Ζητάμε η έρευνα για το δυστύχημα στα Τέμπη να μην σταματήσει μόνο στις ευθύνες του σταθμάρχη, υπογράμμισε ο Αλέξανδρος Τζαμπαζλής, Γενικός Γραμματέας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Για το τραγικό δυστύχημα ανέφερε, πως «μόνο ένας τρόπος υπήρχε να αποφευχθεί. Αν για κάποιο λόγο έβαζε ο Θεός το χέρι του κι έπαιρνε τηλέφωνο ο ένας μηχανοδηγός τον άλλον. Δεν υπήρχε άλλος τρόπος, το σύστημα ήταν τυφλό».
Όπως τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ, «το ότι δεν υπήρχαν συστήματα τηλεδιοίκησης και τα έργα ασφάλειας δεν ήταν ολοκληρωμένα, το γνώριζε ο ΟΣΕ, η Hellenic Train, η ΕΡΓΟΣΕ». Όπως υπογράμμισε «το μόνο που μπορώ να πω ταπεινά απέναντι στους νεκρούς είναι ότι φωνάζαμε, το λέγαμε».
«Κάναμε απεργία οι σιδηροδρομικοί για την ασφάλεια, πηγαίναμε στα δικαστήρια και η απεργία έπεφτε σαν παράνομη και καταχρηστική. Αν συνεχίζαμε να μιλάμε μας λέγανε πως είμαστε συντεχνία» ανέφερε και υπογράμμισε πως βασικό μέλημα όλων στον κλάδο ήταν να εκσυγχρονιστεί ο σιδηρόδρομος, ενώ διαβεβαίωσε πως δεν υπάρχει ούτε ένας σιδηροδρομικός που να μην το επιθυμεί.
Μόνο στους μικρούς σταθμούς, όπως αυτός των Νέων Πόρων υπήρχε ένας μόνο σταθμάρχης το 2000 σημείωσε. «Όταν μιλάμε για το 2000 μιλάμε για 14.000 εργαζόμενους, που σημαίνει ότι ο κάθε σταθμός ανά 5-7 χλμ. υπήρχε σταθμάρχης. Δηλαδή στα χρόνια εκείνα όπου πήγαινε το τρένο δημιουργούσε ανάπτυξη. Όλα αυτά ήταν επανδρωμένα» είπε χαρακτηριστικά.
«Ήταν συμβατική υποχρέωση της χώρας να βάλει τηλεδιοίκηση στα τρένα, να εκσυγχρονίσει το δίκτυό της ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004» ανέφερε, ωστόσο επισήμανε ότι «Τα τότε συστήματα είναι ξεπερασμένα» και υπογράμμισε.
«Θέλουμε να φύγουμε από το ανθρώπινο λάθος και να βάλουμε την τεχνολογία στο πεδίο. Μέχρι το 2010 υπήρχε τηλεδιοίκηση. Μετά το 2010 από τότε που μπήκαμε στο μνημόνιο ο ΟΣΕ εγκαταλείφθηκε. Άρχισε να ξηλώνεται. Άρχισαν να πέφτουν όλα. Είχαμε αποχωρήσεις συναδέλφων. Αποχώρησαν 5.000, μείναμε λιγότεροι», πρόσθεσε.