Ενώπιον του εισαγγελέα οδηγήθηκε ο σταθμάρχης Λάρισας Β.Σ. για την τραγωδία στα Τέμπη, ο οποίος έχει παραδεχθεί στην προανακριτική του κατάθεση ότι έκανε λάθος, και στη συνέχεια στην ανακρίτρια, από την οποία ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί το Σάββατο (4/3/2023) στις 14:00.
Η ποινική δίωξη σε βάρος του για τα εγκληματικά του λάθη θα αφορά σε ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό ενώ η κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας συγκοινωνιών σε βάρος του είναι η σοβαρότερη (κακούργημα) που επισύρει με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα ( άρθρο 291) ποινές από 10 χρόνια κάθειρξης μέχρι και ισόβια.
«Ήταν άπειρος ο σταθμάρχης, δεν έπρεπε να τον αφήσουν μόνο»
Ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών, μιλώντας στην ΕΡΤ, καταγγέλλει πως αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα.
Προσπαθώντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του ο κ. Τσουρίδης μίλησε στην εκπομπή «Συνδέσεις» για τα κακώς κείμενα που οδήγησαν στην τραγωδία με τους δεκάδες νεκρούς, τους δεκάδες τραυματίες και τους αγνοούμενους από τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι «μπροστινοί». Χάσαμε τέσσερεις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;», διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών που είχε εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
«Δεν καταφέραμε να βάλουμε τηλεδιοίκηση»
Μιλώντας για τη «δικλείδα ασφαλείας» που σε αυτή την περίπτωση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην μη αποτροπή του ατυχήματος δήλωσε ότι είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.
«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς;. Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.
Κάνοντας λόγο για συντεχνίες ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε την στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργεία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μην λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.
«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πούν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», κατήγγειλε ο κ. Τσουρίδης.