Αντίθετη η ΟΛΜΕ στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας: Οικοδομείται σχολείο διαφορετικών ταχυτήτων

Η ΟΛΜΕ μιλά ακόμη για "ιδιωτικοποίηση" της δημόσιας εκπαίδευσης

Έντονη κριτική στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το “νέο σχολείο” ασκεί με ανακοίνωσή της ΟΛΜΕ.

 

Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποστηρίζουν ότι “οικοδομείται ένα σχολείο διαφορετικών ταχυτήτων, ένα σχολείο χορηγών που οξύνει τις μορφωτικές ανισότητες και εντείνει τους φραγμούς στη μόρφωση”.

 

 

Η ΟΛΜΕ μιλά ακόμη για “ιδιωτικοποίηση” της δημόσιας εκπαίδευσης από το οποίο “εξοβελίζονται πλήρως η δημοκρατία και η αξιοκρατία, η συλλογικότητα, η συμμετοχή και η συνεργασία, το παιδαγωγικό πλαίσιο και οι αρχές και υποκαθίστανται από συγκεκαλυμμένες πελατειακές σχέσεις, ένα σχολείο στο οποίο κυριαρχεί η γραφειοκρατία, ο συγκεντρωτισμός και εντατικοποιείται η εργασία”.

 

Σημειώνει ακόμη πως “επιβάλλεται ο απόλυτος και ασφυκτικός έλεγχος των εκπαιδευτικών και του έργου τους, ενώ ανοίγει ο δρόμος για ευρύτερες ανατροπές στα εργασιακά μας δικαιώματα”. “Με όχημα την “αυτονομία” και με πρόσχημα την “αύξηση των βαθμών ελευθερίας στα σχολεία”, όπως δημαγωγικά υπαινίσσεται το ΥΠΑΙΘ, προωθούνται βαθιές και αντιδραστικές τομές σε παιδαγωγικό επίπεδο. Το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο, οι “εναλλακτικές μορφές” και η “ευελιξία” στην αξιολόγηση των μαθητών, δεν θα προάγουν την εκπαιδευτική και παιδαγωγική λειτουργία στα σχολεία” αναφέρεται ακόμη.

 

Για την ΟΛΜΕ, “η ενιαία μόρφωση των μαθητών και των μαθητριών απαιτεί ένα κοινό βιβλίο για όλα τα παιδιά σε κάθε μάθημα, ώστε να μην δημιουργούνται μορφωτικές ανισότητες αλλά και πρακτικά προβλήματα στον καθορισμό κοινής διδακτέας και εξεταστέας ύλης”, ενώ ως προς το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναφέρεται ότι “δεν θα πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία πως η αξιολόγηση θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο έτσι ώστε στον κατάλληλο – για αυτούς – χρόνο να εξαπολύσουν νέα επίθεση για να αλώσουν τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών, να καθηλώσουν τους μισθούς, να προωθήσουν ακόμα περισσότερο τις ελαστικές μορφές εργασίας στην εκπαίδευση, να ανοίξουν το δρόμο ακόμα και σε απολύσεις”.

 

Κεραμέως: Ελάχιστη βάση εισαγωγής

“Σε σχέση με πέρυσι υπάρχει ένας αριθμός υποψηφίων που δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Εμείς θέλουμε αποφοίτους όχι εισαχθέντες” ανέφερε η κ. Κεραμέως μιλώντας στον ΣΚΑΪ και σχολιάζοντας εξάλλου την ελάχιστη βάση εισαγωγής στις Πανελλήνιες.

 

Διευκρίνισε ότι “κάναμε μια μεγάλη αλλαγή, δηλαδή ότι μπήκανε ακαδημαϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Θέλουμε φοιτητές, αλλά θέλουμε και αποφοίτους, δεν θέλουμε να εγκλωβίζονται από ένα πανεπιστήμιο από το οποίο δε θα αποφοιτήσουν και να είναι μια ζωή με ένα απολυτήριο λυκείου. Τέθηκαν ελάχιστες προϋποθέσεις για να μην εγκλωβίζονται τα παιδιά μας… Να έχουμε υπόψη μας ότι τέσσερις στους 10 φοιτητές δεν αποφοιτούν ποτέ γιατί δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να φοιτήσουν”.