Quantcast

Αυξήθηκε η χρήση του Διαδικτύου στους άνω των 55 ετών

Αρκετά εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και τις ηλεκτρονικές αγορές είναι πλέον άτομα ηλικίας 55-64 ετών, με τους περισσότερους να στρέφονται στα ψηφιακά κανάλια κατά τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας

Αρκετά εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και τις ηλεκτρονικές αγορές είναι πλέον άτομα ηλικίας 55-64 ετών, με τους περισσότερους να στρέφονται στα ψηφιακά κανάλια κατά τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας. Με τη χρήση του Internet στην Ελλάδα να είναι πλέον σχεδόν καθολική (94%) ιδίως για τις νεότερες ηλικίες 13-17 και 18-34 ετών, έρευνα που διενεργήθηκε από τη Focus Bari (Focus On Tech Life TIPS) καταδεικνύει πως τα τελευταία 2 χρόνια της πανδημίας η χρήση του Διαδικτύου αυξήθηκε σημαντικά στις ηλικίες 55-64 ετών (+11%). Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι και η αύξηση στους λίγο μεγαλύτερους 65-74 ετών (+21%), την περίοδο Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019. Τότε η χρήση του Διαδικτύου σε αυτές τις ηλικίες διαμορφωνόταν στο 61%, ενώ το 2021 έφθασε στο 73%. Αντίστοιχα, στις ηλικίες 55-64 ετών, την περίοδο Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2021, η χρήση του Ιντερνετ έφθασε στο 90% από 81% δύο χρόνια πριν.

Ατομα ηλικίας 55-64 ετών χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το Διαδίκτυο για να εξυπηρετήσουν καθημερινές δραστηριότητες, όπως για να πραγματοποιήσουν τραπεζικές συναλλαγές ή συναλλαγές με δημόσιους οργανισμούς, να συμμετέχουν σε webinars, να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, για την αποστολή emails, για να επικοινωνούν στα social media κ.ά. Ενδεικτικά, η χρήση του Ιντερνετ για webinars σημείωσε μέσα σε μία διετία αύξηση 177%, για τις τραπεζικές συναλλαγές καταγράφηκε άνοδος 76%, ενώ για τις συναλλαγές με το Δημόσιο σημειώθηκε αύξηση 72%. Τις περισσότερες φορές, για να πραγματοποιήσουν τις δραστηριότητές τους συνδέονται μέσω smartphones, notebook και desktop.

Η χρήση του smartphone είναι πολύ πιο συχνή, με τον μέσο χρόνο σύνδεσης στο Internet να φθάνει τα 85 λεπτά την ημέρα την περίοδο Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2021 έναντι 53 λεπτών την αντίστοιχη περίοδο δύο χρόνια πριν. Τέλος, αυξημένο είναι το ενδιαφέρον των χρηστών 55 και άνω για τις ηλεκτρονικές αγορές. Μάλιστα, το 67% των χρηστών αυτής της ηλικίας έχει κάνει τουλάχιστον μία αγορά τους τελευταίους 6 μήνες, ποσοστό αυξημένο κατά 58% συγκριτικά με το τέλος του 2019. Οσον αφορά τις αγορές τους, τα άτομα αυτής της ηλικίας ξόδεψαν 299 ευρώ περισσότερα μεταξύ Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2021, δαπανώντας κατά μέσον όρο 853 ευρώ. Οσον αφορά τα social media σχεδόν 9 στους 10 χρήστες ηλικίας 55-64 ετών χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (+37%) αφιερώνοντας τουλάχιστον μια ώρα την ημέρα για να περιηγηθούν σε αυτά.