις που θα αλλάξουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν

Τα σχέδια του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια

Με τρία βασικά σχέδια ξεκινά εντατικά τις ενέργειες για την επόμενη σεζόν (2022-2023) ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, πατώντας σε μια πολύ ικανοποιητική βάση που έφεραν τα αποτελέσματα του Αυγούστου και του πρώτου δεκαπενθήμερου του Σεπτεμβρίου για τον Τουρισμό.

 

Από εδώ και στο εξής, το νέο του στοίχημα δεν είναι μόνο να επιλύσει τα ζητήματα που προκάλεσε στον τουριστικό κλάδο η πανδημία COVID-19, αλλά να μετατρέψει τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας σε μια κερδοφόρα ευκαιρία που θα ισχυροποιήσει το τουριστικό προϊόν της χώρας σε παγκόσμιο επίπεδο.

1. Ενίσχυση τριών βασικών αγορών

Δεδομένου ότι το ελληνικό τουριστικό εισόδημα διαμορφώνεται από τον εξωτερικό τουρισμό κατά ένα τεράστιο ποσοστό που φτάνει να ξεπερνά ακόμα και το 90%, ο Βασίλης Κικίλιας έχει ήδη βάλει μπρος το σχέδιό για μια αποτελεσματική συνεργασία με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Σημαντικά κεφάλαια έχουν ήδη τοποθετηθεί σε επενδύσεις στο ελληνικό έδαφος με νέα τουριστικά έργα υποδομής παράλληλα με την αγορά του real estate, γεγονός που επιβεβαίωσε η πρόσφατη συνάντησή του με τον υπουργό Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας Khalid bin Abdulaziz Al-Falih στο πλαίσιο ενός κοινού Προγράμματος Δράσης που θα τονώσει τις σχέσεις των δύο πλευρών.

Στο ίδιο κλίμα, με αφορμή το Έτος Πολιτισμού και Τουρισμού μεταξύ Ελλάδας και Κίνας το υπουργείο Τουρισμού ποντάρει σε μια αύξηση Κινέζων τουριστών και προγραμματίζει μια σειρά δράσεων που θα ενισχύσουν την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος με έμφαση στα τουριστικά πακέτα θεματικού τουρισμού όπως τον πολιτιστικό, γαστρονομικό και γαμήλιο τουρισμό που στη χώρα μας βασική αγορά αποτελεί η Κίνα.

Βεβαίως, ο κρυφός άσος του υπουργού για τα επόμενα χρόνια παραμένουν οι ΗΠΑ. Έπειτα από την έκρηξη διασύνδεσης Ελλάδας-ΗΠΑ η αμερικανική αγορά αποδείχθηκε πως ήταν ο game changer του ελληνικού τουρισμού για το 2021.

Όπως έχουμε αναφέρει και παλαιότερα, ο Β. Κικίλιας θα διατηρήσει τις ήδη στενές σχέσεις και την καλή συνεργασία που έχει με την αμερικανική πλευρά αξιοποιώντας την καλή συνεργασία που έχει με τον Αμερικανό πρέσβη Τζέφρι Πάιατ αλλά και την καλή επικοινωνία Μητσοτάκη-Μπάιντεν, ώστε την επόμενη σεζόν να συνεχίσει να δέχεται επισκέπτες από τις ΗΠΑ.

Η πρόσφατη μεγάλη εισροή δολαρίων στην Ελλάδα, ερμηνεύεται από τον Έλληνα υπουργό ως ένας άκρως σημαντικός αναπτυξιακός πόρος για την ελληνική οικονομία.

Ήδη, έχει ενημερωθεί για την απόβαση Αμερικανών επενδυτών στα ελληνικά εδάφη με στόχο νέα μεγαλεπήβολα εγχειρήματα πάνω στην κατηγορία του high-end τουρισμού και την κατασκευή νέων υπερπολυτελών grand resort.

2. Ανάπτυξη χειμερινού τουρισμού

Στα άμεσα στρατηγικά πλάνα του Β. Κικίλια είναι και η ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού της Ελλάδας.

Έστω κι αν κάτι τέτοιο πραγματοποιείται με μεγάλη καθυστέρηση, καθώς πρόκειται για ενέργεια που θα έπρεπε να είχε προχωρήσει όλα τα προηγούμενα έτη, η ομάδα του υπουργείου τουρισμού ξεκίνησε ήδη να επικεντρώνεται στα δυνατά «χαρτιά» της χώρας.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνει στην ηπειρωτική Ελλάδα έχοντας λάβει υπόψη του την τάση του 2020, που έδειξε πως η Ήπειρος ήταν η μοναδική Περιφέρεια που δεν υπέστη μείωση στη μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση (συγκριτικά με το 2019).

Με το που ολοκληρώθηκε, άλλωστε, το κρεσέντο της τουριστικής κίνησης του 2021 πανελλαδικά, ο Β. Κικίλιας έσπευσε να προαναγγείλει τη δημιουργία ειδικής καμπάνιας αφιερωμένη στον χειμερινό τουρισμό, έχοντας κατά νου πως η εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών στις ορεινές περιοχές της χώρας προμηνύει πως είναι διατεθειμένοι να αυξήσουν τη διαμονή αλλά και να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα στη νέα σεζόν.

Συνεπώς, βασικό στόχο του υπουργείου αποτελεί και η ενίσχυση της λειτουργίας των ξενοδοχείων που θα λειτουργούν σε δωδεκάμηνη βάση, κατευθύνοντας ωστόσο τις τάσεις σε έναν περισσότερο ποιοτικό παρά μαζικό τουρισμό.

3. Business τουρισμός αλλά υπό προϋποθέσεις

Στο πεδίο του χειμερινού τουρισμού, ασφαλώς, συγκαταλέγεται και ο συνεδριακός τουρισμός και το business travel που είναι οι μεγάλοι ηττημένοι από την πανδημία.

Ηδη, ο υπουργός, έχει ενημερωθεί για τις «χαμηλές ταχύτητες» στον city break τουρισμό για το φετινό Φθινόπωρο και σκοπεύει να πραγματοποιήσει συναντήσεις με τις ενώσεις ξενοδόχων στην Αθήνα και τις μεγάλες πόλεις για να ξεκινήσει τις απαραίτητες ενέργειες για ένα νέο μοντέλο συνεδριακού τουρισμού από το 2022-2023.

Σημαντικό ρόλο θα παίξει εδώ, η «εποπτεία» Κικίλια σε κάθε νέα επενδυτική κίνηση που έρχεται στην ελληνική πρωτεύουσα όπως η περίπτωση του ομίλου Accor αλλά και πολλών funds, ώστε να αποφευχθεί το αρνητικό σενάριο της υπερπροσφοράς που μπορεί να «χτυπήσει» τα μεγάλα ξενοδοχεία της Αθήνας.

 

Πηγή: powergame.gr