Quantcast

Μπαρτζώκης στο Παραπολιτικά 90,1: Θα είναι η δίκη του αιώνα για το δυστύχημα – Υπάρχουν 400 θύματα και 20 κατηγορούμενοι

Τι είπε ο δικηγόρος οικογένειας πολυτραυματία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη

Ο δικηγόρος οικογένειας πολυτραυματία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, κ. Γιώργος Μπαρτζώκης, μίλησε στο Ρ/Σ «Παραπολιτικά 90.1 Fm» και την εκπομπή «Κεντρικό Μαγκαζίνο» με τη δημοσιογράφο Κέλλυ Κοντογεώργη.

Μεταξύ άλλων, τόνισε:

* Με βάση το νέο ποινικό κώδικα, μπορούμε να κάνουμε δήλωση παράστασης ως θύματα αυτού του πολύνεκρου και πολυτραυματικού δυστυχήματος και το καταθέσαμε σήμερα (σημ. την Πέμπτη) το πρωί στην Εισαγγελία πλημμελειοδικών Λάρισας.

* Θα είναι η δίκη του αιώνα, διότι θα είναι 400 θύματα τα οποία πρέπει να δείξουν το δικαστήριο ότι έχουν υποστεί από αυτή την ενέργεια των αρμοδίων και εμείς, για να ξέρετε, δεν το θέτουμε μόνο στο σταθμάρχη, το απλώνουμε. Δηλαδή, λέμε παντός υπευθύνου ως φυσικού και ηθικού αυτουργού των εγκλημάτων διατάραξης συγκοινωνιών του 290 και των επικίνδυνων παρεμβάσεων στην οδική συγκοινωνία σταθερών μέσων τροχιάς.

* Ο πελάτης μου είναι εργαζόμενος που μένει σταθερά στη Λάρισα και πηγαίνει στη Θεσσαλονίκη γιατι δουλεύει στο δήμο Χαλκιδικής. Ο πελάτης μου ήταν στο δεύτερο βαγόνι, έχει σπάσει τα πλευρά του, πονάει συνέχεια σε όλο το σώμα και έχουν μπει γυαλιά στα μάτια του. Ήταν σε πολύ άσχημη κατάσταση, είδε συνεπιβάτες του να πεθαίνουν.

* Επιβιβάστηκαν από τη Λάρισα γύρω στις 11 η ώρα, για να ξεκινήσει το τελευταίο δρομολόγιο. Οι περισσότεροι που παίρνουν το τελευταίο δρομολόγιο της Hellenic Train, είναι γιατί είναι φθηνότερο το εισιτήριο για αυτό και βλέπουμε πάρα πολλούς φοιτητές, εργαζόμενους που πηγαινοέρχονται και πολλούς αλλοδαπούς. Αυτό το διαπίστωσα γιατί στο δωμάτιο νοσηλείας του πελάτη μου βρίσκεται και ένας Αφρικανός που δεν μιλάει καθόλου ελληνικά ούτε αγγλικά σχεδόν και βρίσκεται στη μέση του πουθενά. Οι περισσότεροι ειναι σε μια κατάσταση που δεν υπάρχει συνείδηση. Ο πελάτης μου, ο κ. Παπαζήσης, μου περιέγραψε ότι ένιωσε ένα μεγάλο τράνταγμα, τινάχτηκε πάνω, έπεσε κάτω, παντού γύρω του ήταν αίματα και επειδή η πόρτα δεν μπορούσε να ανοίξει, κάποιο παλικάρι έσπασε το τζάμι και βγήκαν όλοι από το τζάμι του δευτέρου βαγονιού.

