Quantcast

Επανεκκίνηση σήμερα για τον τουρισμό – Ανοίγουν τα σύνορα με 29 χώρες

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΟΙ ΑΦΙΞΕΙΣ

Από σήμερα η Ελλάδα ανοίγει τα σύνορα για τον τουρισμό, με τις αφίξεις να γίνονται κάτω από συγκεκριμένες οδηγίες της ΕΕ.

Αερομεταφορές, εποχικά καταλύματα, αλλά και μουσεία επανεκκινούν από σήμερα τη λειτουργία τους και η Ελλάδα «δηλώνει» έτοιμη για την επόμενη φάση της άρσης των μέτρων περιορισμού του κορωνοϊού, καλούμενη να κερδίσει το μεγάλο στοίχημα του τουρισμού. Με «όπλα» τις εντυπωσιακές επιδόσεις της κατά τη διάρκεια της κρίσης, την προετοιμασία της σε υγειονομικό επίπεδο για να αντιμετωπίσει με επιτυχία τα όποια κρούσματα προκύψουν, τις σπάνιες ελληνικές ομορφιές, την πλούσια αρχαιολογική κληρονομιά, αλλά και την περίφημη ελληνική φιλοξενία, η χώρα μας ετοιμάζεται να υποδεχτεί τους τουρίστες που θα την επιλέξουν ως προορισμό για το φετινό – δύσκολο ωστόσο κατά γενική ομολογία – καλοκαίρι.

Μετά την παρουσίαση του ανοίγματος του τουρισμού στη χώρα από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη σε συνέντευξη Τύπου με φόντο το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης, τα δύο μεγάλα αεροδρόμια της χώρας, το «Ελ.Βενιζέλος» στην Αθήνα και το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, είναι έτοιμα να υποδεχτούν τους τουρίστες αφού έχουν ήδη ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την Covid 19.

Από τις 15 Ιουνίου και έως τις 30 Ιουνίου αίρονται οι περιορισμοί σε ό,τι αφορά τις αφίξεις από Ιταλία, Ισπανία και Ολλανδία. Για την Αλβανία και τη Βόρεια Μακεδονία θα επιτρέπονται πτήσεις μόνο για essential travel (δηλαδή ταξίδια που δεν αφορούν τουριστικούς σκοπούς) ενώ διατηρείται η απαγόρευση για τη Μεγάλη Βρετανία και την Τουρκία, ανεξαρτήτως της λίστας ΕΑSA.

Το αεροδρόμιο «Μακεδονία», μετά από τρεις μήνες μέτρων περιορισμού, υποδέχεται και πάλι απευθείας πτήσεις από το εξωτερικό. Έτσι, από σήμερα 15 Ιουνίου έως τις 30 Ιουνίου επιτρέπονται όλες οι διεθνείς πτήσεις με εξαίρεση αυτές από Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Μ. Βρετανία, Τουρκία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία. Στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, οι διεθνείς αφίξεις θα ξεκινήσουν την 1η Ιουλίου και συνδιαμορφώνεται η πρόταση προς την ΕΕ για τη λίστα τρίτων χωρών που εξαιρούνται από την απαγόρευση των πτήσεων.
Σε όλα τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, οι διεθνείς αφίξεις θα ξεκινήσουν την 1η Ιουλίου και συνδιαμορφώνεται η πρόταση προς την ΕΕ για τη λίστα τρίτων χωρών που εξαιρούνται από την απαγόρευση των πτήσεων.

Σε όλες τις πτήσεις θα γίνονται δειγματοληπτικά τεστ, ενώ για ταξιδιώτες που έρχονται από χώρες και αεροδρόμια που είναι εκτός της λίστας της EASA, γίνεται σύσταση για αυτοπεριορισμό στο ξενοδοχείο διαμονής του ταξιδιώτη μέχρι την έκδοση του αποτελέσματος του τεστ. Σε περίπτωση που κάποιος βρεθεί θετικός, τότε θα μείνει σε καραντίνα για 14 ημέρες, σε ξενοδοχείο.

Για τις αφίξεις που αφορούν αεροδρόμια που είναι στην λίστα της EASA, αλλά και τις αφίξεις από Ιταλία, Ισπανία και Ολλανδία, προβλέπονται πέρα από τα τεστ, 1 ημέρα αυτοπεριορισμός σε ξενοδοχείο επιλογής του ταξιδιώτη μέχρι την έκδοση του αποτελέσματος και καραντίνα 14 ημερών, αν βρεθεί θετικός.

Να τονιστεί ότι πριν την άφιξή τους θα πρέπει όλοι οι ταξιδιώτες να συμπληρώνουν μία φόρμα με τα στοιχεία επαφής τους, την φόρμα PLF (Passenger load factor).

