Ποιμαντορική εγκύκλιο για το Πάσχα εξέδωσε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος.
«Ο φετινός εορτασμός της Αναστάσεως του Κυρίου συντελείται στη βαριά σκιά ενός ακόμη αποτρόπαιου αδελφοκτόνου πολέμου, μάλιστα στην αυλή της ευρύτερης ηπειρωτικής μας γειτονιάς» λέει ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας επισημαίνοντας ότι «η παράλογη αυτή θυσία αίματος αθώων ομοδόξων αδελφών προκαλεί στην ανθρωπότητα απογοήτευση για τις πολιτικές αποτυχίες, την ανισότητα, την αδικία, την καταστροφική βία και τον θάνατο».
Αναλυτικά η εγκύκλιος του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
«Ο φετινός εορτασμός της Αναστάσεως του Κυρίου συντελείται στη βαριά σκιά ενός ακόμη αποτρόπαιου αδελφοκτόνου πολέμου, μάλιστα στην αυλή της ευρύτερης ηπειρωτικής μας γειτονιάς. Η παράλογη αυτή θυσία αίματος αθώων ομοδόξων αδελφών προκαλεί στην ανθρωπότητα απογοήτευση για τις πολιτικές αποτυχίες, την ανισότητα, την αδικία, την καταστροφική βία και τον θάνατο. Αδίδακτος από το πρόσφατο παρελθόν του, ο σύγχρονος άνθρωπος, βιώνει άγχος για το μέλλον του, την οικογένεια του, την κοινωνία ολόκληρη. Τρομοκρατείται στην επαπειλούμενη προοπτική μιάς παγκοσμιοποιημένης και παρατεταμένης κοινωνικής, οικονομικής και επισιτιστικής κρίσης. Παρ’ όλα αυτά, η δύναμη της σαρκωμένης ελπίδας και η χάρη της προς τον Κύριον προσευχής πρωτοστατούν στην εξεύρεση της υπεσχημένης οδού, που μπορεί να μας οδηγήσει στην πραγματική ευτυχία, στην δημιουργική ηρεμία, στην υπέρβαση αντιξοοτήτων και εμποδίων, κυρίως και πρωτίστως όμως στην ανεύρεση διεξόδου σε όλα τα αδιέξοδά μας.
Την «ζωήν και οδόν Χριστόν» αποκαλύπτει απόψε και πάντα η Εκκλησία μας, επειδή μας εκκεντρίζει όλους ανεξαιρέτως στον αγαπητικό και ειρηνοφόρο πυρήνα της εορτής της Αναστάσεως του Κυρίου Ιησού Χριστού, Ο Οποίος, «θανάτω τον θάνατον πατήσας», ανατρέπει τα δεδομένα, τα συμβατικά και τα στεγανά κάθε αρρωστημένης κοινωνίας και δείχνει έναν δρόμο.
Ο αναστάς Ιησούς χαρίζει μίαν άλλη πραγματικότητα, αυτήν της έμπρακτης αλληλεγγύης μέσα από την θυσιαστική αγάπη και την προσφορά για τον άλλο. Ο αναστάς Ιησούς νοηματοδοτεί αληθινά τις έννοιες της ζωής, της ελευθερίας, του σεβασμού και της αποδοχής του άλλου, του συνανθρώπου μας, επειδή μας διδάσκει ότι ο κάθε άνθρωπος αποτελεί «εικόνα Θεού» στη γη.
Μόνο σε μία τέτοια προοπτική και καθολική προσπάθεια λαμβάνει πραγματικό νόημα ο εορτασμός της Αναστάσεως του Κυρίου και ο ζωογόνος χαιρετισμός «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ – ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ» αποκτά περιεχόμενο πανανθρώπινο και μεταμορφωτικό ακόμη και για το αβέβαιο μέλλον του κόσμου.
Ο άνθρωπος, τα έθνη και οι λαοί πρέπει να πάψουν επιτέλους να κρίνουν «τα του κόσμου πράγματα» στην βάση της εγωιστικής διάθεσης και της ικανοποίησης ιδιοτελών επιδιώξεων. Αρκεί να εργαστούν προς το κοινό συμφέρον, για να διαλυθούν τα σύννεφα κάθε εσωτερικού και εξωτερικού πολέμου, δικαιώνοντας με τον τρόπο αυτόν τον ευαγγελικό λόγο του αναστάντος Χριστού «μακάριοι οι ειρηνοποιοί, ότι αυτοί υιοί Θεού κληθήσονται». Η πνευματική σχιζοφρένεια την οποίαν συναντούμε, να εορτάζουμε δηλαδή ως Εκκλησία την ζωηφόρο Ανάσταση του Κυρίου και συγχρόνως με λόγια και έργα, με αναιμική αντίδραση και ανοχή έναντι κάθε μορφής πολέμου, να συνεργούμε στην καταστροφή και τον όλεθρο της ανθρωπότητας, ούτε αποδεκτή, ούτε χριστιανική, ούτε ελπιδοφόρα είναι. Αδελφοί μου, Ας συστρατευτούμε, συνευχόμενοι και υμνολογούντες το «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ-ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ», στην έμπρακτη προστασία της ειρήνης, της δικαιοσύνης και της πολύτιμης και ανεπανάληπτης αξίας της ζωής των ανθρώπων για να δικαιώσουμε και με τον τρόπο αυτό το δώρο της αναστάσιμης εορτής και της ημέρας».
Πηγη: protothema.gr