Quantcast

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Σύμφωνος με τις αρχές προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα ο Ελληνικός νόμος για τη μετάδοση μαθημάτων

ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Σύμφωνος με τις αρχές προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα ο Ελληνικός νόμος για τη μετάδοση μαθημάτων, αναγνωρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Τη συμφωνία του νόμου και της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που αφορούν τη δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια επιδημιολογικών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, με τις αρχές προστασίας των δεδομένων, αλλά και τις λοιπές υποχρεώσεις των υπευθύνων της επεξεργασίας για τη διασφάλιση της νόμιμης και θεμιτής επεξεργασίας του γενικού κανονισμού για την προστασία δεδομένων (GDPR), αναγνώρισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σε απάντηση του Επιτρόπου Δικαιοσύνης Didier Reynders προς ερώτηση 5 Ελλήνων Ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ (Ομάδας της Ευρωπαϊκής Ενωτικής Αριστεράς/Αριστερά των Πρασίνων των Βορείων Χωρών), επισημαίνεται ότι ο νόμος που αφορά στην εξ αποστάσεως μάθηση αναφέρει ρητώς, μεταξύ άλλων, τη μη καταγραφή των διαδικτυακών συνεδριών, τη μη μετάδοση της εικόνας των μαθητών, τους τύπους των προς επεξεργασία δεδομένων και τη διάρκεια της επεξεργασίας. Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι η σχετική Υπουργική Απόφαση εκδόθηκε μετά τη διενέργεια εκτίμησης επιπτώσεων σχετικά με την προστασία των δεδομένων. Τέλος, ο αρμόδιος Ευρωπαίος Επίτροπος επισημαίνει ότι τα ληφθέντα μέτρα προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο αποκάλυψης ευαίσθητων δεδομένων.

Οι αναφορές της ερώτησης σε «περιορισμούς στην προστασία των προσωπικών δεδομένων», κινδύνους «προσβολής της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας διδασκόντων και μαθητών», προσωπικά δεδομένα «τα οποία αναπόφευκτα θα αποκαλύπτονται και θα μπορούν να στοιχειοθετούν προφίλ εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων» δεν βρήκαν κανένα έρεισμα στην αυστηρή πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προστασία προσωπικών δεδομένων. Αναδεικνύεται, για ακόμη μία φορά, ότι πίσω από την επίμονη μάχη κατά της δυνατότητας εξασφάλισης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και κατά τη διάρκεια πανδημίας, κρύβονται μικροκομματικές σκοπιμότητες.