Quantcast

Έξι θανατηφόρα τροχαία στην Κεντρική Μακεδονία για τον Μάιο: Τα κυριότερα αίτιά τους

Τι αναφέρουν τα σχετικά στοιχεία

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας δημοσιεύει συνολικά στατιστικά στοιχεία που αφορούν σε θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για τον μήνα Μάιο του έτους 2022, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής.

 

 

 

Η δημοσίευση των στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

α. Τροχαία Ατυχήματα

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, σημειώθηκαν 28 τροχαία ατυχήματα το Μάιο του 2022, έναντι 24 τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Ειδικότερα σημειώθηκαν:

– 6 θανατηφόρα ατυχήματα, έναντι 4 το 2021.
– 4 σοβαρά τροχαία ατυχήματα, έναντι 0 το 2021.
– 18 ελαφρά τροχαία ατυχήματα, έναντι 20 το 2021.

Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Διευθύνσεων Αστυνομίας καταγράφηκαν συνολικά 37 παθόντες έναντι 31 τον αντίστοιχο μήνα του 2021.

Ειδικότερα καταγράφηκαν:

– 6 νεκροί, έναντι 4 το 2021.
– 4 βαριά τραυματίες, έναντι 2 το 2021.
– 27 ελαφρά τραυματίες, έναντι 25 το 2021.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

– Η υπερβολική ταχύτητα
– Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
– Η απόσπαση προσοχής του οδηγού
– Η μη χρήση ζώνης ασφαλείας / προστατευτικού κράνους
– Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
– Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
– Η παραβίαση της προτεραιότητας

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας Αστυνόμευσης της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Μάιο του έτους 2022, βεβαιώθηκαν μεταξύ άλλων και 9.773 παραβάσεις ως ακολούθως:

– 4.953 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα,
– 3.558 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων,
– 334 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
– 245 παραβάσεις για Κ.Τ.Ε.Ο.,
– 214 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
– 182 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
– 91 παραβάσεις για αντικανονικό προσπέρασμα,
– 68 παραβάσεις για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας,
– 51 παραβάσεις για αντικανονικούς ελιγμούς,
– 38 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
– 22 παραβάσεις για κίνηση στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας ή μη κίνηση στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος,
– 12 παραβάσεις για παραβίαση προτεραιότητας και
– 5 παραβάσεις για μη χρήση παιδικών καθισμάτων.

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό, οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

• Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
• Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
• Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
• Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
• Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
• Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
• Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
• Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
• Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
• Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
• Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.