Quantcast

Καραμανλής: Αυστηροποίηση προστίμων του ΚΟΚ στις περιπτώσεις που χρειάζεται, αλλά και μειώσεις όπου αυτά είναι εξωφρενικά

Αυστηροποίηση προστίμων του ΚΟΚ στις περιπτώσεις που χρειάζεται, αλλά και μειώσεις όπου αυτά είναι εξωφρενικά, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN.

 

Θα προηγηθεί όμως, όπως είπε, ευρύτερος διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς, διότι το βασικό κίνητρο είναι η οδική ασφάλεια. Οι υπουργοί, τόνισε, δεν αποφασίζουν και διατάζουν.

    «Πρέπει να κάτσουμε με πολύ μεγάλη σοβαρότητα και να δούμε όλες τις παθογένειες που υπάρχουν. Ζούμε δυστυχώς σε μια χώρα που πολλές φορές εμείς οι πολιτικοί θεσμοθετούμε και ψηφίζουμε πολύ αυστηρούς νόμους και μετά η εκτελεστική εξουσία δεν τους εφαρμόζει» σημείωσε και προσέθεσε: Θα προσπαθήσουμε αυτό το πράγμα να το αλλάξουμε».

Επισήμανε ακόμα πως «σε μερικές περιπτώσεις που πραγματικά πρέπει να βάλουμε αυστηρά πρόστιμα, θα βάζουμε πολύ αυστηρά πρόστιμα. Δεν λέω ότι θα αυξηθούν τα πρόστιμα παντού, σε άλλες περιπτώσεις που τα πρόστιμα είναι εξωφρενικά, θα μειωθούν».

Αναφορικά με τις κάμερες, ο κ. Καραμανλής είπε ότι υπάρχει η θεωρία της αποτρεπτικότητας και δεν πρέπει να γίνουμε ένα κράτος αστυνομοκρατούμενο. Ο ίδιος είναι της λογικής ότι «εγώ που οδηγώ το αυτοκίνητό μου γνωρίζω ότι άμα μπω στη ΛΕΑ κινδυνεύω “να φάω” ένα τσουχτερό πρόστιμο, και αν “το φάνε” μερικοί, πολύ γρήγορα θα αναθεωρήσουμε όλοι να οδηγούμε σε Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης».

Παράλληλα ανακοίνωσε ότι πολύ σύντομα η κυβέρνηση και το υπουργείο Μεταφορών θα συνάψει μια συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για ένα μεγάλο πακέτο που είχε ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό ύψους  450 εκατομμυρίων ευρώ για θέματα οδικής ασφάλειας, δηλαδή για παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο που υπάρχουν τεράστια προβλήματα με τροχαία ατυχήματα.

Για τα νέα διπλώματα οδήγησης, ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ότι μέσα στο επόμενο τρίμηνο με τον αρμόδιο υφυπουργό θα παρουσιάσουν ένα καινούργιο νομοθετικό πλαίσιο διότι, όπως είπε, όταν ανέλαβαν είχαν το φαινόμενο 100.000 άνθρωποι να περιμένουν για διπλώματα. «Το ξεμπλοκάραμε αυτό και η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί» τόνισε και συμπλήρωσε: «Σήμερα είμαστε σε μια διαδικασία να μπούμε στην εποχή της ψηφιοποίησης και να μην έχουμε αυτά τα φαινόμενα της ντροπής στο υπουργείο όπου έρχεται ο κόσμος και περιμένει με τις ώρες για να βγάλει το δίπλωμά του».

Για το μετρό ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ότι «έχουν αρχίσει και ανοίγουν ήδη τα κλειστά εκδοτήρια εισιτηρίων σε κεντρικούς σταθμούς και θα ανοίξουν κι άλλα, ενώ μέσα σε δυο μήνες θα γίνει προμήθεια άλλων 100 με 120 μηχανήματων έκδοσης εισιτηρίων για να καλυφθούν  τα κενά που υπάρχουν». Ο υπουργός τόνισε ότι θα γίνεται πολύ πιο αυστηρός έλεγχος στα εισιτήρια. Οταν αναλάβαμε, είπε, η μπάρα έκλεινε στα 7 με 8 δευτερόλεπτα, αλλά τώρα έχει μειωθεί.

