Αρκετά εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και τις ηλεκτρονικές αγορές είναι πλέον άτομα ηλικίας 55-64 ετών, με τους περισσότερους να στρέφονται στα ψηφιακά κανάλια κατά τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας. Με τη χρήση του Internet στην Ελλάδα να είναι πλέον σχεδόν καθολική (94%) ιδίως για τις νεότερες ηλικίες 13-17 και 18-34 ετών, έρευνα που διενεργήθηκε από τη Focus Bari (Focus On Tech Life TIPS) καταδεικνύει πως τα τελευταία 2 χρόνια της πανδημίας η χρήση του Διαδικτύου αυξήθηκε σημαντικά στις ηλικίες 55-64 ετών (+11%). Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι και η αύξηση στους λίγο μεγαλύτερους 65-74 ετών (+21%), την περίοδο Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019. Τότε η χρήση του Διαδικτύου σε αυτές τις ηλικίες διαμορφωνόταν στο 61%, ενώ το 2021 έφθασε στο 73%. Αντίστοιχα, στις ηλικίες 55-64 ετών, την περίοδο Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2021, η χρήση του Ιντερνετ έφθασε στο 90% από 81% δύο χρόνια πριν.
Ατομα ηλικίας 55-64 ετών χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το Διαδίκτυο για να εξυπηρετήσουν καθημερινές δραστηριότητες, όπως για να πραγματοποιήσουν τραπεζικές συναλλαγές ή συναλλαγές με δημόσιους οργανισμούς, να συμμετέχουν σε webinars, να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, για την αποστολή emails, για να επικοινωνούν στα social media κ.ά. Ενδεικτικά, η χρήση του Ιντερνετ για webinars σημείωσε μέσα σε μία διετία αύξηση 177%, για τις τραπεζικές συναλλαγές καταγράφηκε άνοδος 76%, ενώ για τις συναλλαγές με το Δημόσιο σημειώθηκε αύξηση 72%. Τις περισσότερες φορές, για να πραγματοποιήσουν τις δραστηριότητές τους συνδέονται μέσω smartphones, notebook και desktop.
Η χρήση του smartphone είναι πολύ πιο συχνή, με τον μέσο χρόνο σύνδεσης στο Internet να φθάνει τα 85 λεπτά την ημέρα την περίοδο Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2021 έναντι 53 λεπτών την αντίστοιχη περίοδο δύο χρόνια πριν. Τέλος, αυξημένο είναι το ενδιαφέρον των χρηστών 55 και άνω για τις ηλεκτρονικές αγορές. Μάλιστα, το 67% των χρηστών αυτής της ηλικίας έχει κάνει τουλάχιστον μία αγορά τους τελευταίους 6 μήνες, ποσοστό αυξημένο κατά 58% συγκριτικά με το τέλος του 2019. Οσον αφορά τις αγορές τους, τα άτομα αυτής της ηλικίας ξόδεψαν 299 ευρώ περισσότερα μεταξύ Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2021, δαπανώντας κατά μέσον όρο 853 ευρώ. Οσον αφορά τα social media σχεδόν 9 στους 10 χρήστες ηλικίας 55-64 ετών χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (+37%) αφιερώνοντας τουλάχιστον μια ώρα την ημέρα για να περιηγηθούν σε αυτά.