Ολα είναι έτοιμα και εντός της τελευταίας εβδομάδας του Ιανουαρίου αναμένεται να αρχίσουν οι δοκιμές του «Λευκού Βέλους», του πρώτου από τα πέντε πλήρως ανακατασκευασμένα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα κάνει το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε χρόνο ρεκόρ.
Το Λευκό Βέλος, έφτασε ήδη στη Θεσσαλονίκη και σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα ξεκινήσει τα δρομολόγια στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα στις 25 Μαρτίου, ημέρα εορτασμού των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.
Πρόκειται για έργο συμβατικού προϋπολογισμού ύψους 15,6 εκατ. ευρώ, επένδυση η οποία όμως εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί τελικώς περί τα 18 εκατ., προκειμένου βάσει των πλέον σύγχρονων ευρωπαϊκών προτύπων, το Αμαξοστάσιο να μετατραπεί σε υπερσύγχρονο Ηλεκτραμαξοστάσιο.
Ένα μεγάλο έργο υποδομής συντελείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, για τη ριζική αναβάθμιση του Αμαξοστασίου στο οποίο θα σταθμεύουν και θα συντηρούνται τα τρένα υψηλών ταχυτήτων.
Με την αναβάθμιση γίνονται έργα πολιτικού μηχανικού, η/μ, σιδηροδρομικής επιδομής, ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας, προκειμένου το συγκεκριμένο Αμαξοστάσιο που κτίσθηκε το 2000, να μετατραπεί σε Ηλεκτραμαξοστάσιο. Τα συστήματα με τα οποία εξοπλίζεται έχουν παραγγελθεί από εξειδικευμένους οίκους της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης όλα τα ETR 470 θα συντηρούνται στο συγκεκριμένο Αμαξοστάσιο, ενώ σε αυτό θα στταθμεύουν πιθανότατα τα τέσσερα από τα πέντε
Το κτιριακό συγκρότημα διαθέτει εσωτερικά τέσσερις σιδηροδρομικές γραμμές , εκ των οποίων οι δύο είναι διαμπερείς, μήκους 250 μέτρων και οι άλλες δύο, μήκους 200 μέτρων. Λόγω του μήκους των γραμμών της , η συγκεκριμένη μονάδα ήταν η μόνη κατάλληλη για να δέχεται τα ΕΤR 470, ηλεκτρο-αυτοκινητάμαξες μήκους 236 μέτρων.
Όπως αναφερει το grtimes.gr με την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης όλα τα ETR 470 θα συντηρούνται στο συγκεκριμένο Αμαξοστάσιο, ενώ σε αυτό θα σταβλίζονται πιθανότατα τα τέσσερα από τα πέντε. Τα «Βέλη» που θα φέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως το Σεπτέμβριο στην Ελλάδα, θα είναι όλα πλήρως ανακατασκευασμένα από την Alstom, στο εργοστάσιο του Σαβιλιάνο.
Στο Αμαξοστάσιο, προκειμένου να δέχεται τα ETR 470, έγιναν έργα ηλεκτροκίνησης, με ειδικά προστατευμένη γραμμή 25.000 V (25kV) η οποία, μετατοπιζόμενη, θα επιτρέπει στους τεχνίτες, να εργαστούν με ασφάλεια. Έγιναν πολλά έργα π/μ και η/μ στις γραμμές, ώστε να υπάρχει ευκολότερη πρόσβαση για λόγους συντήρησης, σε τρία επίπεδα, υποδαπέδια, στο επίπεδο των αποβαθρών και στις οροφές των συρμών. Έτσι, οι πλατφόρμες των γραμμών ‘2’ και ‘3’, καθαιρέθηκαν και κατασκευάσθηκαν χαμηλότερα, ώστε υποδαπέδια, κάτω από το επίπεδο γραμμών και συρμών να βρίσκονται τα κανάλια συντήρησης των τραίνων.
Ένα πλυντήριο για το Λευκό βέλος
Πλυντήριο για τα τρένα και διαχείριση λυμάτων
Επίσης, δίπλα στο Αμαξοστάσιο έχει εγκατασταθεί ένα νέο πλυντήριο στο οποίο θα προσεγγίζουν οι συρμοί με δύο ηλεκτροκινούμενες εξωτερικές γραμμές. Τα λύματα του πλυντηρίου, θα διαχωρίζονται (έλαια και νερό), θα συλλέγονται χωριστά και θα οδηγούνται σε διαφορετικά δίκτυα ώστε να υπάρχει ορθή περιβαλλοντική διαχείριση. Εξωτερικά του Αμαξοστασίου, μία υφιστάμενη γραμμή αναβαθμίζεται και τοποθετείται και μία επιπλέον, νέα. Οι δύο αυτές γραμμές εξυπηρετούν στην κίνηση των συρμών προς/από το πλυντήριο αλλά και στο εσωτερικό δίκτυο. Τα συγκεκριμένα τρένα θα κάνουν το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες