Έκλεισε η Εθνική Οδός από το ύψος της Καλυφτάκη έως το ύψος των Οινοφύτων, λόγω της κακοκαιρίας Μπάρμπαρα.
Αυτή την ώρα σημειώνεται ισχυρή χιονόπτωση σε όλη την Αττική, ενώ στα βόρεια και βορειοανατολικά του λεκανοπεδίου το έχει ήδη «στρώσει».
Από την Πολιτική Προστασία υπάρχει ισχυρή σύσταση προς τους πολίτες να ελαχιστοποιήσουν τις μετακινήσεις τους, ενώ σε αρκετά σημεία του νομού υπάρχουν περιπολικά, οχήματα της πυροσβεστικής και του στρατού για παροχή βοήθειας.
Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από την Τροχαία Αττικής η κίνηση των οχημάτων στην Αθηνών-Λαμίας, και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, από τα διόδια Αφιδνών μέχρι και τον κόμβο των Οινοφυτων διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων.
Για ιδιαίτερους λόγους ασφαλείας και προς τον σκοπό αποφυγής πρόκλησης κυκλοφοριακών προβλημάτων λόγω εκδήλωσης δυσμενών καιρικών φαινομένων, από την 13:30 ώρα σήμερα Κυριακή 5 Φεβρουαρίου δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων τα οποία δεν φέρουν αντιολισθητικές αλυσίδες και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, στο τμήμα της από το ύψος του Σταθμού Διοδίων Αφιδνών μέχρι το ύψος του Α/Κ Οινοφύτων (χ/θ 52,000).
Διευκρινίζεται ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας παντός είδους βαρέως οχήματος μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων, ανεξαρτήτως χρήσεως αντιολισθητικών αλυσίδων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, στο τμήμα της από το ύψος του Α/Κ Καλυφτάκη μέχρι τη χ/θ 57,300 (όρια Ν. Αττικής), εξακολουθεί να ισχύει.
Παρακαλούνται οι οδηγοί εν λόγω οχημάτων να αποφύγουν την κίνησή τους στα ανωτέρω οδικά τμήματα προς αποφυγή ταλαιπωρίας τους και δημιουργίας πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων και να ακολουθούν τις υποδείξεις των ρυθμιστών τροχονόμων.
Πώς τοποθετούνται αλυσίδες και χιονοκουβέρτες στα αυτοκίνητα
Για να ξεκινήσουμε την τοποθέτηση πρέπει το όχημά μας να είναι ασφαλισμένο σε οριζόντιο, επίπεδο και σε σταθερό έδαφος, χωρίς απότομη κλίση για να μην συμβεί κάποιο ατύχημα λόγω ολισθηρότητας.
Τοποθετούμε τις αλυσίδες δίπλα από τους κινητήριους τροχούς και τις ξεμπλέκουμε. Απασφαλίζουμε το άγκιστρο της ντίζας και περνάμε την αλυσίδα πίσω από τον τροχό προσέχοντας να μην μπλεχτεί. Συνδέουμε το άγκιστρο πάνω από το υψηλότερο μέρος του τροχού και το κρατάμε σταθερά εκεί με το ένα μας χέρι. Με το ελεύθερο χέρι τραβάμε το υπόλοιπο της αλυσίδας που έχει μείνει πίσω από τον τροχό και το φέρνουμε όσο πιο μπροστά γίνεται.
Στη συνέχεια πρέπει να συνδέσουμε το επάνω γαντζάκι και να αφήσουμε την ντίζα να πέσει πίσω από τον τροχό. Με αυτόν τον τρόπο θα πάρουμε εύκολα τα μπόσικα από κάτω και θα κουμπώσουμε χωρίς δυσκολία το δεύτερο γαντζάκι.
Επόμενο βήμα… Παίρνουμε το κομμάτι της αλυσίδας που στην προέκτασή της έχει έναν γάντζο επάνω σε έναν ελαστικό τεντωτήρα, με την οποία θα ασφαλίσουμε την αλυσίδα. Αφού προχωρήσουμε περίπου 20μ. σταματάμε ξανά, τεντώνουμε την αλυσίδα με το έλασμα για να πάρουμε τα μπόσικα και έτσι ολοκληρώνουμε τη διαδικασία.
Μαθαίνουμε να τοποθετούμε αλυσίδες στο όχημά μας | newsbomb.gr
Τεχνικές προδιαγραφές
Τα αντιολισθητικά είναι κατάλληλα για το συγκεκριμένο όχημα και τις διαστάσεις των ελαστικών στις οποίες τοποθετούνται.
Τα αντιολισθητικά τοποθετούνται:
- Και στα δυο ελαστικά του κινητήριου άξονα του οχήματος. Εφόσον το όχημα διαθέτει κίνηση σε παραπάνω από έναν άξονα, τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος. Εφόσον δεν υφίστανται οδηγίες και είναι διαθέσιμο μόνο ένα ζευγάρι αντιολισθητικών, τα αντιολισθητικά τοποθετούνται στον εμπρόσθιο άξονα. Αν υπάρχει και δεύτερο ζευγάρι, αυτά τοποθετούνται ταυτόχρονα και στον οπίσθιο άξονα. Εφόσον το όχημα διαθέτει διπλά ελαστικά στον κινητήριο άξονα (4 ελαστικά στον άξονα) τα αντιολισθητικά τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή οχήματος ή αν δεν υφίστανται τέτοιες, στα εξωτερικά ελαστικά της κάθε πλευράς.
- Σε κατάλληλο και ασφαλές σημείο του οδικού δικτύου που δεν δημιουργεί εμπόδια στην οδική κυκλοφορία λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. (π.χ. προειδοποιητικό τρίγωνο σε ικανή απόσταση).