Δυστύχημα στα Τέμπη: Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη που οδήγησε στην πολύνεκρη τραγωδία – Τι δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία (Βίντεο)

Η επιβατική αμαξοστοιχία -κάτω από συνθήκες που ερευνώνται- βρέθηκε λανθασμένα στο ρεύμα καθόδου από το οποίο κατέβαινε η εμπορική αμαξοστοιχία, χωρίς κανείς να το αντιληφθεί

Ανθρώπινο λάθος δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για την τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη , με αποτέλεσμα τουλάχιστον 38 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και δεκάδες να τραυματιστούν.

Η σύγκρουση των δύο τρένων σημειώθηκε χθες πριν από τα μεσάνυχτα όταν, η επιβατική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη και η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση την Αθήνα, βρέθηκαν να κινούνται, με αντίθετη κατεύθυνση, στις ίδιες ράγες. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και μετωπική, με πάνω από 100 χλμ. την ώρα.

Μετά το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη προσήχθησαν ο σταθμάρχης βάρδιας της Λάρισας και ο κλειδούχος. Αρχικά ο σταθμάρχης προσήχθη στο ΑΤ Τεμπών, αλλά στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη Διεύθυνση Τροχαίας της Λάρισας, η οποία και ανέλαβε την έρευνα. Μετά τις εξηγήσεις που έδωσε συνελήφθη, ενώ αυτή την ώρα δίνει ανωμοτί γραπτή κατάθεση στον εισαγγελέα.

Όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στοιχεία, η επιβατική αμαξοστοιχία -κάτω από συνθήκες που ερευνώνται- βρέθηκε λανθασμένα στο ρεύμα καθόδου από το οποίο κατέβαινε η εμπορική αμαξοστοιχία, χωρίς κανείς να το αντιληφθεί.

Ο συλληφθείς σταθμάρχης, 55 ετών, είχε αναλάβει υπηρεσία στην εν λόγω θέση μόλις πριν από 40 ημέρες, αφού είχε προηγηθεί εκπαίδευση ενός έτους.

Ο ΟΣΕ έχει ζητήσει και αναμένει απομαγνητοφώνηση της πιθανής συνομιλίας μεταξύ του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Αναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, ανέφερε ότι για άγνωστους λόγους δεν λειτουργούσε και η φωτοσήμανση, τα φανάρια που θα μπορούσαν να ενημερώσουν τον μηχανοδηγό ότι υπάρχει κίνδυνος στη γραμμή αυτή.