Quantcast

Οι New York Times εκθειάζουν την εντυπωσιακή αναγέννηση της Αθήνας ως τουριστικό προορισμό

Από το κέντρο της πρωτεύουσας και τις αναβαθμισμένες γειτονιές της, όπως το Παγκράτι, τα Πετράλωνα και του Ψυρρή, μέχρι την «αθηναϊκή ριβιέρα» και τα πολιτιστικά «κοσμήματα της πόλης»

Την εντυπωσιακή αναγέννηση της Αθήνας ως τουριστικό προορισμό που μετά από τρία περίπου χρόνια πανδημίας προσφέρει πλέον τεράστιες επιλογές για διαμονή, γαστρονομία, διασκέδαση και πολιτισμό, περιγράφει σε ένα μακροσκελές της αφιέρωμα η αμερικανική εφημερίδα New York Times.

 

Από το κέντρο της πρωτεύουσας και τις αναβαθμισμένες γειτονιές της, όπως το Παγκράτι, τα Πετράλωνα και του Ψυρρή, μέχρι την «αθηναϊκή ριβιέρα» και τα πολιτιστικά «κοσμήματα της πόλης», όπως η Εθνική Πινακοθήκη και Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, η αμερικανική εφημερίδα περιγράφει την σταδιακή ανάδειξη της πρωτεύουσας σε κατεξοχήν τουριστικό προορισμό, κάτι που σύμφωνα με το δημοσίευμα, πέρασε σχεδόν απαρατήρητη από τους περισσότερους κατοίκους της πόλης.

 

«Ορίστε μια έκπληξη: Ενώ οι Αθηναίοι ήταν αποκλεισμένοι λόγω της πανδημίας, βρίσκεται σε εξέλιξη μια έξαρση δημιουργικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας. Το αποτέλεσμα; Άνοιξαν τις πόρτες τους συνολικά 272 νέα εστιατόρια, καθώς και εκατοντάδες ακόμη καφέ και μπαρ. Η πόλη απέκτησε επίσης 34 νέα ξενοδοχεία, προσφέροντας επιπλέον 1.982 δωμάτια τα τελευταία δύο χρόνια. Και το πολιτιστικό της τοπίο άνθισε, με μεγάλα εθνικά έργα να καρποφορούν» αναφέρει το εν λόγω δημοσίευμα.

«Γίναμε μάρτυρες μιας πολιτιστικής αναγέννησης και μιας αυξανόμενης γαστρονομικής σκηνής που αναδεικνύει τον νέο δυναμισμό της πόλης», δήλωσε ο Βασίλης Κικίλιας, υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας στην αμερικανική εφημερίδα ενώ παράλληλα εμφανίστηκε αισιόδοξος για την τουριστική σεζόν. Το «οδοιπορικό» των New York Times στην Αθήνα και την «αθηναϊκή ριβιέρα» ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τα «πολιτιστικά στολίδια της πόλης, που λάμπουν ξανά».

«Το νεότερο πολιτιστικό στολίδι της ελληνικής πρωτεύουσας (ή μάλλον ένα παλιό που ανακατεσυκάστηκε), η Εθνική Πινακοθήκη, άνοιξε ξανά πέρυσι μετά από μια οκταετή αναμόρφωση, ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ. Σε διπλάσιο μέγεθος από το αρχικό, το κομψό νέο κτίριο έχει μια γυάλινη πρόσοψη που επιτρέπει στο φυσικό φως να φωτίζει τα εκθέματα και προσφέρει στους επισκέπτες μια ματιά της πόλης σε κάθε γωνιά. Θα μπορούσατε να περάσετε ώρες εξερευνώντας τους τρεις ορόφους που χαρτογραφούν την εξέλιξη της ελληνικής τέχνης κατά τη διάρκεια σχεδόν επτά αιώνων», αναφέρει το δημοσίευμα, αναφέροντας παράλληλα και το έτερο πολιτιστικο στολίδι της πόλης, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Στη συνέχεια, το δημοσίευμα αναφέρει ότι από τον Μάιο, ο αριθμός των ξένων επισκεπτών στην πόλη εξακολουθεί να είναι χαμηλότερος από τα επίπεδα του 2019, αλλά μόνο κατά περίπου 12%, και από τότε τα πλήθη έχουν επιστρέψει στις κεντρικές πλατείες και τα αξιοθέατα της Αθήνας σε αριθμούς που θυμίζουν τις μέρες πριν από την πανδημία. «Δεν απαιτούνται πλέον πιστοποιητικά εμβολιασμού κατά του Covid για την είσοδο στη χώρα ή για την επίσκεψη σε καταστήματα, εστιατόρια και μουσεία και από την 1η Ιουνίου δεν απαιτούνται πλέον μάσκες σε κλειστούς δημόσιους χώρους, με εξαίρεση τα νοσοκομεία, τα φαρμακεία και τα μέσα μαζικής μεταφοράς», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια οι New York Times εξερευνούν το γαστρονικό τοπίο της Αθήνας με εστιατόρια με βραβευμένους σεφ τα οποία προτείνονται από τον οδηγό Michelin και μπορεί κανείς να τα βρεις διάσπαρτα στις γειτονιές της πρωτεύουσας, από το Ρουφ, το Παγκάρι και τα Πετράλωνα, μέχρι την παραλία.

Στην Αθήνα δεν λείπουν οι επιλογές για διαμονή. Από τα 34 ξενοδοχεία που άνοιξαν στην ευρύτερη Αθήνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα 26 από αυτά βρίσκονται στο κέντρο της πόλης και παρόλο που όπως αναφέρει το δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας, η πανδημία έκλεισε και ορισμένα, ιδίως το εμβληματικό Hilton της πρωτεύουσας μετά από σχεδόν έξι δεκαετίες, αν και αναμένεται να ανοίξει ξανά το 2024 ως το πολυτελές Conrad.