Quantcast

Πάτρα – Τζωρτζίνα: Οι ζωγραφιές της έδειχναν ότι κινδυνεύει, λέει η παιδοψυχολόγος Χριστίνα Μπογιατζή – «Φοβόταν ότι θα πεθάνει»

Δεν είναι η πρώτη φορά που λέγεται κάτι τέτοιο, ωστόσο είναι μεγαλύτερης σημασίας όταν τέτοια λόγια βγαίνουν από το στόμα ενός παιδοψυχολόγου

Δεν έχουν τέλος οι τραγικές αποκαλύψεις για την υπόθεση της Πάτρας, με την παιδοψυχολόγο Χριστίνα Μπογιατζή που έχει μελετήσει τις ζωγραφιές της Τζωρτζίνας να υποστηρίζει ότι το κορίτσι φοβόταν ότι θα πεθάνει.

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που λέγεται κάτι τέτοιο, ωστόσο είναι μεγαλύτερης σημασίας όταν τέτοια λόγια βγαίνουν από το στόμα ενός παιδοψυχολόγου. Αναλυτικότερα, η παιδοψυχολόγος μίλησε στην ΕΡΤ για όσα η ίδια διέκρινε μελετώντας της ζωγραφιές του 9χρονου κοριτσιού που πέθανε λόγω της υπερβολικής χορήγησης κεταμίνης.

Γιατί χρησιμοποιούν τα παιδιά τη ζωγραφική

«Τα παιδιά χρησιμοποιούν τη ζωγραφική γιατί δεν μπορούν να εκφράσουν τα συναισθήματά τους με τη λεκτική επάρκεια που θα μπορούσε ένας ενήλικας» δήλωσε στην εκπομπή «Από τις Έξι» η ειδικός. Μιλώντας για την Τζωρτζίνα η ειδικός τόνισε ότι ήταν μια ιδιάζουσα περίπτωση με την παιδοψυχολόγο να λέει ότι μέσω της ζωγραφικής μπόρεσε να δει τα βαθιά μηνύματα του παιδιού, ότι «κινδυνεύει, ότι νιώθει άγχος, νιώθει ανασφάλεια».

Σύμφωνα με την κ. Μπογιατζή τα «παιδιά μέσα από τις ζωγραφιές παίρνουν το στατικό αντικείμενο και το κάνουν δυναμικό».

Οι δηλώσεις της παιδοψυχολόγου – «Ήθελε να δείξει κάτι»

Όπως είπε, «μέσα από τα μάτια της Τζωρτζίνας στις ζωγραφιές καταλάβαμε ότι ήθελε να δείξει κάτι». Στην προκειμένη περίπτωση «υπήρχε απουσία συναισθήματος από την μητέρα από πριν» ανέφερε και πρόσθεσε ότι «η ζωγραφιά με το μαύρο κεφάλι της μητέρας της, υποδήλωσε ότι φοβόταν ότι θα πεθάνει. Ήταν ένα πολύ δυναμικό παιδί, έτρεχε, έπαιζε, χόρευε».

Επισήμανε μάλιστα «ότι όταν ένα παιδί είναι φοβισμένο στο περιβάλλον του, αυτό είναι εν δυνάμει κακοποίηση. Θάνατος σε ένα παιδί είναι οτιδήποτε απειλεί την ψυχική του υγεια. Τα παιδιά αισθάνονται το θάνατο πολύ πιο βαθιά από ότι εμείς, ίσως γιατί δεν τον έχουν απομυθοποιήσει», δήλωσε η κ. Μπογιατζή προσθέτοντας ότι στις ζωγραφιές της Τζωρτζίνας φαινόταν η πάλη μέσα της ανάμεσα στο ένστικτο της ζωής και στο ένστικτο του θανάτου».

Όπως εξήγησε ως ειδικός αισθάνθηκε ιδιαίτερα δύσκολα για όσα διέκρινε στις ζωγραφιές του παιδιού γιατί «η μητέρα είναι το τελευταίο πρόσωπο που θέλουμε να ταυτοποιήσουμε ως απειλή γιατί είναι το πρώτο αντικείμενο αγάπης, ασφάλειας, ζωής για το παιδί».

H παιδοψυχολόγος ανέφερε ότι η Δικαιοσύνη θα λάβει υπόψη της το πόρισμα της κλινικής παιδοψυχολόγου Δέσποινας Σαβόγλου, η οποία είδε και τους γονείς από κοντά όπου διαπιστώνεται ότι το παιδί ζούσε σε ένα πολύ δυσμενές περιβάλλον.

Για την ίδια υπόθεση ο ιατροδικαστής Δημήτρης Γαλεντέρης επισήμανε ότι «η επιστήμη ό, τι είχε να κάνει το έκανε», τονίζοντας ότι με τα νέα στοιχεία το πόρισμα καταλήγει σε ανθρωποκτονία.