Quantcast

Στην τελική ευθεία το flyover της περιφερειακής Θεσσαλονίκης – Ένας δρόμος κόσμημα

Πρόκειται για έναν εναέριο αυτοκινητόδρομο μήκους 13 χιλιομέτρων, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες

Ακόμα ένα μεγάλο έργο φαίνεται πως παίρνει σάρκα και οστά από εκείνα που σχεδιάζονται να «τρέξουν» το επόμενο διάστημα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για το Flyover της Ανατολικής Περιφερειακής Λεωφόρου της πόλης, το οποίο θα βρεθεί πρώτο στην ατζέντα του υπουργείου τους προσεχείς μήνες ως ένα έργοσταθμός για την πόλη.

Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν εναέριο αυτοκινητόδρομο μήκους 13 χιλιομέτρων (εκ των οποίων 4 χιλιόμετρα θα αποτελούν συνεχόμενη γέφυρα Flyover), με 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Θα είναι ένα υπερσύγχρονο έργο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, το κόστος του οποίου φτάνει τα 370 εκα τ. ευρώ με τη σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτικού το μέα (έργο ΣΔΙΤ).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο αυτοκινητόδρομος θα εξυπηρετεί 5.000 με 10.000 οχήματα την ώρα, δίνοντας ανάσα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, καθώς θα το παρακάμπτει, μειώνοντας, έτσι, τις αποστάσεις. Οι οδηγοί θα μπορούν να κινούνται με μεγάλες ταχύτητες και να κερδίζουν πολύτιμο χρόνο στις μετακινήσεις τους, ενώ και οι επαγγελματίες των μεταφορών θα δουν άμεση αλλαγή στους χρόνους μεταφοράς εμπορευμάτων.

Προς το αεροδρόμιο

Ιδιαίτερη σημασία δίνουν στο υπουργείο Υποδομών στη μεγάλη προστιθέμενη αξία που θα δώσει στις μετακινήσεις από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Παράλληλα, θα λειτουργήσει ευεργετικά τους καλοκαιρινούς μήνες για τους επισκέπτες των τουριστικών προορισμών, όπως η Χαλκιδική. Ιδιαίτερα το καλοκαίρι, όταν η κίνηση αυξάνεται κατακόρυφα, το Flyover φαίνεται πως θα δώσει τη λύση που έψαχναν δεκαετίες όλοι οι επαγγελματίες του τουρισμού στις μετακινήσεις των επισκεπτών, τους οποίους βλέπουν χρόνο με τον χρόνο να αυξάνονται. Είναι, άλλωστε, μια από τις δεσμεύσεις του ίδιου του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, όταν επισκέφθηκε τη συμπρωτεύουσα, ότι όλα τα έργα που προωθούνται θα φέρουν το αναπτυξιακό αποτύπωμα που έχει ανάγκη η πόλη.

Οσον αφορά την οδική ασφάλεια, στην παρουσίαση του έργου οι αριμοί για τα ατυχήματα που σημειώνονται στον Περιφερειακό σοκάρουν σε σχέση με άλλους μεγάλους δρόμους, όπως η Αττική Οδός. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, ο Περιφερειακός της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει 12 φορές μεγαλύτερη θνησιμότητα σε σχέση με την Αττική Οδό. Το νέο έργο θα επιφέρει μεγάλη μείωση στα θανατηφόρα τροχαία, προσφέροντας οδική ασφάλεια στους χρήστες του. Προτεραιότητα δίνεται και στην περιβαλλοντική σημασία του έργου, όπως και σε όλα τα έργα που έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης τα τελευταία δύο χρόνια, συμβαδίζοντας με τους εθνικούς στόχους για την προστασία του περιβάλλοντος. Η μείωση των τιμών του καυσαερίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης θα είναι ένα σημαντικό αποτέλεσμα αυτού του έργου, το οποίο θα αλλάξει συνολικά τον τρόπο μετακίνησης των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης .

Χωρίς προβλήματα

Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου εκτιμούν πως το επόμενο διάστημα θα αναδειχθεί χωρίς προβλήματα ο προσωρινός ανάδοχος του έργου, ενώ η περίοδος κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2022, όπως είχε προαναγγείλει και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί από την κυβέρνηση στην άμεση ολοκλήρωση των μεγάλων έργων της Θεσσαλονίκης προκειμένου σε πολιτικό επίπεδο να υπογραμμιστεί η διαφορά με την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία, όπως τονίζουν, παρουσίαζε κατά κα – νόνα μόνο μακέτες.

Ο ίδιος ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, σε δηλώσεις του τονίζει , πως η πόλη της Θεσσαλονίκης θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στα έργα υποδομής. Μετά το Μετρό, για το οποίο πλέον μετράμε αντίστροφα, καθώς είναι σε δοκιμαστική λειτουργία, το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι το Flyover. Σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα μεγάλα σχέδια και τις επενδύσεις που έχουν γίνει ή πρόκειται να γίνουν στη Θεσσαλονίκη, όπως στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», στη σιδηροδρομική και οδική σύνδεση του 6ου

Προβλήτα του λιμανιού και στην αναβάθμιση των περιφερειακών οδών, η πρωτεύουσα της Μακεδονίας θα είναι το επίκεντρο των νέων έργων υποδομής τα επόμενα χρόνια.

Πηγή: parapolitika.gr