Δήμος Αθηναίων: Ο Μεγάλος Περίπατος συνεχίζεται – Η απάντηση για την απόφαση του ΣτΕ

Τι απαντά ο Δήμος Αθηναίων

Ο Δήμος Αθηναίων απάντησε σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή», για την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ σχετικά με τις προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο του Μεγάλου Περιπάτου.

 

«Ο Μεγάλος Περίπατος συνεχίζεται με βάση τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας», διαμηνύει ο Δήμος, προσθέτοντας πως η απόφαση του ΣτΕ «αφορά σε διαδικαστικές συστάσεις για την πιλοτική εφαρμογή του έργου». «Ο Δήμος Αθηναίων με τον υφιστάμενο προγραμματισμό του προχωρά στην κατάθεση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και τη δημόσια διαβούλευση για την οριστική μορφή του Μεγάλου Περιπάτου», καταλήγει η ανακοίνωση της δημοτικής αρχής.

 

Η απόφαση του ΣτΕ

 

Νωρίτερα, είχε γίνει γνωστό πως το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε ως «στερούμενες εξουσιοδοτικού ερείσματος» τις αποφάσεις για προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας που είχαν γίνει στο πλαίσιο του Μεγάλου Περιπάτου.

 

Μεγάλος Περίπατος: «Μπλόκο» του ΣτΕ στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις Εκτός από την επίμαχη ΚΥΑ των υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Εσωτερικών και Υποδομών («Επιβολή προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων και ρυθμίσεων στην περιοχή του Κέντρου της Αθήνας προς αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού Covid-19»), το ΣτΕ ακύρωσε και την απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών 179/21.8.2020 με την οποία παρατάθηκε η ΚΥΑ για τις περιοχές του Εμπορικού Τριγώνου και της Πλάκας.

 

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή», το ανώτατο δικαστήριο απέρριψε την επίκληση του κινδύνου της πανδημίας. Στην απόφαση του ΣτΕ που δημοσιεύτηκε στις 9 Οκτωβρίου σημειώνεται πως «τα θεσπιζόμενα με την προσβαλλόμενη απόφαση μέτρα, μολονότι ρητώς αναφέρεται σε αυτήν ότι ελήφθησαν κατ’ επίκληση επιτακτικών λόγων δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού, δεν συνιστούν πράγματι μέτρα περιορισμού της ελεύθερης κυκλοφορίας προσώπων και μέσων μεταφοράς, δηλαδή επί σκοπώ άμεσης και επιτακτικής ανάγκης αποφυγής του κινδύνου εμφάνισης της νόσουν και περιορισμού της διάδοσής της, αλλά αποτελούν αμιγώς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, κατά την έννοια του ΚΟΚ».

 

Σε συνέντευξή του στα μέσα Σεπτεμβρίου, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης είχε εκτιμήσει πως το πιλοτικό έργο «κυκλοφοριακά λειτουργεί»: «Το Σύνταγμα πλημμυρίζει από κόσμο, η Βασιλίσσης Όλγας πάει πάρα πολύ καλά, η Πανεπιστημίου πάει λιγότερο καλά» έλεγε τότε, σχολιάζοντας πως ο Μεγάλος Περίπατος «και βγήκε και δεν βγήκε».

 

Ο ίδιος έκανε λόγο για «δοκιμαστικό έργο», τοποθετώντας χρονικά το τέλος των δοκιμών σε μερικούς μήνες και προαναγγέλλοντας μόνιμα έργα – μεταξύ άλλων και στην Πανεπιστημίου.

 

Το κόστος του Μεγάλου Περιπάτου ανήλθε περίπου στα 1,87 εκατομμύρια ευρώ με δύο συμβάσεις, μία για την σήμανση των δρόμων με διαφορετικά χρώματα και μία για τον λοιπό εξοπλισμό (παγκάκια, ζαρντινιέρες κ.λπ.).