Quantcast

Συζήτηση στα σχολεία γύρω από τον πόλεμο στην Ουκρανία

Ο φόβος, το άγχος και η σύγχυση των μαθητών και των μαθητριών επιτάσσουν μία προσέγγιση που θα τους βοηθήσει να εκφράσουν τους προβληματισμούς και τα συναισθήματά τους και να αισθανθούν ασφάλεια και αισιοδοξία για το μέλλον», όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας

Οι Ελληνες μαθητές μαθαίνουν για τον πόλεμο. Συγκεκριμένα, εν μέσω του πολέμου που διεξάγεται στην Ουκρανία, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ζήτησε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σχετικές οδηγίες, καθώς «η ανάγκη ενημέρωσης των μαθητών κρίνεται αδιαμφισβήτητη, τη στιγμή που στην Ευρώπη διεξάγεται μία πολεμική σύρραξη και μας κατακλύζουν σκληρές εικόνες και πληροφορίες χωρίς φίλτρο.

 

Ο φόβος, το άγχος και η σύγχυση των μαθητών και των μαθητριών επιτάσσουν μία προσέγγιση που θα τους βοηθήσει να εκφράσουν τους προβληματισμούς και τα συναισθήματά τους και να αισθανθούν ασφάλεια και αισιοδοξία για το μέλλον», όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένου να συνδράμει στο έργο των εκπαιδευτικών, προτείνει την προσαρμοσμένη ανά ηλικία συζήτηση με τους μαθητές, ώστε αυτοί να βοηθηθούν να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους σχετικά με τον πόλεμο.

Παράλληλα, συνιστάται στους εκπαιδευτικούς να διερευνήσουν έννοιες όπως πόλεμος και ειρήνη, συνέπειες πολέμου, αποτροπή συγκρούσεων και διπλωματική οδός, διεθνές δίκαιο και ανθρώπινα δικαιώματα, αλληλεγγύη. Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αξιοποιήσουν εκπαιδευτικό υλικό διδακτικών βιβλίων, παραδείγματα από την καθημερινή σχολική ζωή και υλικό από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ιδιαίτερα των θεματικών κύκλων Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Ζω καλύτερα – Ευ ζην.

Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι «η πολεμική σύγκρουση που μαίνεται σε ευρωπαϊκό έδαφος προκαλεί ερωτήματα, ανησυχία και αγωνία σε όλους μας, πόσω μάλλον στα παιδιά μας, που δεν έχουν πρότερες παρόμοιες προσλαμβάνουσες και ίσως τη δυνατότητα επεξεργασίας τόσο σύνθετων και καταιγιστικών πληροφοριών. Ξεκινάμε, έτσι, διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, με την πολύτιμη συμβολή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα, να τα ερμηνεύσουν και να τα κατανοήσουν, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, και να ανακτήσουν την αισιοδοξία τους για το μέλλον».