Quantcast

Τέμπη: «Καρφώνει» τους συνάδελφους του που έφυγαν νωρίς – Όλη η απολογία του σταθμάρχη

Ο σταθμάρχης της Λάρισας στην κατάθεσή του, περιέγραψε με λεπτομέρειες τα όσα συνέβησαν από την αρχή της βάρδιάς του εκείνο το τραγικό βράδυ. Όλα ξεκίνησαν από την βλάβη στο Παλαιοφάρσαλο

Ο σταθμάρχης της Λάρισας στην κατάθεσή του, περιέγραψε με λεπτομέρειες τα όσα συνέβησαν από την αρχή της βάρδιάς του εκείνο το τραγικό βράδυ. Όλα ξεκίνησαν από την βλάβη στο Παλαιοφάρσαλο

«Η έναρξη της βάρδιας μου ήταν στις 22:00. Στις 21:15 με 21:20 δέχτηκα τηλεφώνημα από τον συνάδελφό μου ο οποίος υπηρετούσε στον σταθμό Παλαιοφαρσάλων ότι είχαν πέσει ηλεκτροφόρα καλώδια στο ρεύμα ανόδου και για τον λόγο αυτό η κυκλοφορία μέχρι τον σταθμό της Λάρισας θα έπρεπε να γίνει σε μονή γραμμή και συγκεκριμένα στην γραμμή καθόδου.

Όταν πήγα στις 21:20 στον σταθμό, στην γραμμή ανόδου ήταν η αμαξοστοιχία 56. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία έφυγε στις 21:50 κανονικά για Θεσσαλονίκη από την γραμμή ανόδου».

Όσα τρένα λοιπόν, έφταναν πλέον στον σταθμό της Λάρισας από το Παλαιοφάρσαλο, έμπαιναν αρχικά ανάποδα στην γραμμή καθόδου και εν συνεχεία ο σταθμάρχης γυρνώντας τα αντίστοιχα κλειδιά, έβαζε τους συρμούς στο ρεύμα ανόδου.

Πέντε λεπτά μετά, στις 21:25 φτάνει στον σταθμό αμαξοστοιχία, η οποία έχει βλάβη και όπως ισχυρίζεται στη συνέχεια της κατάθεσής του ο σταθμάρχης, δημιουργούσε πρόβλημα στις ενδείξεις του.

Ακολουθούν και άλλοι συρμοί από και προς το σταθμό της Λάρισας. Συνολικά επτά από τις 22:00 έως τις 23:00 το βράδυ. Στις 22:25, ο σταθμάρχης μένει μόνος και δέκα λεπτά μετά, υποδέχεται άλλον ένα συρμό.

 

«Στις 22:35 η αμαξοστοιχία 2597, προαστιακός από Θεσσαλονίκη για Λάρισα, κινήθηκε κανονικά προς τον σταθμό της Λάρισας στην γραμμή καθόδου. Για να εισέλθει και να μπει στην γραμμή προαστιακού όπως έπρεπε, γύρισα τα κλειδιά 118 και 117 στη διαγώνιο.

Στη συνέχεια, ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας με ενημέρωσε ότι τα κλειδιά 115 και 116 ήταν σε παρακαμπτήριο. Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα για αυτά ήταν ότι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά».

Είναι μία ένδειξη στον πίνακα ελέγχου, την οποία ισχυρίζεται ότι είχε διαπιστώσει και την προηγούμενη ημέρα. Ό,τι έκανε λοιπόν, μία ημέρα πριν, το επανέλαβε και αυτήν τη φορά.

«Γύρισα δυο φορές στον πίνακα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή και η αμαξοστοιχία μπήκε κανονικά στην γραμμή του προαστιακού. Αφού μπήκε η 2597 στη θέση της, γύρισα στην ευθεία τα κλειδιά 117 και 118 για να ‘ναι έτοιμα για τις αμαξοστοιχίες 62, την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 και την 1564 που αναμενόταν να έρθουν στο σταθμό.

Ο πίνακας μου έδειχνε ότι τα κλειδιά έχουν κλειδώσει και έχουν μπει στην ευθεία, το φως από τις λυχνίες ήταν λευκό. Έδωσα εντολή στον κλειδούχο να πάει στο κλειδί 101 Α και Β και να απασφαλίσει χειροκίνητα τις αρπάγες και να τα γυρίσει στη διαγώνιο».

Και συμπλήρωσε:

«Την προηγούμενη μέρα την 05:00 πρωινή, τα κλειδιά 116 και 115 δεν κλείδωναν και αναβόσβηναν στον πίνακα και προσπάθησα να τα σταθεροποιήσω αλλά δεν τα κατάφερα και έστειλα τον κλειδούχο να το κάνει χειροκίνητα. Μέχρι όμως να φτάσει στο σημείο, δούλεψαν τα κλειδιά από τον πίνακα και τον γύρισα πίσω. Αυτό το συμβάν καταγράφηκε στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής. Όλη την ώρα αυτή, οι λυχνίες είχαν σταθερό λευκό φως.

Όταν το φως της λυχνίας είναι λευκό και δεν πάλλεται αυτό σημαίνει ότι είναι κλειδωμένο το κλειδί, δηλαδή είναι ασφαλισμένο, είτε σε ευθεία είτε σε διαγώνιο και μπορεί να περάσει το τρένο κανονικά. Όταν το φως της λυχνίας είναι λευκό και αναβοσβήνει, σημαίνει ότι το κλειδί δεν έχει ασφαλίσει και πρέπει ο σταθμάρχης να στείλει τον κλειδούχο για να το ασφαλίσει χειροκίνητα. Αν η λυχνία ανάψει κόκκινο σημαίνει βλάβη».

