Πανελλαδικές 2021: Γιατί ο αριστούχος με τα 20.988 μόρια δεν κατάφερε να μπει στη σχολή της επιλογής του

Ο Διονύσης Κατάκαλος από το 1ο Πρότυπο Λύκειο Αθηνών με επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως δηλώνει πως είναι ένας «αριστούχος αποτυχημένος»

Έκπληξη προκάλεσε η είδηση ότι μαθητής που συγκέντρωσε πάνω από 20.988 μόρια στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν καταφέρνει να περάσει στη σχολή της επιλογής του.

 

 

Ο Διονύσης Κατάκαλος από το 1ο Πρότυπο Λύκειο Αθηνών με επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως δηλώνει πως είναι ένας «αριστούχος αποτυχημένος» όπως αυτοχαρακτηρίζεται, καθώς παρά τις υψηλές επιδόσεις, δεν περνάει στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ.

 

«Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1.838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση (…) παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13,6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14,03. Έτσι για 0,43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα» γράφει στην επιστολή του.

 

Τι τον αφήνει εκτός ΕΜΠ και ΑΠΘ

 

Ο λόγος που δεν μπορεί να δηλώσει στο μηχανπγραφικό του την αρχιτεκτονική του ΕΜΠ και του ΑΠΘ είναι ο βαθμός που έγραψε στο μάθημα του ελεύθερου σχεδίου. Το σχέδιο προφανώς είναι το πλέον σημαντικό μάθημα για την Αρχιτεκτονική Σχολή και ο συγκεκριμένος υποψήφιος έλαβε, όπως λέει βαθμό 13,6 στα 20 σε αυτό το μάθημα.

 

Η κάθε Αρχιτεκτονική Σχολή, όπως όλες οι Σχολές και τα Τμήματα, καθορίζουν το συντελεστή βάσει του οποίου προσδιορίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Ο εν λόγω υποψήφιος δεν πληροί τις προϋποθέσεις εισαγωγής που η ίδια η Σχολή έθεσε. Η Αρχιτεκτονική, όπως επί σειρά ετών ήταν αίτημα τα ίδια τα Πανεπιστήμια να βάζουν κριτήρια για την επιλογή σπουδαστών, επέλεξε το συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και για τα Ειδικά Μαθήματα που απαιτούνται, όπως το ελεύθερο σχέδιο.

 

Κάποιες σχολές χρησιμοποίησαν συντελεστή κοντά στο 80% της μέσης επίδοσης, ενώ άλλες έθεσαν πιο ψηλά τον πήχη, επιλέγοντας το 120% της μέσης επίδοσης των υποψηφίων. Στα ειδικά μαθήματα, ο συντελεστής κυμαίνεται από 70% ως 110%.