Quantcast

Οι πρώτοι πτυχιούχοι «Ειδικοί Φραγματολόγοι» της ΕΥΔΑΠ ολοκλήρωσαν με επιτυχία την εκπαίδευσή τους στο Φράγμα Μαραθώνα!

Το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρουσιάστηκε στο κτίριο της Λέσχης του παλαιού οικισμού, ένα από τα κτίρια που φιλοξένησαν κατά τη διάρκεια κατασκευής του Φράγματος του Μαραθώνα, τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους

Τη Δευτέρα 21 Μαρτίου, πρώτη μέρα έναρξης των δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού, η ΕΥΔΑΠ εγκαινίασε το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σπάμε το Φράγμα της Μηχανικής» στις εγκαταστάσεις της στο Φράγμα Μαραθώνα. Οι πρώτοι επιτυχόντες πτυχιούχοι «Ειδικοί Φραγματολόγοι ήταν οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης του Α’ Δημοτικού Σχολείου Μαραθώνα.

Το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρουσιάστηκε στο κτίριο της Λέσχης του παλαιού οικισμού, ένα από τα κτίρια που φιλοξένησαν κατά τη διάρκεια κατασκευής του Φράγματος του Μαραθώνα, τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.

Το  Πρόγραμμα εστιάζει στη μεγάλη αξία της κατασκευής του έργου του Φράγματος του Μαραθώνα σε σχέση με τις κοινωνικές αλλαγές και τις δυνατότητες της Μηχανικής.

Οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης του Α’ Δημοτικού Σχολείου Μαραθώνα παρακολουθούν και συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Μέσα από το παιχνίδι  και την ενεργή συμμετοχή τους σε διάφορες δραστηριότητες που προάγουν την ομαδικότητα και τη δημιουργικότητα, οι μαθητές κατανόησαν  την επίδραση που είχε το έργο της κατασκευής του Φράγματος του Μαραθώνα στην κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη της πόλης των Αθηνών και εξοικειώθηκαν με τη διαδικασία κατασκευής ενός μηχανικού έργου.

Αξιοποιώντας το  υλικό του Ιστορικού Αρχείου, η  ΕΥΔΑΠ  φέρνει τα  παιδιά σε επαφή με σημαντικές παραμέτρους  της κατασκευής του Φράγματος. Με τρόπο απλό και κατανοητό  ανακαλύπτουν μέσα από το πλούσιο υλικό, τον τρόπο με τον οποίο συνδέεται και πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη του φράγματος στην καθημερινότητά τους.

 

Το νέο εκπαιδευτικό  πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και σχεδιάστηκε με γνώμονα την εναλλακτική εκπαίδευση, τη βιωματική εκμάθηση και τη παραγωγή γνώσης.

Το πτυχίο που δόθηκε στους μαθητές μετά το πέρας του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Στόχος είναι μέσα από αυτή την εμπειρία, το παιδί να συνειδητοποιήσει πόσο σημαντικό είναι το νερό στη ζωή μας, πόσο μεγάλο έργο αποτελεί το μηχανικό αυτό επίτευγμα, και πως κάτι τέτοιο μπορούσε να υλοποιηθεί σχεδόν 100 χρόνια πριν.

 

Στα εγκαίνια του Προγράμματος παρευρέθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, κ. Χάρης Σαχίνης, που συνομίλησε με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και μεταξύ άλλων είπε:

«Τα παιδιά είναι το μέλλον και χρέος μας είναι να τους παραδώσουμε έναν καλύτερο κόσμο, να τους μεταδώσουμε τις γνώσεις που έχουμε αλλά και να τους ενθαρρύνουμε να εξερευνήσουν πτυχές της ιστορίας μας, μαθαίνοντας και δημιουργώντας. Η γνώση για τα σημαντικά επιτεύγματα της χώρας μας, όπως η κατασκευή του φράγματος, με τις δυσκολίες εκείνης της εποχής, δίνει στα παιδιά ένα ερέθισμα να σκεφτούν ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο, ότι μπορούν να πετύχουν τα πάντα με τη θέληση, τη φαντασία και την εργατικότητα τους. Αξιοποιήσαμε το υλικό του Ιστορικού Αρχείου και είμαστε περήφανοι για  αυτό το  υπέροχο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αξίζει να το παρακολουθήσουν όλα τα παιδιά».