Quantcast

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Κατηγορίες για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία στον σταθμάρχη της Λάρισας

Την ίδια στιγμή, ο ΟΣΕ ζήτησε και αναμένει απομαγνητοφώνηση της πιθανής συνομιλίας μεταξύ του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών, με σκοπό τον εντοπισμό στοιχείων για τις τελευταίες κινήσεις του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών

Συνελήφθη και επισήμως πριν από λίγο ο σταθμάρχης του ΟΣΕ από το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας , καθώς υπογράφηκε η έκθεση σύλληψης από τον εισαγγελέα, ο οποίος παρακολουθεί τις ανακρίσεις για την ανείπωτη τραγωδία έξω από τα Τέμπη.

Ο σταθμάρχης, ηλικίας 59 ετών, σύμφωνα με την Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ). Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.

Εν τω μεταξύ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος είναι ήδη στη Λάρισα, ξεκινώντας τις συναντήσεις που θα έχει στο πλαίσιο της έρευνας, από την περιφέρεια Θεσσαλίας.

 

 

«Ανθρώπινο λάθος»

 

Την ίδια στιγμή, ο ΟΣΕ ζήτησε και αναμένει  απομαγνητοφώνηση της πιθανής συνομιλίας μεταξύ του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών, με σκοπό τον εντοπισμό στοιχείων για τις τελευταίες κινήσεις του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών.

Παράλληλα και με την έρευνα να είναι εν εξελίξει, ερευνάται το ενδεχόμενο το δυστύχημα να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» φέρεται να κατηύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επισημαίνεται ότι η εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».

Κατά τα όσα ανέφερε ο σταθμάρχης, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

 

Ποιοι κατέθεσαν, για το δυστύχημα 

 

Πέραν του σταθμάρχη, ο κλειδούχος έδωσε ανωμοτί κατάθεση στην τροχαία Λάρισας που συγκεντρώνει τη δικογραφία για το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα, ενώ ο εκπρόσωπος της Hellenic Trains και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων έδωσαν κατάθεση στην τροχαία.

Αυτό που ερευνάται είναι εάν πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή για μία σειρά τεχνικών παραλείψεων και σφαλμάτων που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα, καθώς και γιατί ο σταθμάρχης έδωσε τη συγκεκριμένη γραμμή στην επιβατική αμαξοστοιχία.

 

 

Με εντολή Ντογιάκου έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος

 

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, με εντολή του ανέθεσε την εποπτεία της έρευνας στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος μεταβαίνει στον τόπο της τραγωδίας.

Η έρευνα θα εξετάσει εξονυχιστικά όλα τα αίτια και εφόσον προκύψουν ενδείξεις για λάθη και παραλείψεις, οι εισαγγελικές αρχές θα προχωρήσουν στην άσκηση ποινικών διώξεων που επισύρουν βαρύτατες ποινές.

Η παραγγελία Ντογιάκου προς τον κ. Δασκαλόπουλο αναφέρει τα εξής: «Με αφορμή το συμβάν της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη την 28η/2/2023 (βλ. συνημμένα δημοσιεύματα), παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες, στο πλαίσιο της εκ του άρθρου 32 ΚΠΔ αρμοδιότητάς σας ως προς την εποπτεία του ανακριτικού έργου, προς την κατεύθυνση της επίσπευσης της ανάκρισης στη συγκεκριμένη υπόθεση. Επίσης να μας ενημερώσετε με αιτιολογημένη αναφορά σας αν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 32 ΚΠΔ, δηλαδή, να εισαχθεί η υπόθεση στο ακροατήριο κατ’ απόλυτη προτεραιότητα».