Οι βάρδιες στον σταθμό

Για τις βάρδιες στον μοιραίο σταθμό είπε:

«Μέχρι τις 25 Ιανουαρίου 2023, σε κάθε βάρδια στον σταθμό Λάρισας, υπηρετούσε ένας σταθμάρχης. Από τις 25 Ιανουαρίου 2023 που προστέθηκαν στην υπηρεσία άλλοι 14 σταθμάρχες, ορίστηκε να υπηρετούν δύο σταθμάρχες στην πρωινή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στην βραδινή.

Από τις ώρες 22:00 έως 23:00 που συμπίπτουν η απογευματινή με την βραδινή βάρδια Κανονικά υπηρετούν τρεις σταθμάρχες. Επικεφαλής είναι πάντοτε ο αρχαιότερος και ανάλογα με τις ανάγκες μοιράζονται τα καθήκοντα. Εκείνο το βράδυ, στις 22:10 με 22:15 ο πρώτος απογευματινός σταθμάρχης αναχώρησε. Λίγο μετά περί την ώρα 22:20 με 22:25 αναχώρησε και ο δεύτερος απογευματινός και έμεινα μόνος μου».

Η μοιραία αμαξοστοιχία

Η διαγώνιος για μία ακόμη φορά, εξυπηρετούσε ώστε το τρένο από την γραμμή καθόδου την οποία ακολουθούσε εξαιτίας της βλάβης στο Παλαιοφάρσαλο, να περάσει κανονικά στη γραμμή ανόδου και να φτάσει εν τέλει στο σταθμό της Λάρισας.

«Ενημέρωσα τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 με τηλεγράφημα με αριθμό νομίζω 45 ότι από γραμμή καθόδου μέσω διαγωνίου εισέρχεται στην γραμμή ανόδου.

Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας δε μου έδωσε δικό του αριθμό τηλεγραφήματος, αλλά επανέλαβε αυτά που του είπα και εγώ αντιλήφθηκα ότι είχε κατανοήσει αυτά που του είπα και η αμαξοστοιχία αφίχθη στην γραμμή ανόδου (2η) στο σταθμό στις 23:02 με περίπου 53 λεπτά καθυστέρηση».

Η αμαξοστοιχία 62 βρίσκεται πλέον στον σταθμό της Λάρισας. Αποβιβάζοντας και επιβιβάζοντας τους μοιραίους ταξιδιώτες. Στις 23:04 αναχωρεί για το ταξίδι στον θάνατο, με μια παραδοχή του σταθμάρχη που σοκάρει.

«Έπρεπε να είχα αναφέρει στον μηχανοδηγό της 62 σε ποια γραμμή θα κινούνταν η αμαξοστοιχία. Λόγω του φόρτου εργασίας εκείνη την ώρα δεν πρόλαβα να του δώσω υπόδειγμα 1001 που θα έγραφα: ‘κυκλοφορείτε σε διπλή γραμμή ανόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων’ και ξέχασα να του το διαβιβάσω και με το ραδιοτηλέφωνο».

Η πορεία στον θάνατο

Στη συνέχεια της περιγραφής των γεγονότων, ο σταθμάρχης φαίνεται πως είχε ενδείξεις ότι κάτι συνέβαινε. Ωστόσο, θεωρούσε ότι οι σημάνσεις στον πίνακά του ήταν δικαιολογημένες.

«23:15 με 23:20 ζητώ από τον κλειδούχο να γυρίσει χειροκίνητα τα κλειδιά 102 και 105 προκειμένου η αμαξοστοιχία από Παλαιοφάρσαλο προς Λάρισα να μπει από την γραμμή καθόδου στην άνοδο. Ο λόγος που απευθύνθηκα στον κλειδούχο, ήταν ότι δεν μπορούσα να γυρίσω το κλειδί από τον πίνακα λόγω κόκκινο κυκλώματος. Η χαλασμένη αμαξοστοιχία 2594 πατούσε σε μία επαφή και αυτό στον πίνακα ελέγχου φαίνεται ως κόκκινο κύκλωμα.

Μετά με πήρε τηλέφωνο ο ρυθμιστής έλξης από Θεσσαλονίκη και με ενημέρωσε ότι στον πίνακα του στην Θεσσαλονίκη βλέπει κόκκινο κύκλωμα στην Ραψάνη πράγμα που σημαίνει ότι είχε γίνει διακοπή ρεύματος. Αμέσως μετά κοίταξα το ηλεκτρικό πίνακα για να δω μήπως είχε βλάβη και δε διαπίστωσα βλάβη πουθενά.

Ταυτόχρονα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 2598 μου ανέφερε ότι δεν έχει ρεύμα το τρένο. Την ίδια στιγμή με πήρε τηλέφωνο η αστυνομία και με ρώτησε αν έχουμε κάποιο ατύχημα ή εκτροχίαση».

Ο σταθμάρχης ισχυρίστηκε ότι δε θυμάται τι είχε συμβεί και ότι ήταν βέβαιος ότι είχε γυρίσει τα κλειδιά στη σωστή θέση.

Η ανύπαρκτη εμπειρία του σταθμάρχη της Λάρισας

25 – 31/1: Νυχτερινή βάρδια ως βοηθητικός στο σταθμό της Λάρισας

1 – 14/2 και 17,18/2: Μοναδικός σταθμάρχης Καλαμπάκας

20/2: Μαθητεία δίπλα στη σταθμάρχη Νέων Πόρων

21,22/2: Πρωινή βάρδια ως μοναδικός σταθμάρχης Νέων Πόρων