Quantcast

Τέμπη: «Ο σταθμός Λάρισας έχει τηλεδιοίκηση, ο σταθμάρχης δεν ήξερε να τη χειριστεί»

Για τη χάραξη της διαδρομής ο μοιραίος σταθμάρχης βασίστηκε στον παλιό πίνακα ελέγχου

Το «μαύρο κουτί» φέρνει αποκαλύψεις «φωτιά» για το φονικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινής», ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας δεν γνώριζε ή επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης που εδώ και μερικούς μήνες έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί στον σταθμό Λάρισας.

Για τη χάραξη της διαδρομής ο μοιραίος σταθμάρχης βασίστηκε στον παλιό πίνακα ελέγχου, με συνέπεια να ξεχάσει σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά και να στείλει την αμαξοστοιχία Intercity 62 στο ρεύμα καθόδου, όπου όμως κινούνταν με αντίθετη πορεία η εμπορική αμαξοστοιχία.

Αυτό αποτυπώνεται στον πίνακα καταγραφής συμβάντων, όπου φαίνονται όλες οι εντολές που έχουν δώσει οι δύο σταθμάρχες -λίγο πριν τις 10 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου- στο αυτοματοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικής χάραξης διαδρομής. Ωστόσο, μετά τις 10, αμφότεροι αποχώρησαν από τη θέση τους, αφήνοντας μόνο του τον 59χρονο σταθμάρχη, ο οποίος χρησιμοποίησε τον παλιό πίνακα ελέγχου, με αποτέλεσμα το σύστημα να είναι «νεκρό» μετά τις 10.12 μ.μ.

 

Λειτουργεί η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα

Στο δημοσίευμα της «Καθημερινής» αναφέρεται ότι η Λάρισα είναι ένας από τους συνολικά 36 σταθμούς όπου ήδη λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης. Μάλιστα, το σύστημα στην περιοχή έχει εμβέλεια 5,5 χιλιομέτρων από τον σταθμό προς το σημείο της τραγωδίας, απόσταση εντός της οποίας το σύστημα προειδοποιεί στην περίπτωση λάθους.

Το «μαύρο κουτί»

Οι κινήσεις των σταθμαρχών από τις 9.50 μ.μ. της 28ης Φεβρουαρίου έως και τις 2.39 π.μ. της επόμενης μέρας είναι καταγεγραμμένες στο «μαύρο κουτί» της τηλεδιοίκησης.

Ενδεικτικά, στον πίνακα συμβάντων αναφέρεται ότι από 21.50.36 έως 21.51.15 ο σταθμάρχης μέσω του συστήματος τηλεδιοίκησης προέβη σε χειρισμούς για τη «διέλευση συρμού με χάραξη προς Θεσσαλονίκη». Στο διάστημα μεταξύ 21.50.49 έως 22.07.05 το σύστημα έχει καταγράψει «χάραξη διαδρομής από το Φωτόσημο 2, είσοδο της Λάρισας». Μέχρι τις 22.12.50 μεσολαβούν ακόμα τρεις χειρισμοί στο αυτοματοποιημένο σύστημα.

Αντιμέτωποι ακόμα και με ισόβια σταθμάρχες και επιθεωρητής

Η Εισαγγελία Πρωτοδικών άσκησε τρεις νέες συμπληρωματικές ποινικές διώξεις σε πρόσωπα που διαδραμάτισαν κομβικό ρόλο στο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη αλλά όλα δείχνουν πως η λίστα των κατηγορουμένων θα διευρυνθεί.

Συγκεκριμένα μετά τον 59χρονο Σταθμάρχη, διώξεις ασκήθηκαν κατά του Επιθεωρητή του ΟΣΕ, αλλά και των δύο Σταθμαρχών της απογευματινής βάρδιας. Τα αδικήματα, για τα οποία ασκήθηκαν οι διώξεις είναι διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, δηλαδή κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια, όπως και τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή, δηλαδή πλημμελήματα.

Οι πληροφορίες, ωστόσο, θέλουν οι ευθύνες να τραβούν την ανιούσα στο οργανόγραμμα του ΟΣΕ, περιλαμβάνοντας και πρόσωπα με συνολική ευθύνη επί των βαρδιών.

Αντιμέτωποι με ποινικές διώξεις ο επιθεωρητής και οι άλλοι δύο σταθμάρχες

Πού στρέφεται η έρευνα; Στους κεντρικά υπεύθυνους του ΟΣΕ, οι οποίοι λάμβαναν έναν μήνα νωρίτερα τις λίστες με τις βάρδιες και όφειλαν να ελέγξουν αν έχουν τοποθετηθεί σωστά οι σταθμάρχες και αν καλύπτονται οι ανάγκες. Όσον αφορά στις ποινικές διώξεις αντιμετωπίζουν ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον 59χρονο που ήδη έχει προφυλακιστεί, αλλά και οι δύο σταθμάρχες που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 23:00 και έφυγαν νωρίτερα.