Νέα στοιχεία για το φρικιαστικό δυστύχημα με τον διαμελισμό του 22χρονου Τζακ Φέντον στα Σπάτα έρχονται στη δημοσιότητα, δυο μέρες μετά το περιστατικό που σόκαρε το πανελλήνιο.
Σήμερα το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA αποκάλυψε όσα έγιναν τα τελευταία 30 δευτερόλεπτα πριν ο 22χρονος Βρετανός βρει φρικιαστικό θάνατο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο Τζακ Φέντον κατέβηκε από τη δεξιά πόρτα του ελικοπτέρου και περπάτησε με συνοδεία προσωπικού προς ασφαλές σημείο.
Ωστόσο, ενώ είχε απομακρυνθεί 20 μέτρα από το ελικόπτερο, άρχισε να επιστρέφει και προσπάθησε να περάσει σκυφτός, κάτω από την ουρά του ελικοπτέρου, με αποτέλεσμα να τον διαμελίσει ο έλικας που βρισκόταν στην αριστερή πλευρά.
Τι αναφέρουν οι καταθέσεις
Νωρίτερα, όπως αποκάλυψε το in.gr και ο δημοσιογράφος, Βασίλης Λαμπρόπουλος, στις καταθέσεις περίπου 10 αυτοπτών μαρτύρων που ανέμεναν νέες πτήσεις ελικοπτέρων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», στην εξέταση του κινητού του 22χρονου θύματος και την αναζήτηση τυχόν συνομιλητή του την κρίσιμη στιγμή και στο πόρισμα των τοξικολογικών εξετάσεων στο αίμα του άτυχου Βρετανού έχει στραφεί η έρευνα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και των δικαστικών αρχών για την πλήρη διακρίβωση των αιτιών του τραγικού συμβάντος.
Αντιθέτως από την πρώτη έρευνα δεν φαίνεται να έχει βρεθεί οπτικό υλικό από κάμερα που υπάρχει έξω από τους χώρους υποδοχής επιβατών ελικοπτέρων κι η οποία απλώς φέρεται να λειτουργεί «εποπτικά» , χωρίς να αποθηκεύει εικόνα κι ήχο.
Με τις αρμόδιες αρχές να επιχειρούν να βρουν εκμεταλλεύσιμο υλικό, ώστε να διαπιστωθεί τι ακριβώς συνέβη. Με στελέχη των ελληνικών αρχών να αναφέρουν ότι οι προσπάθειες να επικοινωνήσουν με τους τρεις βρετανούς επιβάτες του ίδιου ελικοπτέρου ήσαν ανεπιτυχείς και δεν υπήρχε –τουλάχιστον αρχικά- απόκριση.
Στον φάκελο της υπόθεσης υπάρχουν οι καταθέσεις του πιλότου και των δύο τεχνικών εδάφους της ιδιοκτήτριας εταιρείας του ελικοπτέρου που αναφέρουν ότι οι τέσσερις νεαροί Βρετανοί αποβιβάσθηκαν –κι ενώ οι έλικες ήταν σε λειτουργία – ανά δύο από τις δύο πόρτες του ελικοπτέρου με την συνοδεία (ανά ζευγάρι) από έναν υπάλληλο της εταιρείας που ανέλαβε να τους οδηγήσει σε οίκημα του ελικοδρομίου εν όψει αναχώρησης τους με ιδιωτικό αεροπλάνο.
Σύμφωνα με αυτές τις καταθέσεις (υπό την εποπτεία του Προέδρου της Επιτροπής για την Διερεύνηση αεροπορικών Ατυχημάτων κ. Ιωάννη Κονδύλη) ο 22χρονος αποβιβάσθηκε από την δεξιά πλευρά και άρχισε να κατευθύνεται προς τον χώρο υποδοχής που ήταν ακριβώς μπροστά του, ενώ οι επιβάτες που αποβιβάσθηκαν από την αριστερή πόρτα προχώρησαν σε κυκλική κίνηση μπροστά από το ελικόπτερο για να κινηθούν προς το οίκημα προσωρινής παραμονής.
Σύμφωνα με τις ίδιες καταθέσεις ο 22χρονος αφού διάνυσε απόσταση 20 περίπου μέτρων σε διάδρομο που οδηγούσε στο προαναφερόμενο χώρο έκανε στροφή 180 μοιρών –κι ενώ φαινόταν να μιλά στο κινητό- κινήθηκε προς το ουραίο τμήμα του ελικοπτέρου. Εκεί επιχείρησε να περάσει από κάτω και κτυπήθηκε από τον πίσω έλικα (στροφείο) που ήταν από την άλλη πλευρά της «ουράς» του ελικοπτέρου σε πλήρη λειτουργία και έτσι μη ορατός.
Με κύριο ζητούμενο γιατί προχώρησε σε αυτή την κίνηση, σύμφωνα τουλάχιστον με τις καταθέσεις των τριών υπαλλήλων της εταιρείας. Ολοι οι μάρτυρες μάλιστα αναφέρουν ότι λίγο πριν το μοιραίο συμβάν ακούσθηκε η φωνή “stop” ενός από τους υπαλλήλους που είχε δει την πορεία του 22χρονου.
Με την πλευρά των Βρετανών να υποστηρίζουν ότι «δεν τους συνόδευσε οποιοσδήποτε μετά την αποβίβαση τους από το ελικόπτερο», κάτι που αρνούνται οι υπεύθυνοι της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι οι υπεύθυνοι της εταιρείας σημειώνουν ότι προβλέπεται από τα έγγραφα τους που έχει εγκρίνει κι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να υπάρχει αποβίβαση επιβατών από τα ελικόπτερα με συνοδεία υπαλλήλων, όταν οι έλικες είναι εν λειτουργία (ΣΣ κι εν όψει νέας πτήσης του). Αν οι έλικες είχαν σταματήσει δεν θα απαιτείτο-όπως υποστηρίζουν – με βάση τους κανονισμούς, η παρουσία συνοδού.
Θέματα ωστόσο που αναμένεται να ερευνηθούν διεξοδικά τις επόμενες ημέρες για να διαπιστωθεί τι ακριβώς συνέβη κι αν υπάρχουν ευθύνες για το δραματικό ατύχημα.