Quantcast

«Καθαρός Δακτύλιος» Η νέα σκέψη για την είσοδο Ι.Χ. και φορτηγών στο κέντρο της Αθήνας

Διόδια στο κέντρο της Αθήνας, απαγορεύσεις στην είσοδο παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων και φορτηγών, είσοδο για όλα τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης 

Διόδια στο κέντρο της Αθήναςαπαγορεύσεις στην είσοδο παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων και φορτηγών, είσοδο για όλα τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης υπό το καθεστώς των μονών – ζυγών και ελεύθερη καθημερινή πρόσβαση στο κέντρο μόνο για τα ηλεκτρικά είναι μερικά από τα νέα μέτρα που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων μεταξύ των συναρμόδιων Υπουργείων για το νέο «Καθαρό Δακτύλιο».

 

 

Ωστόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά» ξεκαθάρισε ότι τις επόμενες ημέρες θα εξειδικευτούν τα μέτρα που θα ληφθούν για τον Δακτύλιο και θα μπει τέλος σε εξαιρέσεις και παραθυράκια που υπάρχουν σε αυτόν ενώ σημείωσε ότι οι μεγάλες αλλαγές δεν θα γίνουν απότομα αλλά σταδιακά. Προφανώς ο Υπουργός αναφέρονταν στην απαγόρευση εισόδου των πολύ παλαιών αυτοκινήτων και φορτηγών στον Δακτύλιο καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr πριν τεθεί σε εφαρμογή o νέος Καθαρός Δακτύλιος είναι πολύ πιθανό να δοθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα στους ιδιοκτήτες τους ώστε να τα αντικαταστήσουν με νεότερα ή να τα αποσύρουν από την κυκλοφορία.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών για τα μέτρα μείωσης της κίνησης στο κέντρο της Αθήνας επισήμανε ότι: «Είναι γεγονός ότι η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας θα σας έλεγα και σε όλες τις μεγαλουπόλεις της Ευρώπης έχει επιβαρυνθεί. Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αυτό. Νομίζω ότι όσοι ζούμε στο κέντρο της πόλης βιώνουμε καθημερινά μια κατάσταση που τείνει να γίνει αφόρητη. Το θέμα αυτό και εδώ πρέπει να είμαι ξεκάθαρος δεν αντιμετωπίζεται μόνο από ένα, δύο υπουργεία ή μόνο από τον δήμο και την Περιφέρεια. Νομίζω ότι χρειάζεται να κάτσουμε όλοι σε ένα τραπέζι να ενώσουμε δυνάμεις και να κάνουμε έναν σοβαρό ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Γι’ αυτό και εμείς ως υπουργείο Μεταφορών ανακοινώσαμε ότι κάνουμε δεκτό ένα πάγιο αίτημα του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων. Που τι λέει αυτό; Απλούστατα να δημιουργηθεί ένας θεσμός έτσι ώστε όλοι αυτοί οι φορείς να μπορούν να κάθονται στο ίδιο τραπέζι και να βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα, κάτι το οποίο γίνεται σε όλο τον κόσμο και σε όλες τις προηγμένες χώρες της Ευρώπης. Αυτό λοιπόν είναι ένα Παρατηρητήριο Μεταφορών

Ο κ. Καραμανλής έδωσε και ένα παράδειγμα επισημαίνοντας πως εάν ληφθεί ένα μέτρο στον δήμο Χολαργού, αυτό μπορεί να επηρεάσει την κίνηση σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής!

«Εμείς εδώ και πάρα πολύ καιρό επειδή ξεκινάνε και τα έργα της γραμμής 4 του Μετρό καταλαβαίνουμε ότι αυτό θα δημιουργήσει και αρκετά κυκλοφοριακά προβλήματα γιατί είναι ένα σημαντικό και μεγάλο έργο στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο πρέπει να γίνει αλλά θα δημιουργήσει μια αναταραχή και αυτό ποτέ δεν το κρύψαμε. Έχουμε ένα πρόγραμμα ολοκληρωμένο το οποίο έχουμε ονομάσει “Aνάσα για την Αθήνα” .Έχουμε λοιπόν βραχυπρόθεσμα μέτρα και μακροπρόθεσμα μέτρα “, συμπλήρωσε και υπενθύμισε ότι έχει ανακοινωθεί ότι ο δακτύλιος θα μπει σε λειτουργία στις 25 Οκτωβρίου. Με μια μεγάλη διαφορά όμως, επειδή ο δακτύλιος…. το ακούω αυτό να λέγεται από πολλούς είναι ένα ξεπερασμένο μέτρο, τα λεγόμενα μονά- ζυγά τα θυμόμαστε από την δεκαετία του ’80… εδώ θα γίνει μια προσπάθεια και θα το εξειδικεύσουμε αυτό τις επόμενες ημέρες και θα προσπαθήσουμε να κλείσουμε τα τεράστια παράθυρα που υπάρχουν.»

Στο τραπέζι απαγορεύσεις και διόδια

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών για το νέο Δακτύλιο ξεκαθάρισε επίσης ότι τις προσεχείς ημέρες θα εξειδικεύσουν τα μέτρα με τους συναρμόδιους υπουργούς και όταν βγει η Κοινή Υπουργική Απόφαση θα υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο. «Δεν θα κάνουμε πράγματα τα οποία είναι απότομα» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Ωστόσο την ίδια στιγμή ξεκαθάρισε ότι ο δακτύλιος θα ενεργοποιηθεί από τις 25 Οκτωβρίου και θα ισχύσουν τα μονά – ζυγά αλλά θα μαζευτούν οι εξαιρέσεις.»

Όσον αφορά στα διόδια στο κέντρο της Αθήνας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι: «Δεν έχουμε πάει στο μέτρο αυτό ακόμα. Γίνεται μια προσπάθεια να κάνουμε σε πρώτη φάση τις αλλαγές στον Δακτύλιο, σε δεύτερη φάση την διεύρυνση των γεωγραφικών ορίων του Δακτυλίου. Σε άλλη φάση θα δείτε να κάνουμε προσπάθειες έτσι ώστε να δώσουμε την δυνατότητα να μην έχουμε 9 στα 10 αυτοκίνητα μόνο με ‘έναν οδηγό. Δηλαδή να δώσουμε ώθηση σε αυτό που λέγεται carpooling και car sharing. Υπάρχουν πολλά μέτρα που μπορούμε να κάνουμε και να θεσπίσουμε για να αποφύγουμε τα τέλη διέλευσης τα οποία όμως είναι μια πρόταση που δεν σας κρύβω ότι έχει πέσει στο τραπέζι! Ωστόσο δεν συζητάμε αυτήν την πρόταση σε αυτή την φάση διότι όπως εξηγώ πρέπει να πάμε βήμα -βήμα, να δούμε πως θα αντιμετωπίσουμε αυτό το πολύ σημαντικό πρόβλημα που δεν είναι άλλο από το κυκλοφοριακό.»

Σε περίπτωση που το κυκλοφοριακό πρόβλημα παραμένει παρά την υιοθέτηση νέων μέτρων τότε θα συζητηθούν και άλλες λύσεις τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Τα συγκοινωνιακά συστήματα και τα προβλήματα που έχουμε στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης και στην Αθήνα με κυκλοφοριακό είναι δυναμικά. Όμως συζητάμε και μπορούμε να φτάσουμε σιγά σιγά στον περιορισμό κάποιων παλιών ρυπογόνων αυτοκινήτων ή φορτηγών στο κέντρο της Αθήνας. Αυτή είναι μια πρόταση που έχει γίνει στο παρελθόν δεν είναι κάτι καινούργια.»