Σύμφωνα με τον ΕASA, οι αερομεταφορείς και οι διαχειριστές αεροδρομίων πρέπει να ενημερώνουν τους μελλοντικούς επιβάτες ότι αν έχουν συμπτώματα κορωνοϊού δεν θα τους επιτρέπεται να ταξιδέψουν. Συμπτωματικοί επιβάτες θα πρέπει να ενθαρρύνονται ώστε να μην εμφανίζονται στο αεροδρόμιο και να έχουν τη δυνατότητα ακύρωσης/αλλαγής εισιτηρίου ακόμα και 6 ώρες προ της πτήσης, με ένα έγγραφο από γιατρό.

Θα γίνονται θερμομετρήσεις σε επιβάτες που αναχωρούν αμέσως μετά την είσοδό τους στο αεροδρόμιο. Οσοι έχουν θερμοκρασία μεγαλύτερη των 38 βαθμών θα πρέπει να επαναλαμβάνεται η θερμομέτρηση. Αν επιβεβαιωθεί ο πυρετός τότε θα πρέπει να οδηγούνται σε άλλο θάλαμο, δίχως να παραβιάζεται η ιδιωτικότητα. Επίσης, οι επιβάτες, σύμφωνα με τις οδηγίες, θα πρέπει να προσκομίζουν μια δήλωση σχετικά με τον κορωνοϊό προ του check in. Οι αερομεταφορείς πρέπει να ενημερώνουν τους επιβάτες ότι θα έχουν συνέπειες αν κάνουν ψευδή δήλωση και πως πιθανώς δεν θα τους επιτραπεί να ταξιδέψουν.

Οι επιβάτες πρέπει να ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν το self check-in (σ.σ. μέσω εφαρμογών κινητών τηλεφώνων κ.λπ) και να έχουν λιγότερες χειραποσκευές τους για να περιορίζονται οι κινήσεις εντός της καμπίνας. Επίσης, οι αρμόδιοι πρέπει να ενημερώνουν τους επιβάτες ότι οφείλουν να έχουν αριθμό μασκών που θα καλύψει όλο το ταξίδι τους. Σε άλλη περίπτωση, θα πρέπει να εξετάζεται το ενδεχόμενο να χορηγούνται μάσκες στους επιβάτες.

Κατά την διάρκεια της πτήσης, θα πρέπει να τηρούνται τα εξής:

  • Οι καμπίνες των αεροσκαφών πρέπει να απολυμαίνονται τακτικά
  • Να αποφεύγονται οι ουρές (στις τουαλέτες κ.λπ)
  • Να μη γίνονται πωλήσεις Duty-Free προϊόντων
  • Ο EASA επισημαίνει στις αεροπορικές ότι ενισχυμένα φίλτρα HEPA έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά

Oι αερομεταφορείς πρέπει να δίνουν σαφείς οδηγίες:

  • για την υγιεινή χεριών, κυρίως προ του φαγητού ή του αναψυκτικού/ποτού και της χρήσης τουαλέτας,
  • για τη σωστή χρήση των μασκών,
  • για το πώς πρέπει να βήχουν/φτερνίζονται (σε χαρτί ή στον αγκώνα),
  • για το πώς να αποφεύγουν την επαφή με επιφάνειες της καμπίνας του αεροσκάφους και
  • για τις περιορισμένες υπηρεσίες (σέρβις) κατά τη διάρκεια της πτήσης

Ο ΕASA σημειώνει ότι αν ένας επιβάτης εμφανίσει συμπτώματα πρέπει να διασφαλιστεί ότι φορά μάσκα και να αντικαθίσταται όταν υγραίνεται. Ο επιβάτης πρέπει να απομονώνεται (π.χ. να αφήνονται έστω δυο σειρές κενές, να τοποθετείται στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, στη θέση με παράθυρο). Οσοι ήταν κοντά (σε απόσταση δυο θέσεων) θα πρέπει να θεωρούνται στενές επαφές και να εξετάζονται κατά την είσοδο στη χώρα άφιξης.

Οσον αφορά τις αφίξεις στα αεροδρόμια, προβλέπονται τα εξής:

  • Θερμομετρήσεις από εκπαιδευμένο προσωπικό (όταν αποτελεί προϋπόθεση των τοπικών Αρχών)
  • Αυτοματοποιημένες διαδικασίες τελωνειακού και διασυνοριακού ελέγχου. Συστήνεται η χρήση εφαρμογών κινητών τηλεφώνων και βιομετρικών τεχνολογιών (ήδη χρησιμοποιούνται από κάποιες κυβερνήσεις)
  • Επιτάχυνση των διαδικασιών και συλλογής αποσκευών ώστε να επιτυγχάνεται η κοινωνική αποστασιοποίηση, μέσω της μείωσης συνωστισμού και των ουρών
  • Αναμένεται να λαμβάνονται δηλώσεις υγείας από τους επιβάτες και να διεξάγεται ενδελεχής ιχνηλάτηση – ανίχνευση επαφών από τις κυβερνήσεις για τη μείωση του κινδύνου εισαγόμενων αλυσίδων μετάδοσης κορωνοϊού.

Να σημειωθεί ότι η ΙΑΤΑ θεωρεί ότι το μέτρο του κενού μεσαίου καθίσματος στις πτήσεις καθίσταται περιττό από τη χρήση μασκών.