Τη θαλάσσια σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου μέσα από τα λιμάνια Πειραιά και Λεμεσού, δρομολογούν ξανά οι δύο χώρες, μετά τον άγονο διαγωνισμό στις αρχές του έτους.
Σύμφωνα με το capital.gr η σύνδεση αποτελεί προϊόν κυπριακής πρωτοβουλίας και αναμένεται να πραγματοποιηθεί με επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο, ενώ ίσως περιλαμβάνει έναν ενδιάμεσο σταθμό σε κάποιο ελληνικό νησί.
Στόχος των δύο πλευρών είναι η νέα διαγωνιστική διαδικασία να προκηρυχθεί εντός του έτους – με ορίζοντα το φθινόπωρο – και προς αυτήν την κατεύθυνση τροποποιούνται ορισμένοι όροι, προκειμένου να συμμετάσχουν αυτήν τη φορά οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, από τις οποίες θα προκύψει ένας ανάδοχος.
Αρχικά, σημειώνεται ότι η κρατική επιδότηση από την Κυπριακή Δημοκρατία, αναμένεται να διαμορφωθεί στα 5 εκατ. ευρώ ετησίως για πέντε χρόνια.
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται πως ο νέος διαγωνισμός θα προβλέπει μόνο επιβατική κίνηση και όχι μεταφορά εμπορευμάτων όπως την πρώτη φορά, καθώς σε μία τέτοια περίπτωση, θα επέρχονταν πρόσθετα κόστη για τους μεταφορείς, σε μία διαδρομή, χωρίς εξασφαλισμένη ζήτηση.
Η εμπορική δραστηριότητα και η προσέλκυση εισαγωγέων – εξαγωγέων, εν μέσω πανδημίας, ήταν ένας αποτρεπτικός παράγοντας συμμετοχής στον πρώτο διαγωνισμό. Άλλωστε, η κρατική επιδότηση αφορά μόνο την επιβατική πτυχή του δρομολογίου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες.
Επίσης, φαίνεται πως προωθείται μία πιο ευέλικτη διαδικασία σχετικά με τα δρομολόγια.
Ειδικότερα, η Κύπρος έλαβε το “πράσινο φως” από την Κομισιόν, σύμφωνα με τον υφυπουργό Ναυτιλίας, Βασίλη Δημητριάδη, για μετατροπή της θαλάσσιας σύνδεσης από τακτική σε εποχική, κάτι που φέρεται να είχαν ζητήσει ενδιαφερόμενοι μεταφορείς.
Πάντως οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η σύμβαση θα αφορά ταξίδια για έξι μήνες (με μεγαλύτερη συχνότητα το καλοκαίρι).
Πολύ σημαντική είναι η πρόταση που έχει πέσει στο “τραπέζι” των συζητήσεων για περαιτέρω ανάπτυξη της γραμμής, με στόχο να υπάρξει σύνδεση και με το Ισραήλ, αν όχι απευθείας, με κάποιου είδους ανταπόκριση.
“Πρόκειται για ένα project με τουριστική, αλλά και εθνική διάσταση και υπάρχει η πολιτική βούληση, ώστε να βρεθεί η κατάλληλη φόρμουλα και να προχωρήσει” επισημαίνουν πηγές που παρακολουθούν στενά τις διαδικασίες.
Στόχος της εν λόγω πρωτοβουλίας είναι η ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος αμφίδρομα, ειδικά αν προστεθούν και ενδιάμεσοι σταθμοί.
“Η Κύπρος, ως νησιωτικό κράτος, δεν πρέπει να εξαρτάται αποκλειστικά από τις αεροπορικές μεταφορές στο πλαίσιο της ηπειρωτικής Ευρώπης. Η θαλάσσια επιβατική σύνδεση αναμένεται να παρέχει εναλλακτική συνδεσιμότητα” έχει σχολιάσει σχετικά ο κ. Δημητριάδης.
Ο Κύπριος υφυπουργός βρέθηκε αυτές τις ημέρες στον Πειραιά και συζήτησε εκ του σύνεγγυς με τον Έλληνα ομόλογό του, Γιάννη Πλακιωτάκη, αλλά και την ηγεσία του ΟΛΠ, οι οποίοι στηρίζουν ένθερμα το έργο
Υπενθυμίζεται ότι η σύνδεση ανάμεσα σε Ελλάδα και Κύπρο ξεκίνησε στη δεκαετία του 1960 και διακόπηκε το 2000, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού ξεπερνά τις 20 ώρες.
ΠΗΓΗ:www.capital.gr