Ξεκινάει το νέο εκπαιδευτικό μοντέλο σε εθνικό επίπεδο (ελληνική «PISA»), για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης του δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου.
Ειδικότερα, το μοντέλο αυτό θα αφορά τους μαθητές των άνωθεν τάξεων όπου θα πάρουν μέρος σε εξετάσεις εθνικού επιπέδου, μεν υποχρεωτικές αλλά δε με ανώνυμη συμμετοχή, προς επίρρωση συμπερασμάτων για τις γνωστικές ικανότητες των μαθητών της χώρας.
Τα μαθήματα θα αποτελούν από τη Γλώσσα – κατανόηση κειμένου και τα μαθηματικά, ενώ κατά τη φετινή σχολική χρονιά, οι εξετάσεις θα διεξαχθούν πιλοτικά τον Μάιο σε εθνικό επίπεδο, με αντιπροσωπευτικό δείγμα έως 6.000 μαθητών και μαθητριών Δημοτικού και έως 6.000 Γυμνασίου, σε έως 600 σχολικές μονάδες όλων των τύπων, όλης της επικράτειας. Όπως γίνεται γνωστό, τα αποτελέσματα θα συλλέγονται ανώνυμα και δεν πρόκειται να συνεκτιμώνται στους βαθμούς των μαθητών, με τις εξετάσεις να επαναλαμβάνονται ετησίως.
Η ανά χρόνο αποτύπωση των αποτελεσμάτων είναι προαπαιτούμενο για τον εντοπισμό ελλείψεων, κενών, εκπαιδευτικών αναγκών και σίγουρα στο τέλος να έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με το υπουργείο, ο σκοπός είναι η εξαγωγή συμπερασμάτων σε σχέση με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και το πόσο επιτυγχάνονται τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, για την έγκαιρη αποτύπωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών.
Μετά το πέρας των δύο πρώτων ετών και έπειτα από την εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών, αυτό το σύστημα το σύστημα αυτό θα προσεγγίσει τη φιλοσοφία των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, με σκοπό να γίνουν αντιληπτά τα κενά και να προβούν οι αρμόδιοι στις απαραίτηες διαρθρωτικές κινήσεις.
Με το τέλος των εξετάσεων, θα γίνεται επεξεργασία για την εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Παράλληλα, αναμένεται να δημιουργηθεί σχετική ιστοσελίδα στην οποία θα αναρτηθεί το θεωρητικό πλαίσιο των εξετάσεων και ενδεικτικά θέματα.