Χώρο για την στέγαση της συντονιστικής επιτροπής των Ουκρανικών Κοινοτήτων Ελλάδος θα διαθέσει ο δήμος Αθηναίων.
Σχετική απόφαση έλαβε ομόφωνα στη σημερινή του συνεδρίαση το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας, μετά από εισήγηση του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη. Την περασμένη εβδομάδα, ο κ. Μπακογιάννης συναντήθηκε στο δημαρχείο Αθηνών με αντιπροσωπεία της συντονιστικής επιτροπής και εξέφρασε στα μέλη της την αδιαπραγμάτευτη συμπαράσταση της Αθήνας στο λαό της Ουκρανίας, διαβεβαιώνοντας ότι η ηθική και υλική συνδρομή θα συνεχιστεί με όλους τους δυνατούς τρόπους. Επίσης, η δημοτική αρχή βρίσκεται από την πρώτη στιγμή σε «ανοιχτή γραμμή» με το υπουργείο Μετανάστευσης και την ουκρανική πρεσβεία στην Αθήνα για τον συντονισμό στην υποδοχή και τη φιλοξενία προσφύγων που φτάνουν στην πρωτεύουσα. Όπως έχει δηλώσει ο δήμαρχος, εφόσον κριθεί απαραίτητο, οι παιδικές κατασκηνώσεις του Αγίου Ανδρέα βρίσκονται στη διάθεση της Πολιτείας, ώστε να φιλοξενηθούν και εκεί γυναίκες και παιδιά που άφησαν πίσω τους τις εμπόλεμες ζώνες της Ουκρανίας.
Μιλώντας στο δημοτικό συμβούλιο, ο κ. Μπακογιάννης, αναφέρθηκε και στο θέμα το οποίο ανέκυψε στη Συμφωνική Ορχήστρα του δήμου Αθηναίων με την άρνηση να παιχτεί ο ουκρανικός εθνικός ύμνος πριν από προγραμματισμένη παράσταση στο θέατρο «Ολύμπια», τονίζοντας ότι το δημοτικό συμβούλιο είχε λάβει ξεκάθαρη απόφαση συμπαράστασης στον δοκιμαζόμενο ουκρανικό λαό, χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις. «Για τη δική μας παράταξη είναι θέμα αρχών και αξιών. Υπήρξε μία μειοψηφική αντίδραση κάποιων λίγων συνδικαλιστών, που με φωνές και απειλές, επέβαλαν στα μουσικά μας σύνολα μία γραμμή αντίθετη με αυτή του δημοτικού συμβουλίου». Αναφερόμενος στην ουσία του θέματος, σημείωσε: «Όταν εκλείπει η ψυχική δύναμη να συμπαρασταθεί κάποιος στον αμυνόμενο, όταν εκλείπει η ψυχική δύναμη να συμπαρασταθεί κάποιος στα θύματα, τότε δικαιώνει τον επιτιθέμενο. Δικαιώνει τον θύτη. Και δεν υπάρχει η ουδετερότητα, όπως κάποιοι ενδεχομένως θα ήθελαν να την εννοούν ή να τη νομίζουν, γιατί ο πόλεμος, κυρίες και κύριοι, δε χωράει ουδετερότητα, γιατί τότε δικαιώνει πάντοτε αυτόν που αδικεί», είπε.