Για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου ο υπουργός δήλωσε ότι «αυτή τη στιγμή όποιος ισχυριστεί ότι το έργο αυτό μπορεί να γίνει σπασμένο σε τμήματα, λέει ψέματα στους ανθρώπους της Πάτρας και στους ανθρώπους της Ηλείας. Είμαστε σε επαφή και πολύ σύντομα θα έχουμε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους. Εμείς έχουμε προτείνει αυτό το οποίο είναι το λογικό: Να πάει ο δρόμος πίσω στην παραχώρηση, να πάρουμε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έτσι ώστε το έργο να είναι έτοιμο πριν το ’23. Εάν πάμε τώρα έτσι όπως πάμε, το έργο δεν θα γίνει ποτέ».

Για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι είναι γερασμένος και ότι ξεπερνάει τα 15 με 16 χρόνια μέσο όρο. «Πρέπει να κάνουμε ένα διεθνή διαγωνισμό και σε τρεις μήνες αυτός ο διαγωνισμός θα είναι έτοιμος. Καινούργια λεωφορεία, ηλεκτροκίνητα, υβριδικά CNG, θα έχουμε μέσα στο επόμενο 18μηνο. Στην Αθήνα έχουμε τώρα κάτω από 1.000 λεωφορεία αυτή τη στιγμή, ενώ στη Θεσσαλονίκη η κατάσταση είναι χειρότερη και τα λεωφορεία δεν ξεπερνάνε τα 300. Στη Θεσσαλονίκη αυτή τη στιγμή υπογράψαμε σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, θα μπουν μέχρι τον Φεβρουάριο 120 λεωφορεία καινούργια για να συνδράμουν και μέχρι το καλοκαίρι άλλα 100. Στην Αθήνα, έχουμε ψηφίσει τροπολογία η οποία πλέον επιτρέπει το leasing έτσι ώστε, μέχρι να πάρουμε τα καινούργια λεωφορεία, ο ΟΑΣΑ να έχει τη δυνατότητα να κάνει leasing. Μέσα στο 2020 θα δούμε μια σταδιακή σε πρώτη φάση βελτίωση» ανέφερε.

Για το πριμ αποδοτικότητας (bonus) σε εργαζόμενους στην ΥΠΑ, ο υπουργός ανέφερε ότι τα χρήματα θα προέλθουν από το EUROCONTROL και όχι από το Ελληνικό Δημόσιο.

Για την επιλογή της κ. Σακελλαροπούλου από τον κ. Μητσοτάκη, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «ήταν μία κίνηση με ιδιαίτερο συμβολισμό, όχι μόνο επειδή είναι γυναίκα και είναι Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά διότι θα είναι η πρώτη φορά μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος, που θα μπορούσε η Νέα Δημοκρατία να επιλέξει έναν αμιγώς δικό της υποψήφιο, γιατί θα μπορούσε να βγάλει τον Πρόεδρο με 151 ψήφους. Αυτό δείχνει τη νοοτροπία που έχει ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ευρύτερες συναινέσεις».

Για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και τη Διάσκεψη του Βερολίνου, ο κ Καραμανλής υπογράμμισε: «Τα ελληνοτουρκικά πλέον δεν είναι αυτόνομα. Δεν αφορούν την Ελλάδα και την Τουρκία. Είναι ένα ζήτημα το οποίο αφορά την ευρύτερη ανατολική Μεσόγειο. Και η Διάσκεψη στο Βερολίνο και όλα αυτά τα οποία συζητάμε, προσπαθούν  να βρουν απάντηση σε ένα ερώτημα: Tι είδους αραβικό κόσμο θέλουμε, και αυτά τα ζητήματα είναι σημαντικά. Σε αυτά τα ζητήματα η Ελλάδα πρωταγωνιστεί, όπως με την επίσκεψη του Χάφταρ στην Ελλάδα».