Ανθρώπινο λάθος καταδεικνύουν τα πρώτα στοιχεία για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, που έχει βυθίσει στο πένθος ολόκληρη τη χώρα. Νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, γονείς αναζητούν τα παιδιά τους έως αυτή την ώρα στα συντρίμμια. Μοιραίο πρόσωπο ο σταθμάρχης της Λάρισας, 59 ετών, ο οποίος έκανε σειρά απαράδεκτων ενεργειών που οδήγησαν δύο τρένα σε μετωπική σύγκρουση. Εργάζεται στη θέση αυτή μόλις ενάμιση μήνα, ενώ για πολλά χρόνια ήταν μετακλητός υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας.
Ανθρώπινο λάθος δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Μοιραίο πρόσωπο ο σταθμάρχης στη Λάρισα, ο οποίος φέρεται να έδωσε εντολή στον μηχανοδηγό της επιβατικού τρένου να κινηθεί στις ράγες που βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να προκληθεί μετωπική σύγκρουση των δυο τρένων.
«ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων». Αυτό είναι το τηλεγράφημα με την εντολή που δίνει ο σταθμάρχη στον μηχανοδηγό. Ο σταθμάρχης αναφέρει στον μηχανοδηγό.
Ο 59χρονος σταθμάρχης είναι ο πρωταγωνιστής της ασύλληπτης τραγωδίας. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του star.gr είχε αναλάβει υπηρεσία στη συγκεκριμένη θέση μόλις πριν από 40 ημέρες. Υπηρέτησε σε διάφορες θέσεις στον ΟΣΕ, ακόμη και ως αχθοφόρος, ενώ για χρόνια ήταν μετακλητός υπάλληλος στο υπουργείο Παιδείας.
Πρώτη φορά όμως αναλάμβανε σταθμάρχης, παίρνοντας πιστοποίηση. Στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook είχε ανεβάσει φωτογραφία στις 24 Ιανουαρίου, σχολιάζοντας «μετά το τέλος της εκπαίδευσης και την πιστοποίηση καλή μας αρχή».
Η λάθος εντολή που έδωσε στον μηχανοδηγό
Η επιβατική αμαξοστοιχία 62 κινούταν στην περιοχή Ευαγγελισμός, με κατεύθυνση την Θεσσαλονίκη. Την ευθύνη για την ασφαλή πορεία του τρένου έχει ο σταθμάρχης Λάρισας.
Με την εντολή που έδωσε, δύο τρένα βρέθηκαν να κινούνται με αντίθετη κατεύθυνση στις ίδιες ράγες. Μια σειρά από λάθη οδήγησαν στην τραγωδία.
Ο 59χρονος μπροστά του είχε τον πίνακα των οργάνων. Ισχυρίζεται ότι πάτησε το κουμπί για να αλλάξει το κλειδί και να μην συγκρουστούν τα τρένα και δεν έκανε οπτικό έλεγχο στις γραμμές. Αν έβλεπε ότι κάτι δεν πάει καλά θα έπρεπε άμεσα και χωρίς καθυστέρηση να ειδοποιήσει τον μηχανοδηγό να σταματήσει το τρένο και έπειτα τον κλειδούχο, ώστε να αλλάξει χειροκίνητα το σύστημα.
Συνεπώς, τα τραγικά λάθη του σταθμάρχη που όπως φαίνεται ήταν εκείνα που προκάλεσαν την τραγωδία είναι τα εξής:
-Δεν έλεγξε το κουμπί για τις γραμμές
-Δεν πρόσεξε τον πίνακα ελέγχου
-Δεν έκανε οπτικό έλεγχο στις γραμμές
-Δεν ειδοποίησε τον μηχανοδηγό να σταματήσει το τρένο
-Δεν ειδοποίησε τον κλειδούχο
Το τραγικό λάθος του σταθμάρχη ήταν να στείλει την επιβατική αμαξοστοιχία σε μετωπική σύγκρουση με την εμπορική.
«Όταν ο μηχανοδηγός λάβει εντολή από τον σταθμάρχη, φεύγεις με ελευθέρας στην τάδε γραμμή ή στην δείνα γραμμή, ξέρετε δεν λειτουργούν ούτε το φωτόσημα. Δηλαδή ο μηχανοδηγός μπορεί να βλέπει κόκκινο, από την ώρα όμως που θα πάρει εντολή από τον σταθμάρχη να φύγει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γενικός Γραμματέας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, Αλέξανδρος Τζαμασλής.
Τέμπη: Τι ισχυρίζεται ο σταθμάρχης για τη σύγκρουση των τρένων
Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα, όπως η ανθρωποκτονία που προήλθε από η διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνιών.
Σε κατάσταση σοκ προσήχθη στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας. Σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται να είπε στους αστυνομικούς.
Εγώ πάτησα κανονικά το κουμπί, γιατί είναι αυτόματο το σύστημα πλέον για να αλλάξει η γραμμή, οπότε κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, αλλά δε λειτούργησε.
Ο 59χρονος μετά τις πολύωρες εξηγήσεις που έδινε στην αστυνομία συνελήφθη. Αύριο αναμένεται να οδηγηθεί στα δικαστήρια, προκειμένου ο εισαγγελέας να του ασκήσει ποινική δίωξη
Η προανάκριση διεξάγεται υπό τις εντολές του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου. Εκτός από τον σταθμάρχη, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριά αδικήματα, ενδέχεται να εμπλέκονται και άλλα πρόσωπα στην τραγωδία.