Τρίτη μέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων και οι μαθητές «δοκιμάστηκαν» στα μαθήματα των Λατινικών, της Χημείας και της Πληροφορικής.
Τα parapolitika.gr σε συνεργασία με το Νέο Φροντιστήριο δημοσιεύουν τις ενδεικτικές απαντήσεις στα θέματα, τις οποίες μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ.
Παρακάτω, παρατίθενται οι λύσεις των θεμάτων που οι υποψήφιοι κλήθηκαν σήμερα να απαντήσουν.
Λατινικά
A1. Εκείνος παρουσιάστηκε σε αυτούς για να τον δουν να κάθεται σε σκαμνί δίπλα στη φωτιά και να γευματιζει από ξύλινο πιάτο. Περιφρόνησε τα πλούτη των Σαμνιτών και οι Σαμνίτες θαύμασαν τη φτωχεια του. Δηλαδή όταν είχαν φέρει σε αυτόν μεγάλη ποσότητα χρυσού σταλμένο από το δημόσιο ταμείο τους, για να το χρησιμοποιήσει, χαλάρωσε το πρόσωπο με το γέλιο και αμέσως είπε.
Φροντίζει και προνοεί να μη γίνουν γνωστά τα σχεδιά μας από τους εχθρούς, αν αρπάξουν την επιστολή (αν αρπαχθεί η επιστολή). Γι’ αυτό το λόγο στέλνει επιστολή γραμμένη στα ελληνικά. Συμβουλεύει τον απεσταλμένο, αν δεν μπορέσει να πλησιάσει, να δέσει την επιστολή στον ιμάντα του ακοντίου και να το ρίξει μέσα στο στρατόπεδο. Στην επιστολή γράφει ότι θα φτάσει γρήγορα με τις λεγεώνες του. Ο Γαλάτης, επειδή φοβήθηκε τον κίνδυνο, αποφάσισε να ρίξει το ακόντιο.
Β1.
1.- γ
2.- α
3.- δ
4.- β
5.-ε
Β2.
1.- στ
2.-α
3.-δ
4. γ
5. β
Γ. 1.
noster
hostibus
tergorum
eques
maiore
caedi
illud / illius
id
pondera
vultus
re
celerius / celerrime
pericula
Γ. 2.
gesserint
cernetur
fite
miraturos esse / miratos fore
allatum
utens / usurus / usus
dic
curabimus
misit
adeundo
potuisset
abice
Δ1α.
eis αντικείμενο του ρήματος occurunt
Assidentem κτηγορηματική μετοχή από το spectandum (αισθήσεως σημαντικό), αναφέρεται στο se, λειτουρεί ως κατηγορούμενό του
Risu αφαιρετική οργανική του τρόπου στο ρ. risit
Consilia υποκείμενο του ρήματος cognoscantur
Ob rem εμπρόθετος προσδιορισμός του εξωτερικοού αναγκαστικού αιτίου στο ρ. mittit
Δ1β. Δευτερεύσουσα ονοματική, βουλητική πρόταση, εισάγεται με τον σύνδεσμό ne (αρνητική), εκφέρεται με υποτακτική γιατί το περιεχόμενό της είναι κάτι το επιθυμητό, συγκεκριμένα με υποτακτική ενεστώτα (cognoscantur),γιατί εξαρτάται από αρκτικό χρόνο(curat, providet), υπάρχει ιδιομορφία ως προς την ακολουθία χρόνων, η βούληση είναι ιδωμένη τη στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό το ομιλητή και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής της, συγχρονισμός κύριας και δευτερεύουσας, λειτουργεί ως αντικείμενο των ρημάτων curat , providet
Δ2α. missum (επιθετική μετοχή) quod missum est/erat
Veritus (αιτιολογική μετοχή) quod veritus erat (αντικειμενική αιτιολογία)
Quod veritus esset (υποκειμενική αιτιολογία)
Cum veritus esset (η αιτιολογία είναι αποτέλεσμα εσωτερικής λογικής διεργασίας )
Δ2β. ‘ Ego cum legionibus celeriter adero’
Πληροφορική – Σχολιασμός Θεμάτων
Τα θέματα του φετινής εξέτασης στο μάθημα ΑΕΠΠ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ κρίνονται απαιτητικά σε σχέση με ΤΑ ΠΡΟΥΓΟΥΜΕΝΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ.
ΩΣ ΓΝΩΣΤΟ Η εξέταση στο μάθημα Πληροφορικής, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων κλιμακούμενης δυσκολίας.
Α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική και συγκριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων , την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
Β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκπαίδευση αυτών για την επίλυσή τους.
Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.
Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το ΘΕΜΑ_Α της θεωρίας και κατά 60% (3×20%) από τα ΘΕΜΑ_Β ΘΕΜΑ_Γ ΘΕΜΑ_Δ τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.
ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ
ΘΕΜΑ Α
ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΣΩΣΤΟΥ ΛΑΘΟΥΣ… ΣΥΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ
Α2 ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΕ ΔΥΑΔΙΚΟ
ΔΕΝΔΡΟ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ.
Α3. ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΣΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ
ΣΕ ΟΡΟΥΣ ΑΥΤΩΝ.
Α4 ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΤΗΝ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΛΑΘΏΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΥΤΩΝ
ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΘΕΜΑ Β
ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ Β1 ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΚΕΝΩΝ ΣΕ ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΚΑΠΟΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.
ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΡΩΤΗΜΑ Β2 ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΡΟΗΣ ΣΕ ΤΜΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΑΠΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΟΜΗ ΣΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΔΟΜΗ.
ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤA ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝA ΕΡΩΤΗΜΑTA ΗΤΑΝ ANAMENOMENA ΑΦΟΥ ΟΙ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΚΑΤΙ ΣΥΝΘΕΤΟ
ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΙΧΑΝ ΑΡΙΣΤΗ ΓΝΏΣΗ ΤΗΣ ΘΕΩΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ … ΕΚΤΙΜΏ ΟΤΙ ΘΑ ΛΑΒΟΥΝ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ Α ΚΑΙ Β ΠΟΥ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΟ 60/100 ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΥ ΣΗΜΕΝΕΙ 12 ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΤΟΥ 20.
ΘΕΜΑ Γ ΚΑΙ ΘΕΜΑ Δ
ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ 20 /100 ΕΚΑΣΤΟ ΔΗΛ. 4 ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΤΟΥ 20
ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΑΥΤΑ ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΖΗΤΟΥΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΤΟΝ ΒΕΛΤΙΣΤΟ ΔΥΝΑΤΟ ΤΡΟΠΟ ΕΠΙΛΥΣΗΣ
Ο ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Γ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΥΨΗΛΟΣ ΚΑΙ ΗΘΕΛΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ( ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ )
ΤΟ ΘΕΜΑ Δ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ Γ ΗΤΑΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΠΛΟ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΙΝΑΚΩΝ.