Quantcast

Τέμπη: Έγγραφο ντοκουμέντο από το σταθμαρχείο της Λάρισας – Τι ζητούσαν από τους σταθμάρχες (Βίντεο)

Τόσο ο προφυλακισμένος σταθμάρχης όσο και οι προηγούμενοι στη βάρδια συνάδελφοί του, δεν έκαναν τίποτα από όσα ζητούσε το έγγραφο

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για το χάος που επικρατούσε στον ΟΣΕ αναδεικνύοντας τις ευθύνες που είχαν όλοι όσοι γνώριζαν την κατάσταση και αδιαφορούσαν.  Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών που άφησαν πίσω τους 57 νεκρούς, φέρνει στην επιφάνεια κι όλη την κακή νοοτροπία που επικρατούσε.

Σύμφωνα με έγγραφο ντοκουμέντο, οι σταθμάρχες και οι μηχανοδηγοί είχαν πολύ συγκεκριμένες οδηγίες για το πώς θα εκτελούν τα καθήκοντά τους. Δυστυχώς όμως, όπως αποδεικνύεται μέσα από τις αποκαλύψεις που κάνει το Live News, δεν ακολουθήθηκαν οι οδηγίες.

Ειδικότερα, όπως αποκαλύπτει το MEGA και ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΤΟ ΒΗΜΑ», Βασίλης Λαμπρόπουλος, στον σταθμό της Λάρισας είχε αναρτηθεί ένα τηλεγραφικό φύλλο που ζητούσε από τους σταθμάρχες:

  1. Τα τηλεγραφήματα να γράφονται στο βιβλίο τηλ/των καθαρά και ευανάγνωστα.
  1. Τα τηλεγραφήματα μεσώ Ρ/Τα να δίνονται καθαρά και να γίνεται η ανταλλαγή μεταξύ Σταθμάρχη και Μηχανοδηγού.

Εκ των υστέρων αποδείχθηκε ότι τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, τόσο ο προφυλακισμένος σταθμάρχης όσο και οι προηγούμενοι στη βάρδια συνάδελφοί του, δεν έκαναν τίποτα από αυτά.

Το έγγραφο αναφέρει χαρακτηριστικά:

Από: ΔΚ/ΥΥΚΚΝΕ/Τ.Ε. ΛΑΡΙΣΑΣ, 130/ 18-07-2022

Προς σταθμούς Τμήματος επιθεώρησης Λάρισας και Βόλου

  1. Τα τηλεγραφήματα να γράφονται στο βιβλίο τηλ/των καθαρά και ευανάγνωστα.
  1. Τα τηλεγραφήματα μεσώ Ρ/Τα να να δίνονται καθαρά και να γίνεται η ανταλλαγή μεταξύ Σταθμάρχη και Μηχανοδηγού.

Η ημερομηνία κατά την οποία απεστάλη το έγγραφο, είναι το διάστημα στο οποίο η τηλεδιοίκηση δε λειτουργούσε, εξαιτίας της καταστροφικής πυρκαγιάς του 2019.

Μάλιστα, για επιπλέον δικλίδα ασφαλείας, υπήρχε η εντολή να υπογράφουν το δρομολόγιο τόσο ο οδηγός της αμαξοστοιχίας όσο και ο προϊστάμενος του συρμού.

 Από κακούργημα, πλημμέλημα και ξανά κακούργημα

Στις νέες διατάξεις που αυστηροποιούν τις ποινές για το αδίκημα της κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού, αναφέρθηκε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας, προαναγγέλλοντας ότι επίκειται σχετική νομοθετική ρύθμιση το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Ο κ. Τσιάρας, σημείωσε μάλιστα ότι οι νέες διατάξεις που θα μετατρέπουν την κλοπή υλικών από πλημμέλημα σε κακούργημα, ενδεχομένως, να περιλαμβάνουν πρόβλεψη ακόμα και για ισόβια κάθειρξη, σε περίπτωση που τυχόν ατύχημα αφορά σε απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Παράλληλα εξαπέλυσε επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ για το γεγονός ότι αυτό το αδίκημα με τον Ποινικό Κώδικα του 2019 από κακούργημα έγινε πλημμέλημα.

Σημειώνεται πως το 2013, η μάστιγα της κλοπής των καλωδίων χαλκού από το σιδηροδρομικό δίκτυο είχε οδηγήσει την τότε διοίκηση του ΟΣΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης, σε ρυθμίσεις και αυστηρότερες ποινές στους δράστες.

Με την αλλαγή του ποινικού κώδικα τον Ιούνιο του 2019, το αδίκημα έγινε ξανά πλημμέλημα, με όσους συλλαμβάνονται να αφήνονται τελικά ελεύθεροι.

 Αργεί η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου του μηχανοδηγού του Intercity

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία της άρσης του απορρήτου του κινητού τηλεφώνου του μηχανοδηγού του Intercity 62, ο οποίος, όπως είχε αποκαλύψει πρώτο το MEGA, προσπάθησε να επικοινωνήσει με συναδέλφους του, οδηγούς εμπορευματικών αμαξοστοιχιών που έκαναν το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όταν κατάλαβε ότι βρισκόταν σε λάθος γραμμή.

Η διαδικασία ωστόσο αναμένεται να καθυστερήσει μετά την αυστηροποίηση, υπό την σκιά των υποκλοπών, του νομοθετικού πλαισίου για το απόρρητο των επικοινωνιών.