* Μετά από έρευνά μας, έχουμε διαπιστώσει ότι την ώρα εκείνη ήταν κλειστό το κεντρικό ταμείο της Λάρισας, όλα τα παιδιά και ειδικότερα οι αλλοδαποί μπήκανε χωρίς εισιτήριο, δεν είχαν κόψει εισιτήριο, θα το κόβανε την τελευταία στιγμή στο ταμείο, επομένως θα το κόβανε μέσα, στον ελεγκτή. Το ατύχημα έγινε 20 λεπτά περίπου μετά τη Λάρισα και ο ελεγκτής, να ξέρετε, πάντοτε κάνει έλεγχο εισιτηρίων και κόβει τα εισιτήρια μετά τη Ραψάνη, άρα δεν είχαν καταμετρηθεί και δεν γνωρίζει ούτε η εταιρεία, για αυτό δεν λέει η εταιρεία ακριβώς πόσοι επιβάτες ήταν. Υποθέτουμε εμείς έτσι, γιατί μου είπε ο κ. Λάζος ότι ήταν γεμάτο το βαγόνι το δεύτερο. Και να ξέρετε ότι επειδή λένε ότι το πρώτο βαγόνι εξαϋλώθηκε, όλο αυτό σημαίνει ότι όσοι αλλοδαποί μπήκαν μέσα ή φοιτητές χωρίς εισιτήριο δεν πρόκειται να βρεθούν εύκολα και δεν πρόκειται να καταμετρηθούν. Για αυτό η εταιρεία δεν λεει σαφή αριθμό. Εγώ πιστεύω ότι ήταν πάνω από 400 επιβάτες.

Γιατί μιλάει για δόλο

* Η απόπειρα ανθρωποκτονίας για τον πελάτη μου με ενδεχόμενο δόλο ή η ανθρωποκτονία για τους υπόλοιπους έγκειται στο γεγονός ότι ο ίδιος ο σταθμάρχης αναφέρει ότι δεν γύρισε το κλειδί. Όχι «ξέχασα». Για μένα, ο σταθμάρχης σήμερα (σημ. Πέμπτη) έκανε ένα απίστευτο νομικό λάθος, είπε ότι «δεν το γύρισα». Το «ξέχασα» είναι αμέλεια, το «δεν το γύρισα» είναι ενδεχόμενος δόλος. Δηλαδή, πίστευε ότι με το να αφήσει το κλειδί στα διαγώνια, θα πάει το τρένο και μπορεί να υπάρχει και μια σύγκρουση, γιατί ένας επιβάτης είπε ότι άκουσε «πάμε με το κλειδί έτσι κι όπου βγει». Άρα πίστευε ότι υπάρχει και ο επικείμενος κίνδυνος, επομένως πάμε για ενδεχόμενο δόλο. Ο ενδεχόμενος δόλος, αν κριθεί από την αρμόδια Εισαγγελία, είναι ανθρωποκτονία από πρόθεση.

Αν πιστεύει ότι υπάρχουν και σε άλλα πρόσωπα ευθύνες

*Κατ’ εμάς, ευθύνες έχει ο κλειδούχος, ο οποίος έπρεπε να ακολουθήσει τις δικές του δυνατότητες χειροκίνητες από τη στιγμή που δεν πήρε εντολή από τον σταθμάρχη, όταν γνώριζε ότι θα συγκρουστούν τα δύο τρένα. Επίσης, οι τομεάρχες και οι υπεύθυνοι των τεσσάρων εταιρειών που διαχειρίζονται το σιδηροδρομικό δίκτυο. Αυτοί έχουν ευθύνη κατ’ εμάς και ως ηθικοί αυτουργοί αλλά και ως φυσικοί αυτουργοί.

* Θα είναι η δίκη του αιώνα γιατί είναι 400 οι παθόντες και περίπου 20 κατηγορούμενοι πιστεύω θα είναι. Θα βάλουμε βέβαια και την παράμετρο της συγκεκριμένης αστοχίας των υπαλλήλων του ΟΣΕ στην καθοδήγηση όταν έγινε το ατύχημα δηλαδή δεν τους βοήθησε κανένας.

*Μόλις οριστικοποιηθεί η κατηγορία και σε ποιους, θα απευθυνθούν αγωγές προς τους ανάλογους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς.