ΟΣΕ: Διατάχθηκε έρευνα σε βάθος 15ετιας από την Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος

Στο «φως» όλα τα... «άπλυτα» του ΟΣΕ της τελευταίας δεκαπενταετίας, στοχεύει να φέρει η Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, αναφορικά με τα στελέχη του και τυχόν δωροδοκίες που μπορεί να προέκυψαν κατά τη λειτουργία του οργανισμού

Εντολή για τη διεξαγωγή έρευνας σε βάθος 15ετίας έδωσε ο επικεφαλής της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος Χαράλαμπος Βουρλιώτης, για όλα τα πρόσωπα που το επίμαχο χρονικό διάστημα υπηρέτησαν σε θεση ευθύνης στον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και στην HELLENIC TRAIN τις περιόδους που υπογράφηκαν οι επίμαχες συμβάσεις για το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σήμερα εξάλλου ξέσπασε νέα πολιτική κόντρα για την τραγωδία στα Τέμπη, με τον Χρήστο Σπίρτζη να αναφέρει πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει καμία ευθύνη, και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου, να τον καλεί σε συζήτηση πρόσωπο με πρόσωπο με τον νέο αρμόδιο υπουργό για θέματα Υποδομών και Μεταφορών.

Στο «μικροσκόπιο» της Αρχής για το Ξέπλυμα θα βρεθούν όλες οι συμβάσεις που συνήφθησαν, ενώ θα εξεταστούν και τυχόν ευθύνες εργολάβων που ανέλαβαν την εκτέλεση των έργων.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο στόχαστρο των ελεγκτών μπαίνουν πλέον όλοι οι τραπεζικοί λογαριασμοί των υψηλόβαθμων στελεχών αλλά και τα περιουσιακά τους στοιχεία προκειμένου να διακριβωθεί εάν αυτά αποκτήθηκαν νόμιμο τρόπο ή εάν αποτελούν προϊόν δωροδοκίας.

Η έρευνα εκτείνεται σε βάθος δεκαπενταετίας αφού για τα προηγούμενα έτη τυχόν ποινικά αδικήματα έχουν παραγραφεί.

Αν προκύψουν ενδείξεις για την τέλεση αξιόποινων πράξεων όπως η δωροδοκία ή η νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, το σχετικό πόρισμα θα διαβιβαστεί στον αρμόδιο εισαγγελέα, που θα κληθεί να αξιολογήσει τα ευρήματα για να καθορίσει τα επόμενα βήματα.

«Όλο το σύστημα μπάζει από παντού»

Την ίδια ώρα, ερωτήματα τίθενται σχετικά με την αξιοκρατία αλλά και της νομιμότητας του τρόπου διορισμού των εργαζομένων.

Ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης μίλησε στο Action 24 σχετικά με τη διαδικασία επιλογής σταθμαρχών στον ΟΣΕ.

«Η παθογένεια συνδέεται με το τρένο. Οι προσλήψεις γίνονταν παλαιότερα με χαμηλής ποιότητας διαγωνισμούς, ενώ τώρα διορίζονται με μπλοκάκι σταθμάρχες χωρίς κανέναν διαγωνισμό, αλλά με… βύσματα συνδικαλιστών», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Και συνεχίζει ο Γιώργος Αποστολέρης: «Μπαίνουν λίγοι-λίγοι για να μην ακουστεί πουθενά τίποτα», με σκοπό να μονιμοποιηθούν με μια σύμβαση αργότερα. Αν οι ιθύνοντες ήθελαν την πρόσληψη αξιόλογων ανθρώπων στο έργο τους, θα έκαναν κανονικό διαγωνισμό».

«Οι συνδικαλιστές είναι υπεύθυνοι για αυτό – αυτοί είναι που δίνουν τις εντολές», προσθέτει, για να καταλήξει:

«Όλο το σύστημα μπάζει από παντού, βασίζεται σε συνδικάτα, βρώμικες συμβάσεις και ανομία»…